Stroomkabel SR7005 & KI Pearl Lite SACD

Gestart door wiemelen, februari 17, 2011, 21:28:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Omgekeerd vraagteken.  :-o
Da's eng...... :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RP

Wat een onzin ; als of de fabrikant niet nadenkt bij het ontwerp en fabricage van dergelijke apparatuur.
M.i is het allemaal grote onzin om vervangingskabels te zoeken voor zulke exclusief spul.
Het lijkt me zinvoller om eens te denken aan een goed geaard stekkerblok met keurcertificaat want daar zitten nog wel eens grote verschillen in.
N.B batterijen dienen schuin gemonteerd te worden.
@jwx  als jij als goudvis typvaardigheid hebt dan behoor je misschien tot de enige in dit soort..... :schater:
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Whisper.nl

#47
Beste Rene,

Je stelt mij een beetje teleur. :?
Maar zoals bekend ga ik een goed gesprek niet uit de weg.

Ik deel een ervaring met mensen. Een aantal mensen delen die ervaring met mij.
Een netflter  enz geeft een verschil in mijn , onze hifi set.

Jij geeft aan dat je geen verschil hoort. Prima toch.
Vraag je, of iemand anders, aan ons kun je dat verschil dat je waarneemt dan onderbouwen.

Geven een aantal van ons aan dat we verschil horen maar dat een technische onderbouwing niks toevoegd aan het verschil wat we waarnemen.

Laten ik / we vooropstellen dat we van dat verschil dat we horen ook nog eens prettig vinden en er van kunnen genieten.

Stel ik een tegenvraag: geef nu eens een aan, onderbouw je mening nu eens waarom jij / jullie vinden dat een netfilter geen verandering in een goede hifi set kan veroorzaken.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 19, 2011, 17:29:46
Beste Rene,

Je stelt mij een beetje teleur. :?
Maar zoals bekend ga ik een goed gesprek niet uit de weg.

Ik deel een ervaring met mensen. Een aantal mensen delen die ervaring met mij.
Een netflter  enz geeft een verschil in mijn , onze hifi set.

Jij geeft aan dat je geen verschil hoort. Prima toch.
Vraag je, of iemand anders, aan ons kun je dat verschil dat je waarneemt dan onderbouwen.

Geven een aantal van ons aan dat we verschil horen maar dat een technische onderbouwing niks toevoegd aan het verschil wat we waarnemen.

Laten ik / we vooropstellen dat we van dat verschil ook nog eens prettig vinden en er van kunnen genieten.

Stel ik een tegenvraag: geef nu eens een aan, onderbouw je mening nu eens waarom jij / jullie vinden dat een netfilter geen verandering in een goede hifi set kan veroorzaken.

Groet Whisper


www.breem.nl
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Storing van buitenaf komt slechts sporadisch voor. Het manifesteert zich door allerlei bijgeluiden, vooral hoorbaar in stille passages.

Als je er echt last van hebt is er een serieus probleem, dat doorgaans niet met een los filter of een ander netsnoer verholpen kan worden.

De klank en de ruimtelijkheid van de weergave wordt nooit beinvloed door storing van buitenaf.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Als de geluidskwaliteit afhankelijk is van het netsnoer dan moet  je het apparaat onmiddelijk terugbrengen en je geld terug vragen. Het functioneren van je spullen mag niet afhankelijk zijn van het netsnoer.
Klinklare onzin.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

#52
Citaat van: jwx op februari 19, 2011, 20:05:15
ik citeer alleen heren  :schater:

Ik blij dat je de moeite hebt genomen om op internet rond te kijken naar de mening(en) van anderen.  :schater:

Groet Whisper

Een paar andere voorbeelden

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1744

http://www.hifi.nl/recensies/4126/recensies.html

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Barrett

Misschien zit hier geluidsverschil in :-D

Een off-line UPS wordt ook wel een standby UPS genoemd. Dit type UPS-systeem wordt veelal toegepast bij belastingen die niet gevoelig zijn voor zeer korte onderbrekingen.
Wanneer de voeding van het energienet aanwezig is doet de UPS niets anders dan een (interne) batterij op lading houden en de ingangsvoeding doorgeven aan de belasting. Bij een spanningsuitval schakelt een off-line UPS van normaalvoeding naar batterijvoeding. In de UPS zit een omvormer die de gelijkspanning van de batterij(en) omzet naar een wisselspanning. Doorgaans een enkelfasige wisselspanning.

Een off-line UPS wordt ook wel een standby UPS genoemd. Dit type UPS-systeem wordt veelal toegepast bij belastingen die niet gevoelig zijn voor zeer korte onderbrekingen.Wanneer de voeding van het energienet aanwezig is doet de UPS niets anders dan een (interne) batterij op lading houden en de ingangsvoeding doorgeven aan de belasting. Bij een spanningsuitval schakelt een off-line UPS van normaalvoeding naar batterijvoeding. In de UPS zit een omvormer die de gelijkspanning van de batterij(en) omzet naar een wisselspanning. Doorgaans een enkelfasige wisselspanning.
Doordat de omvormer in normaal bedrijf alleen maar "bij" staat zal hij bij een uitval moeten schakelen, hierdoor ontstaat er een onderbreking van 5 tot 10 ms. Een dergelijke UPS heeft een kleine gelijkrichter aan de ingang die alleen maar de batterij op lading houdt.

Daar een off-line UPS alleen maar schakelt tussen net-voeding en batterij-voeding wordt een dergelijk systeem op een bepaalde toegestane variatie (bandbreedte) van de spanning frequentie ingesteld. Het systeem doet binnen deze bandbreedte niets, erbuiten voedt het de belasting vanuit zijn batterij.
Vooral de geavanceerdere computersystemen zijn gevoelig voor zeer kleine variaties in spanning en frequentie. Voor deze computersystemen en andere gevoelige / kostbare systemen is een Off-line UPS niet geschikt.
Hierbij komt dat een Off-line UPS meestal is uitgevoerd met een eenvoudige omvormer die niet in staat is een sinusvormige wisselspanning te maken. Vaakt maakt deze UPS een blokspanning of een trapeziumvormige golf. Veel apparatuur kan hier niet mee werken. Het is dan ook belangrijk dat u controleert of uw apparatuur wel functioneert met een trapezium of een blokgolf.

Een off-line UPS wordt doorgaans uitgevoerd met een zeer eenvoudig filter of zelfs zonder filter. Een filter beschermt uw apparatuur tegen netvervuiling. Deze bescherming is bij een off-line UPS niet of nauwelijks aanwezig.

Doordat een off-line UPS zijn gelijkrichter alleen maar gebruikt om de batterij te laden wordt deze gelijkrichter betrekkelijk klein uitgevoerd. Hierdoor kan een aanzienlijke kosten -en formaat besparing worden gerealiseerd. Hetzelfde geldt voor de omvormer, deze werkt slechts bij een spanningsuitval of bij een variatie van de spanning of de freqeuntie die buiten de bandbreedte komt. Hierdoor kan men gebruik maken van een lichtere / kleinere omvormer.
Door deze besparingen in kosten en formaat zijn off-line UPS'sen kleiner en goedkoper dan de Line-interactive en On-line UPS'sen.

Men mag stellen dat een off-line UPS geschikt is voor bijvoorbeeld minder kritische werkstations en om een computer thuis de kans te geven om bij een spanningsuitval gegevens veilig te "saven" alvorens af te schakelen.

Terug naar FAQ



Line-interactive

Een line-interactive UPS is voor het grootste deel vergelijkbaar met een off-line UPS. De belangrijkste verschillen zitten hem o.a. in het feit dat een line-interactive UPS beschikt over een beter filter. Verder is een line-interactive UPS uitgevoerd met een "fader", dit betekent dat wanneer de spanning van het net te hoog wordt, een dergelijke UPS in staat is om , zonder omschakeling naar batterij, deze spanning naar een acceptabele waarde te "faden". Sommige line-interactive UPS'sen zijn ook nog uitgevoerd met een "booster", deze is in staat om een te lage spanning zonder batterijbedrijf te verhogen.
Meestal heeft een line-interactive UPS een sinusvormige uitgangsspanning wanneer hij op batterijbedrijf werkt.

Een line-interactive UPS kan worden toegepast voor LAN-omgevingen zoals CAD werkstations en minder kritische servers.

Terug naar FAQ

On-line

Een On-line UPS, ook wel double-conversion UPS genoemd is het enige, "echte" No Break-systeem. Bij een on-line UPS wordt het totale opgenomen vermogen van de UPS door de gelijkrichter omgezet in een gelijkspanning. Op deze gelijkspanning is zowel de batterij alsook de omvormer aangesloten. Bij deze configuratie merkt de omvormer dus niet of hij nu gevoed wordt vanuit de gelijkrichter of vanuit de batterij.
Bij "Net-bedrijf" voedt de gelijkrichter de omvormer en wordt tevens de batterij op "druppellading" gehouden. Valt nu de netvoeding weg wordt deze voeding van de omvormer ONDERBREKINGSVRIJ overgenomen door de batterij, de belasting merkt dus GEEN verschil tussen net -en batterijvoeding. Daar de term On-line niet beschermd is en dus ook voor andere soorten UPS gebruikt mag worden spreekt men ook wel van een "True On-Line UPS".
Daar bij een True On-Line UPS een gelijkrichter en een omvormer wordt toegepast die continu het volledige vermogen van de belasting voeden zijn deze componenten veel zwaarder uitgevoerd dan bij een off-line UPS en een line-interactive UPS, hierdoor is een echt on-line No Break-systeem relatief duur.

Een True On-Line systeem kan overal worden toegepast waar de betrouwbaarheid en de kwaliteit van de voeding belangrijk is. Een True On-Line UPS levert de beste beveiliging voor kritische apparatuur!


JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 19, 2011, 20:21:38
Ik blij dat je de moeite hebt genomen om op internet rond te kijken naar de mening(en) van anderen.  :schater:

Groet Whisper

Een paar andere voorbeelden

http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1744

http://www.hifi.nl/recensies/4126/recensies.html

deze sites worden gesponsord  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Breem krijgt niks behalve kerst kaarten  :schater:


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: jwx op februari 19, 2011, 20:46:21
Breem krijgt niks behalve kerst kaarten  :schater:

mmm. nice. als dat alles is wat hij gekregen heeft  byebye

Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32


Whisper.nl

Citaat van: xander32 op februari 19, 2011, 20:55:34
Tussenstand ¿


Sander.

En dat komt ie dan > volgens mij is het drie tegen twee.

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#59
Citaat van: Whisper.nl op februari 19, 2011, 17:29:46
Beste Rene,

Je stelt mij een beetje teleur. :?
Groet Whisper
Ik geloof dat je me verkeerd begrijpt. Als jullie horen dat er een verschil is, is dat oké. Maar het is geen algemene regel dat het beter gaat klinken, daar gaat het mij om. Er zijn mensen die hun waarheid als de echte en enige waarheid verkondigen, "koop dat stekkerblok en het geluid wordt beter", dat gaat niet op. Dat jij het beter vindt klinken is positief voor jou, dan moet je het doen, je hoeft dan ook niets bewijzen. Wel als je iets claimt, anders niet.
Net als in de warenwet, als je op de verpakking zet dat iets een lagere bloeddruk geeft moet je het bewijzen dat het zo is. Als ik er met een stift opzet, nadat ik het gekocht heb, dat het voor mij een lagere bloeddruk geeft en het  is voor eigen gebruik is dit voor mij geldig, alleen voor mij.
De discussies gaan alleen maar over claims die mensen ergens opleggen, nooit over eigen meningen. Als iemand een eigen mening verkondigd kun je er er niet over discuseren. Smaken verschillen nou eenmaal.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.