Eergister- en gisteravond lekker zitten luisteren (ik hoor nu zoveel méér detail, echt heerlijk) en, natuurlijk, wat experimenteren met de plaatsing.
Blijkbaar ben ik tijdens de terugrit van Hans naar mij thuis onderweg de bass verloren want die was bij Hans duidelijk aanwezig en bij mij erg áfwezig
Zoals op m'n foto hierboven te zien is heb ik ze nogal ruim van de muur afstaan (zo'n 40cm). Volgens berichten aan te raden.
Gisteravond de Arro's 7cm naar achteren geplaatst en er kwam wat meer bass bij maar nog zeker niet vol.
Zoals gemeld heb ik nu qua afstand (speakers onderling en zitpositie) zeker geen gelijkzijdige driehoek. De speakers kunnen momenteel ook niet echt nóg meer uit elkaar.
Het lijkt me wel een plaatsingsissue. Met andere kabels kan je ook het nodige bereiken maar zal mijn bassissue niet gelijk oplossen. Of toch iets wat m'n versterker niet aankan?
Qua woonkamerindeling: ik heb dus laminaat, er hangen links gordijnen, heb 2 lederen banken en tegen de achterwand staat een houten kast. In hoeverre verzorgt dat het ontbreken van bass? Iemand ideëen?
*edit: ik gebruik de Source direct modus bedenk ik me nu net. Kan het zijn dat ie daardoor (veel) minder bass geeft? Vanavond gelijk uitproberen
Ik had ditzelfde issue met m'n Rogers wat ik op heb gelost door het plaatsen van een kleine Final sub per speaker (parallel dus). Dat vulde het geluid goed aan. Dat wil ik nu eigenlijk niet meer gaan doen, m.n. omdat ik gehoord heb dat die Arro's zékers lekker laag weer kunnen geven.