Wat is een Marantz PM 17 II nog waard?

Gestart door edgnoj, mei 04, 2011, 17:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 09:28:23
Rustig maar, John. Ik reageer gewoon op jouw opmerking over Low Fidelity.

Dat mensen een warm gevoel krijgen bij buizen komt omdat het gloeit  :-P


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Het is bekend dat harmonische vervorming het geluid een bepaalde warmte geeft die veel mensen als mooi ervaren.
Het blijft vervorming en dus voldoet het niet aan high fideltity, dat ben ik met je eens.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 09:37:08
Het is bekend dat harmonische vervorming het geluid een bepaalde warmte geeft die veel mensen als mooi ervaren.

Wie zegt dat over die vervorming ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dex

Citaat van: jwx op mei 12, 2011, 09:30:51
Jij gaat een Accuphase 305 niet onderscheiden van een Marantz PM16 daar zijn al legio ABX testen voor geweest

Mag ik dat misschien zelf uitmaken? Wat een ander niet of wel kan horen is voor mij totaal niet relevant.
En ik heb grote moeite met mensen die denken met door andere mensen vastgestelde 'stelligheden' een discussie te kunnen voeren of afkappen.
Laat ik het daar maar bij laten...het is al meer dan genoeg off-topic nu.


Cornelis1921

#64
 :yes: Maar bij een ABX vergelijking onderscheidt smaak de voor jou de meest geschikte versterker of speler', niet je herinnering aan hoe het oorspronkelijk klonk. Objectieve klankherinnering is eveneens een illusie.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Dex

Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 09:39:20
:yes: Maar bij een ABX vergelijking onderscheidt smaak de voor jou meest geschikte versterker of speler', niet je herinner hoe het oorspronkelijk klonk. Objectieve klankherinnering is eveneens een illusie.
notworthy

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 12, 2011, 09:38:08
Wie zegt dat over die vervorming ?
Ik, maar als je wilt dan wil ik best even zoeken naar wat bronnen. Ik heb het meerdere malen in mijn leven gelezen in diverse recensies.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Dex op mei 12, 2011, 09:38:25
Mag ik dat misschien zelf uitmaken? Wat een ander niet of wel kan horen is voor mij totaal niet relevant.
En ik heb grote moeite met mensen die denken met door andere mensen vastgestelde 'stelligheden' een discussie te kunnen voeren of afkappen.
Laat ik het daar maar bij laten...

Je moet lezen een ABX test is het enige betrouwbare en wat ook erkend word als het gaat om testen


Als er iets word afgekapt dan is het door mensen die zeggen ik hoor het toch maar niet de moeite nemen om zo test is een keer te ondergaan

Daar zijn legio voorbeelden van op de diverse fora

Als er iets vast gesteld is er duidelijkheid

Je maakt zelf de grootste fout met je laaste zin dan kap je pas iets af
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 09:41:30
Ik, maar als je wilt dan wil ik best even zoeken naar wat bronnen. Ik heb het meerdere malen in mijn leven gelezen in diverse recensies.

De enige vervorming die er is als je de buis kapot gooit dan hoor je verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 09:39:20
:yes: Maar bij een ABX vergelijking onderscheidt smaak de voor jou de meest geschikte versterker of speler', niet je herinnering aan hoe het oorspronkelijk klonk. Objectieve klankherinnering is eveneens een illusie.


Nee dan snap je een ABX test niet daar gaat het om of je onderscheid hoort en die kan herkennen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Dex op mei 12, 2011, 09:40:18

notworthy

Jij snapt het ook lekker een ABX test of bedoel je dat je een ja knikker bent
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 12, 2011, 09:44:00
De enige vervorming die er is als je de buis kapot gooit dan hoor je verschil
Je wordt nou gewoon vervelend, John. Ik had net wat info gevonden, maar op deze manier heb ik er geen zin in.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

Citaat van: jwx op mei 12, 2011, 09:45:34

Nee dan snap je een ABX test niet daar gaat het om of je onderscheid hoort en die kan herkennen
[/quot Ja maar natuurlijk, da's juist de crux: onderscheid en basis daarvan (uit)selecteren.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 09:47:40
Je wordt nou gewoon vervelend, John. Ik had net wat info gevonden, maar op deze manier heb ik er geen zin in.

Mag jij mij vertellen waar ik vervelend ben dus als meneer het niet zint word iemand anders vervelend

Prima dan heb je er geen zin in Harry

Zal ook wel geen objectieve info zijn geweest maar van een fabrikant of zoiets

Jij bent vervelend Harry dat is me nu wel duidelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 09:53:49
Citaat van: jwx op mei 12, 2011, 09:45:34

Nee dan snap je een ABX test niet daar gaat het om of je onderscheid hoort en die kan herkennen
[/quot Ja maar natuurlijk, da's juist de crux: onderscheid en basis daarvan (uit)selecteren.


even opnieuw aub want zo staat het onduidelijk en vind Harry het vervelend
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.