The best cable.....................

Gestart door obiwan, februari 21, 2011, 17:08:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 01, 2011, 13:34:26
Met buizen zit je natuurlijk wel vast aan types die erin moeten. De buizen van de foto zitten er ook in en bij mijn weten is Tung-Sol de enige die 6SU7's gemaakt heeft. Er zouden eventueel 6SL7's in kunnen maar die zijn toch anders.
Met kabels experimenteer ik niet meer, in het verleden wel gedaan, vandaar ook de verschillende soorten achter in de vv. Ik hoor het niet.
Als luidspreker kabel heb ik Monster, waarom weet ik niet, ze zaten bij de luidsprekers. Heb er weleens Cat.5 kabels aan gehad, veel gedoe en ik hoorde het niet. Nieuwe kabels alleen als de boel verzet moet worden en de kabels te kort worden.


klopt het pijltje van die Monster wel  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op maart 01, 2011, 14:22:11
klopt het pijltje van die Monster wel  :angel:
Dat maakt niet uit als je het verschil toch niet hoort.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Citaat van: f.luisteraar op maart 01, 2011, 14:31:56
Dat maakt niet uit als je het verschil toch niet hoort.  :wink:
Inderdaad, net of de elektronen weten waar ze weg komen en waar ze heen gaan. Fabeltje van de kabelfabrikant om het ingewikkeld te laten lijken. Het is een Monster 950i, ooit gekocht toen ik nog dacht en meende te horen dat het wat uitmaakte. Met de jaren komt de wijsheid.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 01, 2011, 15:21:58
Inderdaad, net of de elektronen weten waar ze weg komen en waar ze heen gaan. Fabeltje van de kabelfabrikant om het ingewikkeld te laten lijken. Het is een Monster 950i, ooit gekocht toen ik nog dacht en meende te horen dat het wat uitmaakte. Met de jaren komt de wijsheid.

bezinning en geen motivatie voor mij om al die cijfertjes achter de komma te verbeteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 01, 2011, 15:21:58
Inderdaad, net of de elektronen weten waar ze weg komen en waar ze heen gaan. Fabeltje van de kabelfabrikant om het ingewikkeld te laten lijken. Het is een Monster 950i, ooit gekocht toen ik nog dacht en meende te horen dat het wat uitmaakte. Met de jaren komt de wijsheid.

Waar gaatc die dropveter heen ? en van welke pc heb je die stroom kabel gehaald ? IBM is erg goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: jwx op februari 21, 2011, 22:33:30
Mijn Philips interlinks komen ook van Monster en hier niet te koop


En zoveel kabeltrekkers zijn er niet en je gaat niet als onbekend merk ? effe een nieuwe kabel maken in China

Afgelopen week zag ik die philips interlinks hangen in een audiozaak in Portugal......

JohnWx

Citaat van: jrm op maart 01, 2011, 15:39:43
Afgelopen week zag ik die philips interlinks hangen in een audiozaak in Portugal......

En wat voor prijs hing eraan ?


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Ik meen rond de 12,95 €.. voor 1 meter

renes59

Citaat van: jwx op maart 01, 2011, 15:34:11
Waar gaatc die dropveter heen ? en van welke pc heb je die stroom kabel gehaald ? IBM is erg goed
De dropveter komt van de tuner. De stroomkabel is van een Mettler weegschaal.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

JWX,

Voor de J.C. van Damme een tijd(je) W&M ls-o1 in gebruikt gehad.
Ook niks mis mee maar is voor mijn gevoel iets donkerder.
Deze geeft mid en hoog tot in detail - op mijn set - weer.
Op een andere set moet je maar weer afwachten.

Het heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken.
Amp cd speler enz. enz.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: jrm op maart 01, 2011, 16:10:39
Ik meen rond de 12,95 €.. voor 1 meter

toppertje

Bcc heeft ze een tijdje gehad voor 69 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: jwx op maart 01, 2011, 17:08:53
toppertje

Bcc heeft ze een tijdje gehad voor 69 euro

Deze waren fraai afgewerkt in het wit!

Whisper.nl

Citaat van: jwx op maart 01, 2011, 15:34:11
Waar gaatc die dropveter heen ? en van welke pc heb je die stroom kabel gehaald ? IBM is erg goed

Mogen weer even on topic a.u.b.

Als je wilt praten over de set van Rene wil je die dan voortzetten op zijn topic.

Vast bedankt

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand met positieve ervaringen bij mij langskomt met de van Damme kabel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.