Stroomkabel SR7005 & KI Pearl Lite SACD

Gestart door wiemelen, februari 17, 2011, 21:28:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 19, 2011, 10:45:06
ik schreef op de vorige pagina dat het maar kleine verschillen zijn ,met een verwijzing naar men sets van leden waar ik uitleg heb gegeven wat voor verschil ik hoor


citaat:


Ik ben eruit ik ga het blok met netfilter en snoeren niet aanschaffen ,vindt de winst die het geeft te klein en vindt ook dat je kunt merken dat het gefilterd wordt ,verder geeft het ietsje meer detail met goed opnamens maar vindt het de investering niet waard het blok plus 3 netsnoeren komt op 730 euro

Dan is het toch in de categorie als ik me batterijen verwissel van de AB klinkt me set anders ?

Probeer het te onderbouwen en uit te leggen wat en hoe het doet ben er zeer benieuwd naar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Niet nodig vind ik.
Je hoort het of je hoort het niet. Hoeft geen technische of wetenschappelijke onderbouwing bij. Net zo min als de ander moet aantonen waarom het niet werkt, vind ik.
Er zullen toch altijd, wat dit betreft, twee kampen blijven en da's maar goed ook vind ik. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

En dat vind ik nu zo apart he.
Er zijn mensen die horen duidelijk of minder duidelijk een verschil.
Zijn er blij mee en genieten er elke dag weer van.

Zegt het andere kamp:
"maar dat kan helemaal niet, kun je dat dan onderbouwen en aangeven waar je de verschillen dan kunt meten. "

Waarom zou ik daar een technische onderbouwing voor willen hebben ??
Ik ben aan het genieten van mijn muziek op mijn set met mijn tweaks erop eraan ervoor enz.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Daarom zeg ik ook als ik mijn batterijen verwissel klinkt mijn set anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: lo op februari 19, 2011, 12:14:52
Niet nodig vind ik.
Je hoort het of je hoort het niet. Hoeft geen technische of wetenschappelijke onderbouwing bij. Net zo min als de ander moet aantonen waarom het niet werkt, vind ik.
Er zullen toch altijd, wat dit betreft, twee kampen blijven en da's maar goed ook vind ik. pompom

groet,

lo

dus placebo naar mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

wat ik ervaar dat het netfilter doet is dempen dat vondt ik juist negatief  er komt iets meer rust in en valt meer stilte tussen passage,s ,wat ik ervaarde als er een rem op men installatie stond

wat ik positief vondt is dat je een net iets betere scheiding krijgt tussen links en rechts en de details  meer naar voren komen ,dat verschil hoorde ik alleen maar met SACD of een goede CD opname

met een gemiddelde opname hoorde ik geen verschil ervaarde ik alleen het negatieve van het netfilter


Whisper.nl

Citaat van: jwx op februari 19, 2011, 12:35:50
dus placebo naar mijn mening

Zou je jou mening willen onderbouwen waarom je denkt dat een netfilter een placebo effect zou hebben op een goede hifi set.

Graag ook eventuele technische verwijzingen en toelichtingen hierop zou ik zeer op prijs stellen.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: jwx op februari 19, 2011, 12:35:50
dus placebo naar mijn mening

:-D

Ik doe sinds een jaar mee aan een medicijnstudie. Hierbinnen zijn er 3 mogelijkheden:
1: 100% dosering
2: 200% dosering
3: Placebo.

Het gaat nu goed met me, gelukkig. Misschien een placebo, maar "what the f*ck" HB

:-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Shit


Ik ben een goudvis


uuuhhhh



hebben jullie een punt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

een heel goed punt zelfs






mmmmmmmmm


heb de batterijen weer omgedraait




dank voor het inzien allen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

 notworthy :schater: :schater:
Wel optijd je watertje laten verschonen hè.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

misschien een filter toepassen blijft het lekker schoon  clown1 :schater:

renes59

Citaat van: Whisper.nl op februari 19, 2011, 12:20:03
En dat vind ik nu zo apart he.
Er zijn mensen die horen duidelijk of minder duidelijk een verschil.
Zijn er blij mee en genieten er elke dag weer van.

Zegt het andere kamp:
"maar dat kan helemaal niet, kun je dat dan onderbouwen en aangeven waar je de verschillen dan kunt meten. "

Waarom zou ik daar een technische onderbouwing voor willen hebben ??
Ik ben aan het genieten van mijn muziek op mijn set met mijn tweaks erop eraan ervoor enz.

Groet Whisper
Als iemand het zegt als een vaststaand feit /waarheid in het algemeen dan moet diegene die het zegt wel even aangeven wat er aan de hand is. Bewijzen dat het waar is, anders is het gedoe in de ruimte.
Als jij vindt dat een kabel beter klinkt hoeft dat niet, waarom zou jij iets moeten uitleggen wat jij waarneemt, dat is persoonlijk. Ik ben bij jou geweest, jij hoort verschil ik niet. Dat is onze mening, dat hoeven we niet te bewijzen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Welles - nietes.

Wat is de stand momenteel ¿



Sander 8-).