Citaat van: cheese op juni 11, 2011, 11:52:33
en weet je het aanbod en de kwaliteit die je dan bij Eweka kan binnen halen.............of heb je dan toegang tot alles?
Er word vanalles aangeboden. Da's ook gelijk het 'probleem'. Het is wel aan jou om het juiste er tussenuit te halen. Gelukkig wordt dat over het algemeen goed aangegeven. Let dus op het formaat (mp3 of flac) en selecteer op genre of zoek op titel.
Sommige cd's staan in 1 grote file (wav of flac), anderen hebben per track een file.
Bij eerstgenoemde zit meestal een .cue file. Daarmee kan je met een 'cue splitter' (gratis software) dat ene grote bestand omzetten in de losse tracks (als je dat wilt).
Via Eweka heb je toegang tot alles en er zit geen limiet aan het downloaden. Voordeel is ook dat je geen abo hoeft af te sluiten, het is pre-paid per maand. Je kan het dus gewoon even een maandje proberen. Vindt je het niks dan stop je na die maand weer. Of als je een maand op vakantie bent sla je even een maand over.
Verder: je krijgt 8 'kanalen'. Afhankelijk van de snelheid van je eigen internet kom je tot een bepaalde grens (elk kanaal is zo'n 600kb/s geloof ik). Ik kom niet verder dan 4, zet ik meer kanalen aan dan gaat m'n downloadsnelheid niet meer omhoog. Zoedoende deel ik m'n abo met een collega en hebben we beiden 4 kanalen en delen we dus ook de kosten.
Tja, zo wordt downloaden van copyrighted spul wel erg makkelijk gemaakt