Wat is een Marantz PM 17 II nog waard?

Gestart door edgnoj, mei 04, 2011, 17:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :yes: Dat zeg ik...never change a winning team!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: edgnoj op mei 12, 2011, 10:28:53

Yes, aan deze bijdrage heb ik iets  :kwijl:
Ik ben zeer vaak achter mijn pc te vinden. Ik zit vaak wat te internetten en ondertussen heb ik dan muziek opstaan die ik op de pc opgeslagen heb. In mijn pc heb ik een Onkyo SE-200PCI geluidskaart zitten, welke verbonden is met een Marantz PM-78 versterker, die vervolgens weer aangesloten is op mijn oude KEF Reference 101.2 luidsprekers. Deze gesloten speakers wil ik beslist niet kwijt, want ik ben gek op het geluid wat er uitkomt. Ondanks de gesloten kast kunnen de speakers best veel laag procuceren, zonder dat het gaat dreunen op mijn bureau.

Mijn laastste aanwinst is de Onkyo SE-200PCI geluidskaart, die een Esi Juli@ heeft vervangen. Dit geeft een enorme verbetering in het geluid.

De combinatie zoals ik die nu heb bevalt me uitstekend en hoeft eigenlijk niet veranderd te worden. De reden dat ik dit topic heb toch geopend is dat ik me afvraag of het zinvol kan zijn in dezelfde lijn nog een kwaliteitsslag te maken, bijvoorbeeld door te upgraden naar een hogere klasse Marantz, met de in de topicstart genoemde versterker als voorbeeld.

Helaas slingert dit topic alle kanten op, maar dat is dus de eigenlijke vraag.

mooie je monitor 




Helaas slingeren  :angel: hoeft niet altijd slecht te zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

edgnoj

Citaat van: jwx op mei 12, 2011, 10:37:25
mooie je monitor 


Helaas slingeren  :angel: hoeft niet altijd slecht te zijn


Mooie foto  :kwijl:

Slingeren hoeft niet altijd slecht te zijn, maar in dit topic werd het naar mijn mening wel een beetje erg off-topic.  violent1 :angel:

JohnWx

Citaat van: edgnoj op mei 12, 2011, 10:43:19

Mooie foto  :kwijl:

Slingeren hoeft niet altijd slecht te zijn, maar in dit topic werd het naar mijn mening wel een beetje erg off-topic.  violent1 :angel:

Dat is jouw mening en die mag er ook zijn  :angel:


heb je nog meer van die mooi spullen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 10:31:19
Simpel antwoord op een simpele vraag. Gewoon zo houden. Denk niet dat je veel kunt winnen met een andere versterker in jouw setup. Misschien is een servicebeurt wel een goed idee. Dan worden slechte elco's vervangen en slechte soldeerverbindingen hersteld, etc. Dan kun je er zo weer 10 jaar mee spelen.

Excuus voor off-topic.

Misschien kun je dan ingaan op dit bericht dat zeer on topic is?  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

edgnoj

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 10:31:19
Simpel antwoord op een simpele vraag. Gewoon zo houden. Denk niet dat je veel kunt winnen met een andere versterker in jouw setup. Misschien is een servicebeurt wel een goed idee. Dan worden slechte elco's vervangen en slechte soldeerverbindingen hersteld, etc. Dan kun je er zo weer 10 jaar mee spelen.

Excuus voor off-topic.


Hij heeft inderdaad net een servicebeurt gehad. Het soldeer werk is nagegeken, inputs weer goed vastgezet op de printplaat, aansluitingen gereinigd, 2x luidspreker relais vervangen, dus technisch is hij ok.

Cornelis1921

 :yes: Treed in dat geval in contact met HAL9000, a.h.o. een revisiebeurtje gaat. Succes!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Citaat van: edgnoj op mei 12, 2011, 10:52:15

Hij heeft inderdaad net een servicebeurt gehad. Het soldeer werk is nagegeken, inputs weer goed vastgezet op de printplaat, aansluitingen gereinigd, 2x luidspreker relais vervangen, dus technisch is hij ok.
Geen elco's vervangen? Die moeten onderhand toch aan de beurt zijn bij zo'n oude versterker.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 10:53:03
:yes: Treed in dat geval in contact met HAL9000, a.h.o. een revisiebeurtje gaat. Succes!
Sorry, dus als mosterd na de maaltijd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

edgnoj

Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 10:53:03
:yes: Treed in dat geval in contact met HAL9000, a.h.o. een revisiebeurtje gaat. Succes!

Hij heeft net een beurt gehad, dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.

edgnoj

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 10:53:45
Geen elco's vervangen? Die moeten onderhand toch aan de beurt zijn bij zo'n oude versterker.

Ja, de elco's zijn een jaar geleden al eens vervangen, was ik inderdaad vergeten te vermelden. De versterker is dus technisch ok.

Mexicaanse Hond

Dan zou ik 'm gewoon lekker houden, als ik jou was.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

Citaat van: edgnoj op mei 12, 2011, 10:58:31
Hij heeft net een beurt gehad, dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
Ik was te laat met posten...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *