Alles aansluiten als je niet weet hoe precies

Gestart door Fred40, mei 03, 2011, 08:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Voorts wordt er eerder gesproken om alles via versterker te laten lopen met hdmi

ik ben het hier niet helemaal mee eens;
De humax zou ik persoonlijk rechtstreeks naar de tv doen met de hdmi
en een optischkabeltje naar 1601 voor het geluid;   wel de goede instellingen maken in humax en in 1601
ARC kan dan uit blijven   en geen lipsinc problemen

op deze wijze kun je ook tv kijken zonder versterker (kids)    en is er dan een mooie film schakel je de 1601 bij
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jack_abarth

Citaat van: Vlearmoes op mei 06, 2011, 14:00:47
Voorts wordt er eerder gesproken om alles via versterker te laten lopen met hdmi

ik ben het hier niet helemaal mee eens;
De humax zou ik persoonlijk rechtstreeks naar de tv doen met de hdmi
en een optischkabeltje naar 1601 voor het geluid;   wel de goede instellingen maken in humax en in 1601
ARC kan dan uit blijven   en geen lipsinc problemen

op deze wijze kun je ook tv kijken zonder versterker (kids)    en is er dan een mooie film schakel je de 1601 bij

En dat is het voordeel van de 1601, die kan HDMI doorzenden wanneer deze uit staat. Beeld en geluid.
Alleen niet i.c.m. een Samsung SMT-C7140. Dan komt het beeld wel door maar het geluid niet.

Vlearmoes

Citaat van: jack_abarth op mei 06, 2011, 14:06:35
En dat is het voordeel van de 1601, die kan HDMI doorzenden wanneer deze uit staat. Beeld en geluid.
Alleen niet i.c.m. een Samsung SMT-C7140. Dan komt het beeld wel door maar het geluid niet.

Persoonlijk vind ik dan de weg te lang   en teveel verbindingen    en door welke componenten in de 1601 loopt het signaal die allemaal afbreuk kunnen doen  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Citaat van: Fred40 op mei 06, 2011, 13:33:00
http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=AVReceivers&ProductId=NR1601

Overigens vind ik het vreemd dat als je je 1601 uitdoet je nog wel geluid en beeld hebt?

Consumer Electronics Control (CEC) doet dat. (VIERA Link Panasonic of Anynet+ van Samsung) Zorgt er voor dat je reciever het inkomende signaal gewoon door geeft zonder zelf aan te hoeven staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Fred40

Ok maar dat is dus converteren? De vraag is dus op dit moment ff welk de beste upscale mogelijkheden bied? De Humax(als tie al upscaled) de TV(die dat zeker doet) of de 1601 waar ik dus niets over kan vinden, en ook niet proefondervindelijk kan vaststellen.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Marvin

Daar kom je enkel achter door het overal uit te zetten, -en dan per apparaat aanschakelen en kijken.
Upscalen is tegenwoordig niet zo'n moeilijke bewerking meer, denk dat het lood om oud ijzer is.
Maar dat kan enkel jij beoordelen.

Verder denk ik, -en dan kan ik me best voorstellen zo in het begin, dat je je teveel hersenkrakers op het hoofd haalt en gewoon eens moet gaan beginnen met genieten. Daar heb je dat ding voor aangeschaft.
En eigenlijk zouden dit, in mijn ogen, dingen zijn die je van te voren had moeten uitzoeken.
Maar dat is mosterd na de maaltijd, dat begrijp ik ook.

Fred40

Beste,

Tis niet zo dat ik mij er druk om maak maar probeer van de meeste zaken de logica te begrijpen en dat zie ik ook niet direct, Genieten doe ik overigens nog niet het geluid dat via de tV naar de reciever loopt en dan naar de speakers is ff niet om aan te horen..We vogelen verder.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Marvin

En als je nu de tv vanaf de decoder met hdmi aansluit, -en dan vanuit de tv met een cinch naar de receiver toe gaat. Hoe is het geluid dan?

Vlearmoes

nee marvin   zo helemaal niet

als je met hdmi rechtreeks van humax naar tv gaat
en met optisch naar versterker   moet je in de humax bitstream aanvinken
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Ja, dat begrijp ik.
Maar ik heb het over analoog, als dat wel goed klinkt gaat er ergens iets bruut verkeerd in het digitale signaal.

Vlearmoes

Ben bang dat Fred 40 nu helemaal de kluts kwijt is  :yes:  clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

#56
Ik denk dat we Stadium lll nodig hebben. Die spelt dan misschien niet zo goed als de heren Marvin en Vlearmoes, maar met zijn advies is het aansluiten en genieten.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin


Fred40

#58
Citaat van: Vlearmoes op mei 06, 2011, 16:55:16
Ben bang dat Fred 40 nu helemaal de kluts kwijt is  :yes:  clown1

Ehh beetje wel ..tijd om het hele rommeltje weer terug te brengen en wat anders te proberen,

Heb nu als ik een Blutje draai dat ie maar blijft switchen van tv beeld naar Blutje,,,Uitermate irritant. Ook als ik de Humax uitzet schakelt ie dan over naar de tv die dan uiteraard zwart beeld geeft.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Stadium III

Tja ik zou het op deze manier doen :

Alles wat HDMI heeft naar de reciever brengen met HDMI
Dan met HDMI naar de TV toe zodat je TV maar altijd op 1 ingang hoeft te staan dus aanzetten en klaar
Verder in de bronnen die richting reciever gaan alles instellen kwa resolutie's en klaar

Je zou eventueel een uoscaling kunnen laten doen maar een Humax die doet dat al zelf
Een DVD/BD speler kun je ook instellen

Verder zal er denk ik wel op de NR 1601 een auto lypsyn functie zitten die al de lypsunc problemen oplost automatisch

Zo heb ik hier iig aangesloten en werkt perfect de SR 7005 is mijn schakel station
Dan kun je nog komen met uhhh reciever moet altijd aan uhhh jaaaaa dat klopt want tv geluid is toch shit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4