Streaming audio

Gestart door kdt, april 24, 2011, 22:10:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

Dacht ook al eens ergens gelezen te hebben dat een NAS (netgear readynas) het afspelen van 24 Bit Flac's niet aankan of niet optijd kan aanbieden aan de squeezebox ??  :|

Zou wel spijtig zijn ben ook op termijn aan het kijken naar een NAS om al men muziekbestanden erop te ploffen ..... wil toch op lange tijd af van die Pc die dan altijd moet aanstaan
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cheese

Hallo liefhebbers ,


Ik wil nu eindelijk wel ens muziek gaan downloaden met een hoge kwaliteit, en voor en vast maandbedrag per maand mag maar voor elke cd 10 euro neertellen dan koop ik de cd wel gewoon.

Wie kan mij op weg helpen hoe ik dit het beste kan doen......en vooral de hoge kwaliteit is belangrijk!!!


Groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Citaat van: cheese op juni 10, 2011, 22:41:45
Hallo liefhebbers ,


Ik wil nu eindelijk wel ens muziek gaan downloaden met een hoge kwaliteit, en voor en vast maandbedrag per maand mag maar voor elke cd 10 euro neertellen dan koop ik de cd wel gewoon.

Wie kan mij op weg helpen hoe ik dit het beste kan doen......en vooral de hoge kwaliteit is belangrijk!!!


Groeten Kees

piratebay.org
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: cheese op juni 10, 2011, 22:41:45
Hallo liefhebbers ,


Ik wil nu eindelijk wel ens muziek gaan downloaden met een hoge kwaliteit, en voor en vast maandbedrag per maand mag maar voor elke cd 10 euro neertellen dan koop ik de cd wel gewoon.

Wie kan mij op weg helpen hoe ik dit het beste kan doen......en vooral de hoge kwaliteit is belangrijk!!!


Groeten Kees

Ik ben erg tevreden over Usenet.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

QuattroNL

Citaat van: f.luisteraar op juni 11, 2011, 00:27:18Ik ben erg tevreden over Usenet.

Idd. Je betaald bij bijv. Eweka per maand 7,50 en je kan onbeperkt alles downloaden. Het zgn. 'spotten' doe je met bijv. Spotnet
Zoek je muziek of film via Spotnet, download de nzb file (een indexbestand die weet waar alles staat) en open die in je downloadprogramma. Op een NAS kan dat met bijv. SABnzbd en op een PC kan dat met bijv. Grabit. Deze 2 programma's downloaden, controleren en pakken alles uit.
Een NAS is daar natuurlijk perfect voor, hoeft je PC niet aan te blijven staan en hij zet het bestand gelijk op de juiste plek zodat je even later direct kan luisteren/kijken.

Voor vragen, feel free to ask...  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cheese

en weet je het aanbod en de kwaliteit die je dan bij Eweka kan binnen halen.............of heb je dan toegang tot alles?



gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

JohnWx

Je kan zelfs nu Spotify downloaden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cheese

heb net via de newsserver van mijn provider en spotnet mijn eerste flac gedownlaod............Stevie Wonder Live in Paris.


ik word nog echt modern.............


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Mexicaanse Hond

Citaat van: cheese op juni 11, 2011, 14:42:47
heb net via de newsserver van mijn provider en spotnet mijn eerste flac gedownlaod............Stevie Wonder Live in Paris.


ik word nog echt modern.............


gr kees

Dat wordt dan live vanuit Parijs naar je computer verstuurd?  :angel:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

QuattroNL

Citaat van: cheese op juni 11, 2011, 11:52:33
en weet je het aanbod en de kwaliteit die je dan bij Eweka kan binnen halen.............of heb je dan toegang tot alles?
Er word vanalles aangeboden. Da's ook gelijk het 'probleem'.  Het is wel aan jou om het juiste er tussenuit te halen. Gelukkig wordt dat over het algemeen goed aangegeven. Let dus op het formaat (mp3 of flac) en selecteer op genre of zoek op titel.

Sommige cd's staan in 1 grote file (wav of flac), anderen hebben per track een file.
Bij eerstgenoemde zit meestal een .cue file. Daarmee kan je met een 'cue splitter' (gratis software) dat ene grote bestand omzetten in de losse tracks (als je dat wilt).

Via Eweka heb je toegang tot alles en er zit geen limiet aan het downloaden. Voordeel is ook dat je geen abo hoeft af te sluiten, het is pre-paid per maand. Je kan het dus gewoon even een maandje proberen. Vindt je het niks dan stop je na die maand weer. Of als je een maand op vakantie bent sla je even een maand over.
Verder: je krijgt 8 'kanalen'. Afhankelijk van de snelheid van je eigen internet kom je tot een bepaalde grens (elk kanaal is zo'n 600kb/s geloof ik). Ik kom niet verder dan 4, zet ik meer kanalen aan dan gaat m'n downloadsnelheid niet meer omhoog. Zoedoende deel ik m'n abo met een collega en hebben we beiden 4 kanalen en delen we dus ook de kosten.

Tja, zo wordt downloaden van copyrighted spul wel erg makkelijk gemaakt  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Mexicaanse Hond

Citaat van: QuattroNL op juni 11, 2011, 16:52:59
Tja, zo wordt downloaden van copyrighted spul wel erg makkelijk gemaakt  8-)
Niettemin blijft het ieders eigen verantwoordelijkheid hoe daar mee om te gaan.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

QuattroNL

Citaat van: f.luisteraar op juni 11, 2011, 17:13:25
Niettemin blijft het ieders eigen verantwoordelijkheid hoe daar mee om te gaan.
Zonder weer een nieuwe discussie te starten: downloaden van dit soort materiaal is in NL legaal. Het aanbieden niet.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Mexicaanse Hond

Citaat van: QuattroNL op juni 11, 2011, 17:24:12
Zonder weer een nieuwe discussie te starten: downloaden van dit soort materiaal is in NL legaal. Het aanbieden niet.
Weet ik. Ik zeg alleen dat het niettemin ieders eigen verantwoordelijkheid is hoe om te gaan met het downloaden van materiaal waar copyright op zit. Of dat nou makkelijk wordt gemaakt wordt en legaal is, maakt niet uit.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

DoctorJacoby

De muziekindustrie zal aan mij niet failliet gaan, ondanks de vele high resolution vinylrips die ik via avaxhome  shutup users naar binnen haal.

Ik zal erbij zijn van dag 1 als de muziekindustrie iets soortgelijks legaal gaat aanbieden. Maar natuurlijk zullen ze weer enkele jaren te laat komen. De platenindustrie is nu eenmaal in handen van de verkeerde mensen, die enkel op korte termijn denken.