Occasion stereo versterker voor bij de receiver

Gestart door the limp man, januari 13, 2011, 22:06:14

Vorige topic - Volgende topic

Stadium III

Verhouding is 20/80 film muziek dus een stereo versterker zal zeker wel een verbetering zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Janver

Citaat van: Maurice op januari 14, 2011, 19:11:05
En dat zou ik juist niet doen, dan zou ik eerder een losse eindversterker gebruiken. Of volledig stereo gaan, of de kabels switchen als je films wilt kijken.

Aan welke EV zou jij denken dan?

In de Marantz lijn MM7025?

Een Pm7003/Pm7004 is toch goedkoper en een goede optie.

Ik vergelijk nu even met Marantz produkten; Denon zal wel vergelijkbaar materiaal hebben
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Citaat van: Maurice op januari 14, 2011, 19:11:05
En dat zou ik juist niet doen, dan zou ik eerder een losse eindversterker gebruiken. Of volledig stereo gaan, of de kabels switchen als je films wilt kijken.

Waarom zou je dat doen ipv een geintegreerde stereo verterker met HT?  Kabels switchen? Wat een gedoe. Juist de HT functie is er voor uitgevonden om dit te vermijden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

the limp man

Marantz 81

als je compleet wil overgaan naar stereo zou ik alles verkopen en eens kijken naar de premium serie van marantz  :wink:

zo kun je nu voor 899 al een PM15S1 halen bij hobo hifi

en de SA15S1 voor 849 bij hobo hifi

dit zijn echt zeer scherpe prijzen en je dynaudio,s zullen je dan waarschijnlijk verbazen  :wink:

maar die pm7001 is ook een prima versterker  byebye

the limp man

Zijn dat dan ook warme versterkers? Ik vond de sound van de pm7004 te helder.

Marantz 81

dat kan ik je niet zo vertellen kun je beter daar gaan luisteren hun zijn dynaudio dealer  :wink:

maar met welke cd speler of andere bron heb je via de pm7004 geluisterd ? ik heb met name de ervaring met goedkope ( zelf een dv4001 ) dvd speler dat het ook schel klinkt in het hoog /mid en vlak in het laag

the limp man

Ik heb de Marantz gehoord met de RDAC als bron en met mijn Asus D2x geluidskaart. Analoog aangesloten natuurlijk.

drees62

Citaat van: the limp man op januari 14, 2011, 23:34:44
Zijn dat dan ook warme versterkers? Ik vond de sound van de pm7004 te helder.

De PM15-S1 is idd een stukje warmer dan zijn opvolger de S2. Deze is wel heel muzikaal maar kun je wat frisser noemen. Op mijn Ushers is dat juist weer een hele mooie match.
Maar zijn beide prachtige versterkers, waarbij de S2 als extra o.m. een zwaardere voeding heeft, het phono-element uit de S11 en last but not least de "power amp direct" schakelaar voor naadloze integratie in een HT-set.
De S2 is in feite de KI-Pearl, maar dan zonder verkoperd chassis, betere elco's, zwarte afwerking en zwaardere deksel en . . . . de meerprijs van € 1.000 t.o.v. de S2.

Marantz 81

ja dat zegt mij niks

dynaudio is een hele eerlijke speaker die weergeeft wat die krijgt aangeboden

beter kun je denk gewoon gaan luisteren bij een hifi zaak naar je eigen speakers met verschillende apparatuur , bronnen/versterkers  en eventueel andere speakers of het filter laten aanpassen van je dynaudio,s bij speaker&co  byebye

drees62

Citaat van: Marantz 81 op januari 15, 2011, 12:22:41
ja dat zegt mij niks

dynaudio is een hele eerlijke speaker die weergeeft wat die krijgt aangeboden

beter kun je denk gewoon gaan luisteren bij een hifi zaak naar je eigen speakers met verschillende apparatuur , bronnen/versterkers  en eventueel andere speakers of het filter laten aanpassen van je dynaudio,s bij speaker&co  byebye

idd, zelf luisteren is eigenlijk de enige optie. En dan wel in je eigenluisterruimte i.v.m. de akoestiek thuis. :yes:

the limp man

In dat geval ga ik een RDAC kopen van Arcam. Om mee te beginnen. Die heb ik al twee keer op demo gehad en klinkt erg goed. Dan kan ik daarna altijd nog kijken naar een geïntegreerde versterker. Ik denk dat een RDAC meer met mijn geluid doet dan een andere versterker.....

Of heb ik het helemaal mis?

Marantz 81

nee maar het blijft altijd erg moeilijk omdat er meerdere zaken zijn die meespelen , persoonlijke smaak acoustiek

maar als je met die DAC tevreden was ,dan moet het toch goed zijn

De Bron is altijd het belangrijkste ,DAC /CD/DVD/ ENZV

dan de Voorversterker ,en de einversterker versterkt alleen maar

en daarin zittten hele groote verschillen zowel in kwaliteit als in klank

wat ik wel kan zeggen is dat hoe beter de apparatuur wordt hoe meer rust ,defenitie en dynamiek je in het geluid krijgt

de voorversterker van een home ciname reciever is gemaakt voor 5/7 kanaals en dat is een alleskunner

een stereo voorversterker is opgebouwd met 2 kanalen en specifiek gebouwd voor muziek

even als voorbeeld ik heb zelf een best wel goed geluid thuis ,maar als ik een dvd opzet is het echt huilen met de pet op klinkt erg vlak en ook scheller is een dv4001

WimPeu

Je schrijft het zelf eigenlijk al, de voorversterker van een homecinema reciever is gemaakt voor 5/7 kanaals en dat is een alleskunner .

Dus dat zou dan genoeg moeten zijn toch?  Heb zelf ook het een en ander uitgeprobeerd de afgelopen jaren en ben (net als Cheese eigenlijk byebye) weer terug bij af. Receiver met eind versterker. Klinkt heel erg goed met ook nog eens de nodige digitale afregel mogelijkheden die een stereo versterker niet heeft. Kijk audissey wordt hier vaak verguisd maar doet eigenlijk digitaal wat anderen met kleden, godijnen bass traps en noem maar op doen. Je hifi boer wil je idd graag laten geloven dat alles apart moet. Kun je de beste man in deze barre omzet tijden ook niet kwalijk nemen. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op januari 16, 2011, 14:41:03
Je schrijft het zelf eigenlijk al, de voorversterker van een homecinema reciever is gemaakt voor 5/7 kanaals en dat is een alleskunner .

Dus dat zou dan genoeg moeten zijn toch?  Heb zelf ook het een en ander uitgeprobeerd de afgelopen jaren en ben

Vertel, kan me niet voorstellen jij bent een man van iets kopen en lang koesteren  :schater:  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject