Eigenlijk zegt het onderwerp alles al... bij het afspelen van een Blu-Ray met 'DTS-HD MA 5.1' heb ik zeer veel moeite om geluid te krijgen.
Zat vanavond 'The American' te kijken (niet zo'n beste film trouwens
), begon met helemaal geen geluid... toen wat geklooi met aan en uit etc. ineens geluid. Als ik hem kort op 'pauze' zet ben ik echter het spoor weer kwijt (in beide displays, dus bij de NR1501 en de UD5005 staat wel keurig de DTS aanduiding?!
Ik heb nog een andere Blu-ray liggen met 'DTS-HD MA 5.1', zelfde problemen. Met Dolby geluidskanalen geen enkel probleem!! Deze Blu-ray's hebben echter alleen maar DTS, dus ze lijken waardeloos.
Instelligen zijn volgens mij normaal:
Op de NR1501 staat surround op 'auto' (heb alles al wel geprobeerd, ook direct... zonder resultaat!)
Op de UD5005 staat sound op bitstream (anders heb ik helemaal geen 5.1)
De apparaten zijn met een normale HDMI kabel aan elkaar geknoopt (BR ingang op de NR1501) en ik heb een 5.1 speakeropstelling. De UD5005 heeft de laatste firmwareupdate. En ik heb echt alle instellingen al wel doorgelopen, ...zucht!
Ik dacht eerst dat het aan een Blu-ray disc lag, maar nu blijkt dus dat ik het met meerdere heb. Ook met een Blu-ray waar zowel (true-)dolby en DTS op zit, zodra ik DTS kies... gaat het mis!
Wie kan mij helpen? Ik wordt er een beetje gek van...
p.s. ik weet dus ook niet eens aan welk apparaat het ligt, de NR of de UD?!