Alles aansluiten als je niet weet hoe precies

Gestart door Fred40, mei 03, 2011, 08:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: audiof. zonder budget op mei 03, 2011, 14:28:19
Correctie; ik bedoelde in mijn profiel :angel:
Lekker duidelijke manier van communiceren heb jij.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

Citaat van: f.luisteraar op mei 03, 2011, 14:36:22
Lekker duidelijke manier van communiceren heb jij.  :-P

Laat ik het zo zeggen; if anything else fails; RTFM !!!
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

audiof. zonder budget

Citaat van: f.luisteraar op mei 03, 2011, 14:42:22
Al die afko's.  :-D

Heeft niet met de SMS-jeugd te maken (want daar hoor ik zeker niet bij)... in de marine werd niet anders gedaan, aldus Piet Heijn (ahum; van horen zeggen, dat wel)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

Belangrijkste is dat de TS het begrijpt en ermee geholpen is.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

jack_abarth

Ben benieuwd wat het gaat worden, want ik heb dezelfde receiver i.c.m. een samsung 7140 decoder, maar hij stuurt het geluid niet door naar de tv.
En dat zou hij volgens de specs wel moeten doen.

Fred40

Tsja...Dat geluid moet ff wachten daar ik daar eerst een gedegen onderzoek naar moet doen wat een beetje past bij deze Combi.
Overigens ben ik de fout ingegaan met de term ARC-Audio Return Channel. Zo staat het in de manuel maar met het geluid heeft het niks te maken toch, Die word door de reciever geprocesed naaar de speakers. Het beeld gaat er wel door en dan vind ik de term ARC wel verwarrend.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

WimPeu

#22
Audio Return ( zal toch wel wat met geluid te maken hebben als je de naam zo bekijkt :-P).....geluid van TV naar reciever. Als je de tuner van de TV gebruikt. In de gevallen zonder ARC mogelijkheid zul je als je de TV tuner gebruikt en je je TV geluid over je surround set wilt horen een extra kabel (toslink of RCA) van de TV naar de reciever moeten trekken. Met ARC is dat dus overbodig.

Ik heb een Ziggo digitale TV Module in mijn TV zitten. Ik gebruik dus geen extern kastje. Als ik TV kijk en wil geluid over mijn boxen dan zet ik de reciever aan en die schakelt dan automatisch naar de ARC input en heb dan het geluid over mijn set.

Als je een externe module (Humax oid) gebruikt en deze via de reciever laat lopen heb je idd niks aan ARC.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jack_abarth

Citaat van: WimPeu op mei 03, 2011, 16:58:36
Als je een externe module (Humax oid) gebruikt en deze via de reciever laat lopen heb je idd niks aan ARC.

Ah, dat verklaart een hoop.
Van de week kabels maar weer's gaan ompluggen dan :x

Fred40

Hoe doe je dat dan met beeld?van dat kassie  want dat kan dus dan ook niet via ARC, noteer er is nog een hoop onduidelijk...
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Marvin

Zal ik dan maar degene zijn die weer zegt; Het staat vast wel in de gebruiksaanwijzing.   :-D

jack_abarth

Citaat van: Fred40 op mei 03, 2011, 18:52:23
Hoe doe je dat dan met beeld?van dat kassie  want dat kan dus dan ook niet via ARC, noteer er is nog een hoop onduidelijk...

Ik heb de decoder aangesloten via HDMI en 1x optisch.
Zonder de optische kabel kreeg ik sowieso geen geluid.
Niet via de versterker wanneer deze aan stond, maar ook niet op de tv wanneer deze uitstond.
Dus de doorstuur functie van de HDMI lag te kloten met mijn decoder.

Nu met optisch erbij heb ik in elk geval geluid via de versterker maar nog steeds niet via de tv wanneer de versterker uitstaat gek genoeg.

WimPeu

Citaat van: jack_abarth op mei 03, 2011, 20:04:14
Ik heb de decoder aangesloten via HDMI en 1x optisch.
Zonder de optische kabel kreeg ik sowieso geen geluid.
Niet via de versterker wanneer deze aan stond, maar ook niet op de tv wanneer deze uitstond.
Dus de doorstuur functie van de HDMI lag te kloten met mijn decoder.

Nu met optisch erbij heb ik in elk geval geluid via de versterker maar nog steeds niet via de tv wanneer de versterker uitstaat gek genoeg.

mischien moet je in het menu van je decoder instellen dat je je geluid ook via HDMI wilt laten lopen.

Citaat van: Fred40 op mei 03, 2011, 18:52:23
Hoe doe je dat dan met beeld?van dat kassie  want dat kan dus dan ook niet via ARC, noteer er is nog een hoop onduidelijk...

Vergeet ARC in jouw geval. Bij de aansluiting staat volgens mij gewoon HDMI/ARC wat aangeeft dat deze HDMI aansluiting de mogelijkheid van ARC biedt. Beeld en geluid van je decoder via HDMI laten lopen. Dan moet je volgens mij altijd goed zitten. Als je je 1601 niet aan hebt heb je waarschijnlijk ook geen beeld. Tenzij je decoder Anynet+ (HDMI-CEC) ondersteund.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jack_abarth

Citaat van: WimPeu op mei 03, 2011, 20:14:30
mischien moet je in het menu van je decoder instellen dat je je geluid ook via HDMI wilt laten lopen.

Vergeet ARC in jouw geval. Bij de aansluiting staat volgens mij gewoon HDMI/ARC wat aangeeft dat deze HDMI aansluiting de mogelijkheid van ARC biedt. Beeld en geluid van je decoder via HDMI laten lopen. Dan moet je volgens mij altijd goed zitten. Als je je 1601 niet aan hebt heb je waarschijnlijk ook geen beeld. Tenzij je decoder Anynet+ (HDMI-CEC) ondersteund.

Eerste opstelling:
STB via HDMI naar de 1601, HDMI out naar de tv. (in het menu ingesteld audio over HDMI, HDMI control aan. Dat is nodig voor het doorsturen wanneer de AVR uitstaat).

Resultaat: Geen geluid, wanneer de set aan staat. Ook geen geluid op de tv wanneer de set uit staat.

Tweede opstelling:
STB via HDMI naar de 1601, HDMI out naar de tv. (in het menu optisch gekoppeld naar HDMI 3, HDMI control nog aan).

Resultaat: Wel geluid, wanneer de set aan staat. Ook geen geluid op de tv wanneer de set uit staat.


Even een ander vraagje.
Sommige spreken hier over CSII, hoe heet deze instelling voluit, kan 'm niet vinden :-o

WimPeu

Dan werkt uit de HDMI van je decoder niet zoals het moet. Optie 2 is dan ook een goede.
Rob help even met CSII.... HLP Ik heb geen Marantz en dus heb ik daar geen verstand van. redface :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES