Stroomkabel SR7005 & KI Pearl Lite SACD

Gestart door wiemelen, februari 17, 2011, 21:28:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiemelen

Hallo,

Sinds een 1,5 week ben ik eigenaar van een SR7005 & KI Pearl Lite SACD.
Na heel wat topics gelezen te hebben over goede (dus dure) stekkerdozen en "schone stroom" vraag ik me als elektro leek hetvolgende af :
De meegeleverde stekker bij beide apparaten is een normale (verwisselbare) stroomkabel waarvan de stekker zelfs geen beveiliging heeft. Op de kabel zelf staat 2x0,75mm.
Dus als je een stekkerdoos zou aanschaffen met een dikke kabel, dan zou je verwachten dat je de stroomkabel ook zou vervangen door een dikkere kabel. Maar hier lees ik nergens iets over.
Is het aan te raden om de bijgeleverde kabel te vervangen?
Al dan niet door een dikkere, maar alleszins dan door een die gezekerd is.

mvg,
Kurt



Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

xander32

Advies: ga de boel eerst maar eens goed inspelen, vooral die 826`s zijn nu echt nog niet los. Tevens eerst zelf maar goed gaan wennen aan het huidige geluid. Als je dan een paar maanden verder bent kan je eens bedenken of andere kabels (ls / ic / pc) zich lonen.


Sander.
Citaat van: wiemelen op februari 17, 2011, 21:28:25
Hallo,

Sinds een 1,5 week ben ik eigenaar van een SR7005 & KI Pearl Lite SACD.
Na heel wat topics gelezen te hebben over goede (dus dure) stekkerdozen en "schone stroom" vraag ik me als elektro leek hetvolgende af :
De meegeleverde stekker bij beide apparaten is een normale (verwisselbare) stroomkabel waarvan de stekker zelfs geen beveiliging heeft. Op de kabel zelf staat 2x0,75mm.
Dus als je een stekkerdoos zou aanschaffen met een dikke kabel, dan zou je verwachten dat je de stroomkabel ook zou vervangen door een dikkere kabel. Maar hier lees ik nergens iets over.
Is het aan te raden om de bijgeleverde kabel te vervangen?
Al dan niet door een dikkere, maar alleszins dan door een die gezekerd is.

mvg,
Kurt

Marantz 81

diameter van de voedingskabels is meer als voldoende

idd eerst een tijd luisteren ,afstellen en goede plaatsing van de speakers is veeeeeel belanrijker :wink:  het is echt meer fine tuning zo,n stekker blok en kabels en het zijn maar kleine verschillen

zie mijn sets van leden van de week een test gedaan met stekkerblok en kabel

wiemelen

de Focals zijn een demo paar en al zeer goed ingespeeld  :-)
Ik was inderdaad ook nog niet onmiddellijk van plan om nieuwe kabels uit te zoeken.
Eerst een tijdje luisteren naar mijn huidige set met huidige stroom en luidsprekerkabel.
Mijn voornaamste zorg is dat er nu een ongezekerde stroomkabel aan hangt.
Dat en gewoon mijn nieuwsgierigheid over het feit dat er weinig info te vinden is over het verwisselen van de stroomkabel tussen stekkerblok en audioapparaat.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Marantz 81

de versterker zelf is afgezekerd in de versterker

de kabel is afgezekerd in je groepenkast  byebye

renes59

Ik zou die kabeltoestand links laten liggen en voor het geld dat je uitspaard zou ik muziek kopen, daar beleef je veel meer plezier aan.
Als je toch kabels wilt kopen probeer dan eerst wat te lenen, grote kans dat je het niet hoort ( ik weet het haast wel zeker)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

het verschil is wel degelijk te horen ,maar het is nogal een behoorlijke investering en omdat het echt fine tuning zijn de verschillen niet zo groot ,het geeft meer rust en detail in het geluid als ik bijvoorbeeld een cd van U2 draai hoor ik amper verschil ,maar als ik een SACD van Dire straits opzet dan maakt het wel degelijk verschil

renes59

Ik ben bij verschillende mensen geweest, ik heb het nog nooit gehoord. Kom een keer bij me op bezoek met kabels en laat het me horen wat jij als verschil hoort in kabels.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

ik ken jou installatie niet ,die van mezelf wel vandaar dat ik dan de kleine verschillen kan waarnemen het heeft ook geen nut om het iemand anders te gaan vertellen

er is ook al genoeg over geschreven op het forum wat degene die wel verschil horen dan waarnemen indien je het niet waarneemt of de inverstering uit zijn verband vindt tegenover de geboden winst hoef je de kabels ook niet aan te schaffen  :-)

JohnWx

#9
ik heb het ook nog nooit gehoord


en de abx testen waar ik bij ben geweest heeft niemand het juiste gehoord


ik vind het onzin en kolder maar dat is mijn mening


er is totaal geen referentie van wat de norm moet zijn ?


wat zou een kabel nou meer doen of anders dan een standaard kabel ? 230 V blijft 230 V en de trafo regelt de rest
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op februari 17, 2011, 23:05:05
Ik ben bij verschillende mensen geweest, ik heb het nog nooit gehoord. Kom een keer bij me op bezoek met kabels en laat het me horen wat jij als verschil hoort in kabels.

nee dat gaat niet dan is de illusie weg :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: Marantz 81 op februari 17, 2011, 23:10:32
ik ken jou installatie niet ,die van mezelf wel vandaar dat ik dan de kleine verschillen kan waarnemen het heeft ook geen nut om het iemand anders te gaan vertellen

er is ook al genoeg over geschreven op het forum wat degene die wel verschil horen dan waarnemen indien je het niet waarneemt of de inverstering uit zijn verband vindt tegenover de geboden winst hoef je de kabels ook niet aan te schaffen  :-)
Daarom zeg ik ook kom eens langs met kabels, ik wil het weleens horen die verschillen. Op mijn installatie, als het bij jouw hoorbaar is dan moet het ook bij mij hoorbaar zijn, als jij het bij mij niet hoort dan ik misschien wel.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

wiemelen

#12
Citeerde versterker zelf is afgezekerd in de versterker

de kabel is afgezekerd in je groepenkast 

Ah ... dit is waar ik naar zocht.  :-)
Weeral wat bijgeleerd vandaag!

Tunen met stroomkabels is voor mij nog lang niet van toepassing.
Eerst veel luisteren en genieten van de muziek.
En als ik dan toch niet helemaal tevreden ben, ga ik eerst wat spelen met luidspreker kabels.
Dat is iets dat een groter effect kan hebben tegen niet zo'n hoge prijzen.

Trouwens, net zoals beschreven door Marantz 81 in een ander topic, stroomkabels en stekkerblokken zullen vast wel een verschil kunnen maken. Maar of dat verschil nu zo groot zal zijn en of het positief en negatief is ligt aan de oren van de luisteraar. Komt daarbij dat je toch een grote portefeuille moet hebben om sommige van die dingen te kunnen betalen.

En zelfs als ik de allerbeste hifi, kabels, stekkerblokken etc zou hebben en muziek kan beluisteren in de meest perfecte omstandigheden ... ik zou me snel gaan vervelen als er niets meer was om me een klein beetje aan te kunnen ergeren en te kunnen zoeken naar een mogelijke oplossing/gadgets etc .... perfectie is vaak toch ook enorm saai.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

renes59

Stel je zelf eerst de vraag eens, wat zou een stekkerblok of andere kabel met de stroom doen, wat gaat er veranderen zodat de muziek anders klinkt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: wiemelen op februari 17, 2011, 23:23:55
Ah ... dit is waar ik naar zocht.  :-)
Weeral wat bijgeleerd vandaag!

Tunen met stroomkabels is voor mij nog lang niet van toepassing.
Eerst veel luisteren en genieten van de muziek.
En als ik dan toch niet helemaal tevreden ben, ga ik eerst wat spelen met luidspreker kabels.
Dat is iets dat een groter effect kan hebben tegen niet zo'n hoge prijzen.

Trouwens, net zoals beschreven door Marantz 81 in een ander topic, stroomkabels en stekkerblokken zullen vast wel een verschil kunnen maken. Maar of dat verschil nu zo groot zal zijn en of het positief en negatief is ligt aan de oren van de luisteraar. Komt daarbij dat je toch een grote portefeuille moet hebben om sommige van die dingen te kunnen betalen.

En zelfs als ik de allerbeste hifi, kabels, stekkerblokken etc zou hebben en muziek kan beluisteren in de meest perfecte omstandigheden ... ik zou me snel gaan vervelen als er niets meer was om me een klein beetje aan te kunnen ergeren en te kunnen zoeken naar een mogelijke oplossing/gadgets etc .... perfectie is vaak toch ook enorm saai.


het is niet aantoonbaar of het iets doet niet meetbaar niks ? ja als er dan mensen zijn die het toch horen "be my guest" en koop een kapitaal aan die troep 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.