Streaming audio

Gestart door kdt, april 24, 2011, 22:10:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kdt

Ik stream sinds een aantal maanden, alle CD's op een NAS gezet en via een SONOS systeem speelt alles via de PM 17. Het gebruiksgemak is onovertroffen, maar ook de geluidskwaliteit is zeer goed, ik stream in FLAC bestanden. Wel gebruik ik een aparte DAC, de DACMagic van Cambridge.
Ik heb nu ook de CD 17 via een digitale interlink aangesloten op de DAC en kan zodoende op 2 manieren luisteren naar de CD 17. Ik vind de DACMagic nog iets verfijnder dan de CD 17. Verdere testen moeten een en ander nog uitwijzen wat het beste c.q. mooiste klinkt.
Andere forumleden ervaring met bovenstaande??
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

bramdg

#1
Citaat van: kdt op april 24, 2011, 22:10:03
Ik stream sinds een aantal maanden, alle CD's op een NAS gezet en via een SONOS systeem speelt alles via de PM 17. Het gebruiksgemak is onovertroffen, maar ook de geluidskwaliteit is zeer goed, ik stream in FLAC bestanden. Wel gebruik ik een aparte DAC, de DACMagic van Cambridge.
Ik heb nu ook de CD 17 via een digitale interlink aangesloten op de DAC en kan zodoende op 2 manieren luisteren naar de CD 17. Ik vind de DACMagic nog iets verfijnder dan de CD 17. Verdere testen moeten een en ander nog uitwijzen wat het beste c.q. mooiste klinkt.
Andere forumleden ervaring met bovenstaande??

Ben ondertussen ook al erg overtuigd van het streamen (hier wel een squeezebox) icm met aparte DAC(Metrum acoustic) en daar is het verschil hemels tss de analoge uitgang van de SB en de via de DAC.
Je moet zef eens een test doen met een Flac in 24Bit 48kHz kwal > echt niet normaal  pompom

Nu vergelijk ik ook veel tss men CD17mkII aangesloten analoog en aangesloten via de DAC (via toslink) en kom meer en meer tot de constatatie dan ik niet kan kiezen  :lol:
Via de DAC hoor ik iets meer opener stereobeeld, stemmen komen ook iets meer naar voren, maar vind dat de CD17mkII analoog aangesloten dan weer een meer warmere klank geeft.  :roll:
Dus hangt echt af van welke muziek ik speel dat ik switch tss de 2.

Hopelijk kan jij een keuze maken  :-D .... of ook gewoon Genieten




PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

kdt

Hangt inderdaad af van de soort muziek die je draait en de stemming (.....), maar zeker is zeker de DAC van de CD 17 is zeker niet slecht, uitstekend zelfs. Ik vind ook stemmen soms wat detailrijker met de DACMagic maar andere muziek geeft dat geluidsbeeld dan weer niet.
Het is jammer dat de DACMagic niet op afstand kan worden bediend, dan zou ik sneller kunnen schakelen, maar je kunt niet alles hebben.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

bramdg

Je kan toch je ingangen switchen via je ab op PM17 CD of Line 2/3 waar je DAC op aangesloten is
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

kdt

Ja, dat klopt. Ik heb de CD 17 aangesloten via de normale cinch-out op de CD in van de PM 17 en de digitale uitgang van de CD 17 via een digitale kabel op de DACMagic, die via de tape is aangesloten op de PM 17.
Wat ik eigenlijk mis (what's in a name ......) is om de DACMagic op afstand te kunnen switchen op de CD 17 of de SONOS, dat kan dus niet. Wel zoals jij schets, dat heb ik inderdaad zo aangesloten.
Maar het is een mineur probleem  :wink:
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

bramdg

#5
Heb hier ook deze mogelijkheid niet, zoals jij die beschrijft.
Maar de DAC moet wat hij moet doen en dat primeert toch boven juist die extra optie.
Ik hou eigenlijk van simpele toestellen met weinig poespas.

Als ik in de toekomst ga overgaan naar een buizenversterker heb ik miss zelfs geen afstandsbediening meer ..... dan is het voor alles opstaan  :-D ...
maar miss blijf ik dan nog wat langer zitten / genieten van de muziek  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

kdt

Daar heb je ook volkomen gelijk in het gaat om de muziek: en wat dat betreft doet de DACMagic het prima. Iedere avond lekker luisteren met glaasje port en stukje kaas, wat wil een mens nog meer.   pompom
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Mexicaanse Hond

Citaat van: kdt op april 27, 2011, 16:25:40
Daar heb je ook volkomen gelijk in het gaat om de muziek: en wat dat betreft doet de DACMagic het prima. Iedere avond lekker luisteren met glaasje port en stukje kaas, wat wil een mens nog meer.   pompom
Een keer een glaasje wijn met wat olijven, misschien?  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marcel Marantz

Ik stream via Itunes naar een airport express, deze is gekoppeld aan een Caiman Dac en deze Dac weer op mijn Marantz versterker.
De muziek in Itunes is grotendeels ongecomprimeerde geripte cd's.

Dit klinkt uitstekend op mijn Scanspeak speakers.



Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

kdt

Heb je ook ervaring met Spotify?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Marcel Marantz

Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

Niber

#11
Vandaag het muziekluisteren nog ,makkelijker (luier) gemaakt.
Op mn HTC Desire HD een applicatie gezet om de Squeezebox Touch mee te bedienen en ook gelijk m'n oude iPhone (die nu zijn "oude dag" slijt als iPod) maar voorzien van een gelijk iets.

Ideaal...Wat vond ik ook alweer leuk aan cd's of nog erger aan platen???  :angel:
Zonder gekheid, een cd of plaat is leuker, maar dit is wel erg handig!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

I-Peng? werkt super heh!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: WimPeu op mei 04, 2011, 16:21:05
I-Peng? werkt super heh!
jepz, alleen de HTC draait op Android dus daarmee moet ik het doen met SqueezeDroid (ook geen verkeerd programma).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Mexicaanse Hond

Interessante verhalen, ondanks dat ik net een dure SA-11S1 heb gekocht ga ik ook streamen als ik later groot ben.  clown1
Maar even serieus: ik zag een 2 TB NAS van Western Digital voor 149 euro. Is dat een goede NAS?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers