Bas is iets aan de langzame kant

Gestart door Mexicaanse Hond, april 23, 2011, 08:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Wat ik er van gelezen heb zijn dat 1 van de betere spikes (zelf geen ervaring mee).

Heb je het al een geprobeert zonder spikes en met demping van b.v rubberen voetjes.

M.i. zal het aan de boxen niet liggen.

Misschien zou je een andere interlink / ls snoer kunnen lenen van iemand en hiermee eens uitproberen. ?

De andere optie die ik heb gelezen "een mooie versterker "  is natuurlijk ook mogelijk maar gaat meer in de papieren lopen.

Succes met je zoek tocht.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Heb zelf ook deze spikes er onder, daarvoor Master base. Merk er niet veel verschil tussen, wel van de tegels daar weer onder, het laag is daardoor meer in controle bij mij.
Dus tegels er onder kan helpen, heb er wel vilt onder geplakt om krassen met verschuiven te voorkomen.

Mexicaanse Hond

Tegel eronder, kan natuurlijk ook nog. Moet de tegel nog aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 25, 2011, 21:37:01
Tegel eronder, kan natuurlijk ook nog. Moet de tegel nog aan bepaalde voorwaarden voldoen?

dat hij past  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Zo'n tegel past wel in mijn kamer, geen probleem.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

jowa

 stupid
Geen idee naast de maat, ik heb twee tegels overgenomen van Whisper die verrassend een goede invloed op de bas hebben. Misschien kan Whisper vertellen van wat voor soort steen de tegels zijn gemaakt.

Marantz 81

beste is uit belgie ,en van de hardste natuursteen  :wink:

ik wil ze ook eronder zetten ,en vriend van me heeft van de week 1 vierkante meter in de kliko gegooid op het werk  frusty omdat er een hoek afwas ( aanrechtblad ) misschien dat die hem nog kon opsporen anders moet ik ze ook kopen

vandaag was ik bij de hornbach maar daar hebben ze het niet

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Whisper.nl

Citaat van: f.luisteraar op april 25, 2011, 22:03:11
Graniet is het hardst toch?

Marmer is volgens mij harder.
De platen van Jowa zijn van Marmer.
Google even naar een natuursteen bewerker bij je in de buurt.
Benader die met de vraag of ie nog een paar rest stukken voor je heeft.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Ik heb een vriend die beeldhouwer is. Ik zal eens vragen of hij niet wat kan regelen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 25, 2011, 21:43:46
Zo'n tegel past wel in mijn kamer, geen probleem.  :-D

begraafplaats in de buurt  :-P


sommige doen een mooie natuursteen andere weer een 30 x 30 me een lijm tegel erop etc.etc.etc.


als we maar geen discussie krijgen dat leisteen anders klinkt dan mamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Graniet klinkt hard, maar marmer harder.  :-P
Moet ineens denken aan het betonuur van Alfred Lagarde. Wie kent het nog?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

#72
Dat is lang geleden. Was dat niet op de Vara-dinsdag van 17:00 tot 18:00 uur? Hij draaide regelmatig UFO uit Duitsland met Micheal Schenker en Ten Years After met Alvin Lee.

Het is voor een combinatie buizenversterker / luidsprekers wel belangrijk dat het goed bij elkaar past. Het is niet vanzelfsprekend dat dat het geval is. Of andere buizen dan helpen?, in de meeste gevallen die ik ken heeft het te maken met het ontwerp en de uitgangstrafo's. Het kan zijn dat de PrimaLuna een OTL is, dan gaat het wat trafo betreft niet op. Misschien niets nieuws hier maar het wordt weleens vergeten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Yep, dat was het betonuur.

Kun je al die afko's uitleggen voor deze simpele ziel, René?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

#74
Citaat van: f.luisteraar op april 26, 2011, 06:50:49
Kun je al die afko's uitleggen voor deze simpele ziel, René?
Ja dat kan ik. LUA is een foutje, ik dacht dat jij een LUA ( merk uit Duitsland) buizenversterker had. Heb je niet, het is een PrimaLuna.
OTF is ook fout, moet zijn OTL, ik heb tijdens de paasdagen denk ik teveel eieren gegeten.
OTL wil zeggen dat het een buizenversterker is die werkt zonder uitgangstrafo's, volgens sommigen klinkt en werkt dat beter. OTL betekent "output transformer less", ofwel zonder uitgangstrafo's. Bekend merk wat zo werkt is Graaf. Buizenversterkers die zo werken zouden "sneller" zijn.
@ Heb mijn post verbeterd.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.