Bas is iets aan de langzame kant

Gestart door Mexicaanse Hond, april 23, 2011, 08:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

joep

#45
Ik zou zeggen sluit eens een echt stabiele versterker aan van 2 x 100 watt. Denk dat je het verschil zeker zult horen.

En dan bedoel ik niet de PM-15 maar een PM-11. Beide 2 x 100 watt, maar o zo'n verschil.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 24, 2011, 10:11:21
Ik weet het niet, John. Ik heb me in de loop der jaren aardig ingelezen in het technische verhaal achter muziekweergave, maar ik ben maar een simpele talenman.

Maar als Breem het zegt moet er wel een kern in zitten denk ik ?

Wil dingen ook graag begrijpen en soms begrijp ik het maar hoor ik het ook anders

Denk dat het een combinatie is van een paar faktoren waarvoor mij emotie/vooroordeel een hele belangrijke is

bv: als je een mooie sterke stabiele slecht uitziende versterker heb met de uitstraling van een merk als Marquant en als naam Schneider is de beleving toch anders als er een merk als Accuphase op staat hoewel hij bij wijze van spreken net zo gebouwd is

Als er een Accuphase staat klinkt het voor mij altijd al goed dat heb ik ook met de combi Marantz PM80/CD80 en nog een paar vraag me niet waarom maar ik denk dat er dan in mijn grijze massa de blijheid het wint van de echte beleving

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

#47
Citaat van: joep op april 24, 2011, 10:34:18
Ik zou zeggen sluit eens een echt stabiele versterker aan van 2 x 100 watt. Denk dat je het verschil zeker zult horen.

En dan bedoel ik niet de PM-15 maar een PM-11. Beide 2 x 100 watt, maar o zo'n verschil.

Dan weet ik wel wat ik kan doen. Ik heb een Crown eindversterker voor mijn basinstallatie. Die zal ik er eens achter zetten.  :evil:

Begrijp ik nou goed dat de reden dat je deze tip eerst niet durfde te geven was dat ik me op mijn pik getrapt zou voelen, omdat het aan de Primaluna buizenversterker zou liggen?  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Net nog even aan het schuiven geweest met de luidsprekers met mijn vrouw.
Maar helaas geen positie kunnen vinden die zowel het stereobeeld als de lage-tonenweergave recht doet.  :-(
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 24, 2011, 12:35:07
Net nog even aan het schuiven geweest met de luidsprekers met mijn vrouw.
Maar helaas geen positie kunnen vinden die zowel het stereobeeld als de lage-tonenweergave recht doet.  :-(

dan maar monitoren wat er niet is hoor je dan ook niet  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Niet geheel wat ik bedoel maar zou best iets kunnen zijn als je alleen het laag aansluit op de crown. En het hoog met buizen. Ben nieuwsgierig naar de uitkomst.

lo

Binnenkort komt er een schitterende set monitoren vrij denk ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

#52
Citaat van: joep op april 24, 2011, 13:07:53
Niet geheel wat ik bedoel maar zou best iets kunnen zijn als je alleen het laag aansluit op de crown. En het hoog met buizen. Ben nieuwsgierig naar de uitkomst.
Nee, ik sluit alles aan op de Crown. Dan heb ik 2 x 600 Watt bij 8 Ohm en 2 x 1200 Watt bij 4 Ohm.
Het wordt wel na de Pasen, want we gaan nu weg en morgen ook. Wordt vervolgd.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op april 24, 2011, 12:49:10
dan maar monitoren wat er niet is hoor je dan ook niet  :angel:
Goede monitoren kunnen ook best laag, hoor. Ik hoef echt niet tot 20 HZ een rechte karakteristiek. Als ik maar een goede 40 Hz heb, dan ben ik al tevreden.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op april 24, 2011, 13:34:25
Binnenkort komt er een schitterende set monitoren vrij denk ik.
Toch niet toevallig uit Denemarken?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Toch is het vreemd ik zou die Xanadu blind kopen

Ben ook niet meer zo kritisch  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: f.luisteraar op april 24, 2011, 13:40:46
Toch niet toevallig uit Denemarken?

Hoi F.Luisteraar,

Wat ik nog niet niet gelezen heb is het volgende:
Op wat voor een vloer staan de speakers. ?
Heb je er  spikes of een demper eronder ??

Bij mijn Etude Clieop 3 kwam n.l. het laag middels een (mini) spike er een stuk strakker uit.


Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 24, 2011, 10:11:21
Ik weet het niet, John. Ik heb me in de loop der jaren aardig ingelezen in het technische verhaal achter muziekweergave, maar ik ben maar een simpele talenman.

soms lees en hoor je zoveel dat je het niet meer weet de een zegt dit de ander dat dus "proberen"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op april 24, 2011, 21:24:02
Hoi F.Luisteraar,

Wat ik nog niet niet gelezen heb is het volgende:
Op wat voor een vloer staan de speakers. ?
Heb je er  spikes of een demper eronder ??

Bij mijn Etude Clieop 3 kwam n.l. het laag middels een (mini) spike er een stuk strakker uit.


Groet Whisper  byebye

hij wil een ander soort laag/beleving zie start topic niet om wijs te doen maar wist zelf ook niet meer wat het onderwerp was en ben net maar weer is gaan lezen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Whisper.nl op april 24, 2011, 21:24:02
Hoi F.Luisteraar,

Wat ik nog niet niet gelezen heb is het volgende:
Op wat voor een vloer staan de speakers. ?
Heb je er  spikes of een demper eronder ??

Bij mijn Etude Clieop 3 kwam n.l. het laag middels een (mini) spike er een stuk strakker uit.


Groet Whisper  byebye

Ze staan op Soundcare spikes op een betonnen vloer met daarop Marmoleum.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers