Citaat van: kdt op april 24, 2011, 22:10:03
Ik stream sinds een aantal maanden, alle CD's op een NAS gezet en via een SONOS systeem speelt alles via de PM 17. Het gebruiksgemak is onovertroffen, maar ook de geluidskwaliteit is zeer goed, ik stream in FLAC bestanden. Wel gebruik ik een aparte DAC, de DACMagic van Cambridge.
Ik heb nu ook de CD 17 via een digitale interlink aangesloten op de DAC en kan zodoende op 2 manieren luisteren naar de CD 17. Ik vind de DACMagic nog iets verfijnder dan de CD 17. Verdere testen moeten een en ander nog uitwijzen wat het beste c.q. mooiste klinkt.
Andere forumleden ervaring met bovenstaande??
Ben ondertussen ook al erg overtuigd van het streamen (hier wel een squeezebox) icm met aparte DAC(Metrum acoustic) en daar is het verschil hemels tss de analoge uitgang van de SB en de via de DAC.
Je moet zef eens een test doen met een Flac in 24Bit 48kHz kwal > echt niet normaal
Nu vergelijk ik ook veel tss men CD17mkII aangesloten analoog en aangesloten via de DAC (via toslink) en kom meer en meer tot de constatatie dan ik niet kan kiezen
Via de DAC hoor ik iets meer opener stereobeeld, stemmen komen ook iets meer naar voren, maar vind dat de CD17mkII analoog aangesloten dan weer een meer warmere klank geeft.
Dus hangt echt af van welke muziek ik speel dat ik switch tss de 2.
Hopelijk kan jij een keuze maken
.... of ook gewoon Genieten