Alles aansluiten als je niet weet hoe precies

Gestart door Fred40, mei 03, 2011, 08:38:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Fred40

Ja dat was en is mijn gedachte ook..Vandaar dus dat ik het ook zo heb gedaan :-D

Heb alleen nog maar 2 frontspeakers en heb die dus op LARGE gezet,,En de rest op NONE. Stereoweergave is niet jofel But as mentioned before Er word steeds heen en weer geschakeld tussen tv en Bluray ingang. Lijkt mij niet de bedoeling te zijn. De handeliding geeft geen soelaas maar die is sowiesao onduidelijk.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Mexicaanse Hond

Volgens mij is het gewoon een storing. Apparaat terugbrengen/-sturen en nieuwe vragen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Fred40

Zal vanmiddag eens mijn NAIM erop aan sluiten kijken wat ie gaat doen.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Mexicaanse Hond

Ja, je  kunt ook altijd nog even doormodderen.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Fred40

Ja en dan vervolgens 4 hoog het raam uit :-D
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Fred40

Nee ik niet...

Overigens nog een gedachte: Bluray en Humax via HDMI naar de Recierver. De ARC naar HDMI van de Panasonic. Vervogens optisch uit van de TV naar de Optische In van de reciever? Moet volgens mij ook werken. Maar dan mis ik geloof ik wel een paar Surround Modi.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

rexp

Volgens mij kun je beter even opnieuw beginnen i.p.v. ding terugbrengen of het raam uitgooien.

Ik bedoel maar, je bent nu aan het klooien met surround settings zoals speakers op Large zetten terwijl je nog geen surround speakers hebt. En dan klagen dat het niet klinkt.

Gewoon machine resetten naar de factory standaard, alleen de TV en blu-ray aansluiten via HDMI, de term ARC niet meer gebruiken, TV en blu-ray aanzetten en dan kijken of het werkt. Als dat goed werkt sluit je de Humax aan. Werkt het niet dan gaan we hier weer verder  HB

Fred40

Je bedoelt gewoon rechtstreeks aansluiten op de tv? De bluray en de Humax Ja dat gaat wel werken maar dan heb ik ff niks aan die reciever. Tenminste hoe wou je die dan weer aan sluiten op de de TV zonder die kabel die een uitgang heeft met het woord dat ik niet mag gebruiken?

Ja...Ik heb nu stereo en de speakers op Large , een  andere mogelijkheid is NON maar dan hoor je dus niks> Of Small maar dan heb ik geen boem boem en dat is dus ook niet de bedoeling. Van enig geklooi lijkt mij dan ook geen sprake te zijn.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Fred40

ff een foto Overigens schakelt ie gelukkig niet meer tussen iinputs. Bleek dat de HDMI ! en 2 op dezelfde uitgang van de reciever zaten.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Vlearmoes

Fred

waarom optisch van tv naar 1601 ??

doe het nou rechtstreeks van humax naar 1601   de weg is dan korter
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Fred40

Je bedoelt optisch van de humax naar de reciever optische ingang?
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Janver

Wil je bij het tv kijken nu wel of niet de receiver aan hebben?

Zo ja, volg  dan Stadium zijn advies en sluit het zo aan. Zorg dan wel dat je in je tv en in je receiver ARC uitzet! Dat is helemaal niet meer nodig namelijk. Dat is alleen handig als je ontvanger in je tv gemonteerd is en daarmee geluid kunt zenden naar je receiver. Heb je dat niet, zet het uit.

En anders doe je het zoals Vlearmoes het zegt. Hdmi naar Tv, optisch naar receiver.

De blu-ray spelert zou ik zeker via de Receiver doen.

Overigens over upscaling:
Alleen analoog naar HDMI en HDMI naar betere HDMI doet deze receiver niet. Dat wil je ook niet bij je blu-ray speler, die speler is gemaakt om mooi beeld te geven.

Misschien was dit mosterd na de maaltijd; maar ik lus geen mosterd.
Hier kan uw reclame staan!

Fred40

Ja prima maar hoe zet je dat uit dan? overigens hoefde ik Stadium zijn advies niet op te volgen want zo had ik het al gedaan_opletten svp- Maar het geluid was dus bagger. Nu heb ik het wel enigzins redelijk met enige modificatie en het heen en weer geswitch is ook klaar maar nu kan ik met de AB van de TV sommigge zenders wel geluidstechnisch regelen en sommige niet..Vervelend.

Mijn Ipod doet het gelukkig wel goed over de Monitors maar die is dan ook niet van Marantz dus dat verbaasd mij dan ff weer niet.
Naim Nait 5i
Naim CD 5I
Harbeth PS3ESR
Marantz 1602
Marantz 5005
Monitor Audio BX2

Vlearmoes

#74
Citaat van: Fred40 op mei 07, 2011, 21:29:10
Ja prima maar hoe zet je dat uit dan? overigens hoefde ik Stadium zijn advies niet op te volgen want zo had ik het al gedaan_opletten svp- Maar het geluid was dus bagger. Nu heb ik het wel enigzins redelijk met enige modificatie en het heen en weer geswitch is ook klaar maar nu kan ik met de AB van de TV sommigge zenders wel geluidstechnisch regelen en sommige niet..Vervelend.

Mijn Ipod doet het gelukkig wel goed over de Monitors maar die is dan ook niet van Marantz dus dat verbaasd mij dan ff weer niet.

Je hebt een PM gehad van mij   aanbod geld nog steeds  :yes:

het zijn allemaal menu instellingen die je verkeerd hebt staan
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v