Streaming audio

Gestart door kdt, april 24, 2011, 22:10:03

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

nonono  Nooit zomaar info, op een volstrekt willekeurig moment, vanuit heup mitrailleren. En zeker geen spreidvuur geven. Allemaal even zinloos als ineffectief. Weet er zelfs alles van... Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Voor je het weet heb je een stream of counciousness i.p.v. streaming audio.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

QuattroNL

Nog even een toevoeging: de ripbutler is stevig aan de prijs. De genoemde 1100,- is dus 2x zo duur als een leuke NAS (incl 2x2Tb). Een NAS met 1 HD is natuurlijk een stukje goedkoper maar heeft meestal ook gelijk minder stevige hardware.

Ander voordeel van muziek op een NAS: je kan je eigen muziek over ter wereld via het internet benaderen.
Ik luister regelmatig op m'n werk naar m'n eigen muziek. Je kan het zelfs streamen naar je iPhone of naar je auto als die voorzien is van een wifi hotspot (zijn helaas de modellen die ver buiten mijn budget vallen) :yes:

Natuurlijk moet je thuis nog wel een leuk apparaat hebben om de muziek naartoe te streamen.
Een Logitech Squeezebox Touch is dan een leuke optie. Of als je een externe DAC of die van je versterker  gebruikt is de Duet ook prima (de interne DAC van de Touch is beter dan die van de duet).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 06, 2011, 14:19:15
Nog even een toevoeging: de ripbutler is stevig aan de prijs. De genoemde 1100,- is dus 2x zo duur als een leuke NAS (incl 2x2Tb). Een NAS met 1 HD is natuurlijk een stukje goedkoper maar heeft meestal ook gelijk minder stevige hardware.

Ander voordeel van muziek op een NAS: je kan je eigen muziek over ter wereld via het internet benaderen.
Ik luister regelmatig op m'n werk naar m'n eigen muziek. Je kan het zelfs streamen naar je iPhone of naar je auto als die voorzien is van een wifi hotspot (zijn helaas de modellen die ver buiten mijn budget vallen) :yes:

Natuurlijk moet je thuis nog wel een leuk apparaat hebben om de muziek naartoe te streamen.
Een Logitech Squeezebox Touch is dan een leuke optie. Of als je een externe DAC of die van je versterker  gebruikt is de Duet ook prima (de interne DAC van de Touch is beter dan die van de duet).

je gaat audiofiel of niet

De Ripbutler is wel alles in een, de ondersteuning die je krijgt van de leverancier (zoals crash HD) en je hebt geen pc nodig etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 06, 2011, 12:15:11
Neem eens een voorbeeld aan Quattro dan, John.  :wink:

Ik denk dat ik dat apparaat uit de Music Emotion sowieso veuls te duur vind.  nonono

Je gaat voor High end of not  :evil:

Denk ook dat jij meer iemand bent van cdtje erin en luisteren net zoals mij denk ik

Ik stream wel is maar puur als radio
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 06, 2011, 15:17:19
Je gaat voor High end of not  :evil:

Denk ook dat jij meer iemand bent van cdtje erin en luisteren net zoals mij denk ik

Ik stream wel is maar puur als radio

Je slaat de spijker weer op z'n kop, John.  :yes:

Streamen is niet hezelfde als een CD opzetten. En een CD opzetten is niet hetzelfde als een plaat draaien.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 06, 2011, 15:49:59
Je slaat de spijker weer op z'n kop, John.  :yes:

Streamen is niet hezelfde als een CD opzetten. En een CD opzetten is niet hetzelfde als een plaat draaien.

?

Mexicaanse Hond

Steeds minder beleving in ehhhh.....mijn beleving.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 06, 2011, 15:54:56
Steeds minder beleving in ehhhh.....mijn beleving.

Ben ook met 3 dingen tegelijk bezig

Mailen, Forum, en nieuwe laptop met Win 7 installeren

Mexicaanse Hond

Multi-tasken is niets voor mannen, dat blijkt maar weer.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 06, 2011, 16:00:34
Multi-tasken is niets voor mannen, dat blijkt maar weer.

Yep en ben ook een echte XP man

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 06, 2011, 16:01:22
Yep en ben ook een echte XP man
Geeft niet John, dat komt in de beste families voor.  :-D

Cornelis1921

:schater: En zelfs ook nog op dit forum!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

kdt

NAS van Netgear gekocht, indertijd aanbieding bij Norrod, 149 euri, daarin 2 x 1 TB WD HD Green, ook in de aanbieiding voor 50 per stuk, dus leuk prijsje. Speelt prima, voor audio-streamen heb je geen grote snelheden nodig dus m.i. ook geen zware NAS.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

QuattroNL

Citaat van: kdt op mei 25, 2011, 22:03:52Speelt prima, voor audio-streamen heb je geen grote snelheden nodig dus m.i. ook geen zware NAS.
Wat voor audio bestanden speel je (mp3, aac, wav, flac)? En met welke bitrate e.d.?
Hoe speel je ze af, bedraad of draadloos?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB