De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

QuattroNL

Citaat van: Marantz 81 op oktober 31, 2011, 21:48:15
Als ik je een goed advies mag geven ,zou ik als eerste Upgrade een andere Stereo amp doen ,en de rest zoals de dac later
Snap ik, alleen wil ik (ook) perse een surround versterker hebben vanwege de films.
Kan natuurlijk een leuke amp voor alleen de voorkanalen nemen en die doorlussen (de SR heeft pre-out).
Maarja, het veto recht heeft in huize quattronl gesproken: 'even genoeg weer zo'. nonono

En groot gelijk heeft ze hoor.....eerst verhuizen. Ook daar gaat het nodige geld inzitten.
In het nieuwe jaar nieuwe kansen  :yes:

Pluspunt: m'n vrouw vindt de speakers mooi, zowel qua uiterlijk als qua geluid (ook zij hoort de verbetering)  hello

Nu bezig met de juiste plek voor de speakers te vinden.
Ze moeten eigenlijk meer uit elkaar maar dat is momenteel lastig. In het nieuwe huis dan maar mee gaan experimenteren (meer ruimte in de breedte).
Heb de Rogers+subs nu achter staan. Morgen maar eens luisteren hoe dat met films gaat  :evil:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

Dat begrijp ik  :-) maar bedoelde het meer voor toekomstige upgrade plannen omdat je het zelf over een andere DAC had bijvoorbeeld zou ik eerder de PM5004 upgraden voor een mooie 2de hands PM7001  :wink: dat is echt een mooie een goede versterker ,verschil is heel groot zowel kwa voor als eindversterker  :yes:

jrm

Mooie speakers!!!  :yes: :yes:

Maar upgraden naar een PM15 is imo beter voor deze speakers.  :-D

Marantz 81

Citaat van: jrm op oktober 31, 2011, 23:09:41
Mooie speakers!!!  :yes: :yes:

shutup :yes: pompom

Cornelis1921

nonono byebye :yes:
Citaat van: still life op oktober 31, 2011, 15:01:58
mooi hoor quat..  8-)

laat de vrouw even plechtig beloven dat ze die plantjes niet bovenop de arro's zet..   :wink:
Quattro, ze staan er heel mooi bij en zullen wel dito klinken. Gefeliciteerd en heel veel luisterplezier!
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Citaat van: jrm op oktober 31, 2011, 23:09:41
Dat lijkt me ook een mooie upgrade, alleen is de bankrekening (en m'n vechtgenoot) daar niet blij mee.

Ik hoor goeie verhalen over de Rotel RC990BX. Zou dat wat zijn als amp voor de Arro's? (en dan doorlussen op de SR?).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.

jrm

Of de Rotel gaat doen wat je wil weet ik niet, uitproberen is natuurlijk altijd de beste raadgever.

Zelf (is puur eigen gevoel, niets wetenschappelijks) wil ik graag alle componenten van één merk.

QuattroNL

Citaat van: jrm op november 01, 2011, 09:01:30Zelf (is puur eigen gevoel, niets wetenschappelijks) wil ik graag alle componenten van één merk.
stupid  :yes:

Citaat van: Marantz 81 op oktober 31, 2011, 22:50:27
...maar bedoelde het meer voor toekomstige upgrade plannen omdat je het zelf over een andere DAC had bijvoorbeeld zou ik eerder de PM5004 upgraden voor een mooie 2de hands PM7001  :wink: dat is echt een mooie een goede versterker ,verschil is heel groot zowel kwa voor als eindversterker  :yes:
De PM is bedoelt voor boven, die hoeft niet echt high-tech te zijn. Had 'm meer uit gemak meegenomen (de SR stond teveel ingebouwd). Gaf achteraf gezien niet echt een representatief geluidsbeeld.
De SR voldoet nu prima.

jowa

Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Hele mooie luidsprekers, was bij Hans al onder de indruk van de kwaliteit.  pompom
Succes met je verder zoektocht naar nog beter  :-D  :wink:

QuattroNL

Eergister- en gisteravond lekker zitten luisteren (ik hoor nu zoveel méér detail, echt heerlijk) en, natuurlijk, wat experimenteren met de plaatsing.

Blijkbaar ben ik tijdens de terugrit van Hans naar mij thuis onderweg de bass verloren want die was bij Hans duidelijk aanwezig en bij mij erg áfwezig  :?
Zoals op m'n foto hierboven te zien is heb ik ze nogal ruim van de muur afstaan (zo'n 40cm). Volgens berichten aan te raden.
Gisteravond de Arro's 7cm naar achteren geplaatst en er kwam wat meer bass bij maar nog zeker niet vol.
Zoals gemeld heb ik nu qua afstand (speakers onderling en zitpositie) zeker geen gelijkzijdige driehoek. De speakers kunnen momenteel ook niet echt nóg meer uit elkaar.
Het lijkt me wel een plaatsingsissue. Met andere kabels kan je ook het nodige bereiken maar zal mijn bassissue niet gelijk oplossen. Of toch iets wat m'n versterker niet aankan?
Qua woonkamerindeling: ik heb dus laminaat, er hangen links gordijnen, heb 2 lederen banken en tegen de achterwand staat een houten kast. In hoeverre verzorgt dat het ontbreken van bass? Iemand ideëen?
*edit: ik gebruik de Source direct modus bedenk ik me nu net. Kan het zijn dat ie daardoor (veel) minder bass geeft? Vanavond gelijk uitproberen  :yes:

Ik had ditzelfde issue met m'n Rogers wat ik op heb gelost door het plaatsen van een kleine Final sub per speaker (parallel dus). Dat vulde het geluid goed aan. Dat wil ik nu eigenlijk niet meer gaan doen, m.n. omdat ik gehoord heb dat die Arro's zékers lekker laag weer kunnen geven.

Whisper.nl

Hoi Quattro,

De speakers kunnen heel dicht tegen de achterwand worden geplaatst hoor.

Daar hebben ze echt geen moeite mee.

Trek hier de manual ff van internet.  http://totemacoustic.com/en/hi-fi/columns/arro/ (rechtsboven)

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op november 02, 2011, 12:25:50
Hoi Quattro,

De speakers kunnen heel dicht tegen de achterwand worden geplaatst hoor.

Daar hebben ze echt geen moeite mee.

Trek hier de manual ff van internet.  http://totemacoustic.com/en/hi-fi/columns/arro/ (rechtsboven)

Groet Whisper.
Thx!
Er staat wel dat ze minimaal 30cm van de achterwand af moeten staan.
Maargoed, vanavond verder met testen: plaatsing (zal ze eens tegen de achterwand aan plakken) en zonder Source Direct. Ook even 3-dubbel checken of de polariteit van de aansluitingen wel goed is; als die van 1 speaker omgedraaid is heb je ook geen bass (kan me niet vóórstellen dat dat het geval is maar je weet het niet clown1).

Maarre Whisper: moet jij geen Staff's gaan halen of als je ze al hebt gaan beluisteren?  HB

Whisper.nl

Vanavond 19.30 is prime time in Utrecht.

Yep ik kan niet wachten.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

ruimte is wel van grote invloed hoe de speakers uit de verf komen ,maar whisper heeft een accuphase beul staan met hele grote stroomreserve

xander32

Citaat van: QuattroNL op november 02, 2011, 10:22:06
Eergister- en gisteravond lekker zitten luisteren (ik hoor nu zoveel méér detail, echt heerlijk) en, natuurlijk, wat experimenteren met de plaatsing.

Blijkbaar ben ik tijdens de terugrit van Hans naar mij thuis onderweg de bass verloren want die was bij Hans duidelijk aanwezig en bij mij erg áfwezig  :?
Zoals op m'n foto hierboven te zien is heb ik ze nogal ruim van de muur afstaan (zo'n 40cm). Volgens berichten aan te raden.
Gisteravond de Arro's 7cm naar achteren geplaatst en er kwam wat meer bass bij maar nog zeker niet vol.
Zoals gemeld heb ik nu qua afstand (speakers onderling en zitpositie) zeker geen gelijkzijdige driehoek. De speakers kunnen momenteel ook niet echt nóg meer uit elkaar.
Het lijkt me wel een plaatsingsissue. Met andere kabels kan je ook het nodige bereiken maar zal mijn bassissue niet gelijk oplossen. Of toch iets wat m'n versterker niet aankan?
Qua woonkamerindeling: ik heb dus laminaat, er hangen links gordijnen, heb 2 lederen banken en tegen de achterwand staat een houten kast. In hoeverre verzorgt dat het ontbreken van bass? Iemand ideëen?
*edit: ik gebruik de Source direct modus bedenk ik me nu net. Kan het zijn dat ie daardoor (veel) minder bass geeft? Vanavond gelijk uitproberen  :yes:

Ik had ditzelfde issue met m'n Rogers wat ik op heb gelost door het plaatsen van een kleine Final sub per speaker (parallel dus). Dat vulde het geluid goed aan. Dat wil ik nu eigenlijk niet meer gaan doen, m.n. omdat ik gehoord heb dat die Arro's zékers lekker laag weer kunnen geven.
Van relatief kleine en slanke zuiltjes kan je geen kamervullende bass verwachten. Wat ik wel heb ervaren is dat deze speakers ongeloofelijk laag, diep gaan voor hun afmeting :yes:. Wil je meer spl dan is een snelle en droge sub allicht een goede aanvulling.

Sander.