Occasion stereo versterker voor bij de receiver

Gestart door the limp man, januari 13, 2011, 22:06:14

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: the limp man op januari 23, 2011, 11:54:45
Ja.....

wat moet er gebeuren dan ?

snap wel dat er iets meettechnisch na een tijdje 0,0001 achter de komma wat veranderd kan

maar inspelen van een dac ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

the limp man

Impressie van de RDAC:

Zaterdag de RDAC gekocht en eenmaal thuis de boel aangesloten. Vanwege de usb technologie de DRAC maar via de weg aangesloten. Als interlinks gebruik ik Monster L250 interlinks.

Goed het geluid dan maar. Basweergave is veel strakker dan die van de DAC van mijn Denon, ook is de bas dieper maar absoluut niet te aanwezig. Het midden vind ik te zacht, alsof de zanger erg veel moeite moet doen om zich verstaanbaar te maken. Het midden is wel erg precies. Het hoog is geweldig met veel detail en helderheid, maar absoluut niet scherp. al met al ben ik toch wel tevreden met de RDAC. Ik hoop dat het probleem dat zich voordoet met de stemmen niet aan de RDAC te wijten valt.

Ik denk dat de Denon gedeeltelijk de boosdoener is. Stadium III vond zonder de RDAC de stemmen al zacht. Ik hoop dit met een leuke stereo versterker op te lossen.

the limp man

Nu we een week verder zijn hier mijn (korte recentie van de Rdac. Ten tijde van mijn vorige post was de RDAC nog niet ingespeeld. Even voor de duidelijkheid: Dit maakt echt wel verschi!

Als je de RDAC beluisterd valt meteen de rust en controle op ten opzichte van de DAC van mijn Denon die er nog weleens een rommeltje van wil maken. Het laag is strak en wordt met veel controle weergegeven, het laag lijkt via de COAX aansluiting minder strak te zijn dan de USB input. Je komt iniederegeval nooit laag tekort. De stemmen worden erg goed en met veel emotie weergegeven. Vooral vrouwelijke vocalen worden erg mooi weergegeven, terwijl het nooit scherp of kunstmatig aanvoelt. Het hoog is gedetailleerd en erg  muziekaal (daar kan de dac van de Denon nog wat van leren). Smooth is hier het toverwoord. Alles wordt weergegeven zonder vermoeiend te worden. Erg gaaf. Stereobeeld is erg breed tov de Denon.

Maar er is ook een nadeel aan deze weergave, als de opname al rustig is, dan maakt de RDAC deze nog rustiger waardoor er details verloren gaan en daarmee voelt het allemaal wat oninteressant aan.

Kan ik met een versterker het mankement wat ik beschrijf enigszins wegnemen? Dat het geluid "een stap naar voren doet"??  Soms lijkt de denon meer detail te bieden, maar de weergave van de RDAC is gewoon laid-back, een beetje te voor mijn smaak nu.

WimPeu

MF V DAC lijkt me meer jouw smaak. Die is meer kleurloos en dat bedoel ik positief.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

the limp man

ik zal eens gan zoeken op het internet. Hoe zou je de DAC  Magic omschrijven?

WimPeu

Ik heb de dacmagic 2 en de nieuwste 3 gehad en zou dan zelf de voorkeur aan de oudere 2 geven. Die was in mijn oren wat natuurlijker maar de meeste  recensisten zijn het niet met mij eens. Ik draai nu met de DAC in mijn CD speler (CA840C) en die is duidelijk een stuk lekkerder. Mijn speakers hebben een wat warmere sound dus aangezien die veel bepalender zijn gaat het voornamelijk om een juiste match te vinden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op februari 02, 2011, 22:15:13
MF V DAC lijkt me meer jouw smaak. Die is meer kleurloos en dat bedoel ik positief.

Die V-DAC heb ik net een paar maandjes geleden verkocht; zeer neutraal idd en een toppertje!
Hij was bij mij overbodig geworden ivm de aanschaf van een (gebruikte) SA 11

the limp man

Ik zit er nu echt over te denken om de Arcam te verkopen. Of ik houd de Arcam en probeer Een 2e hands marantz op de kop te tikken. Dat zal klankmatig meer in evenwicht zijn. Nu hang er een warme klinkende DAC aan een warm klinkende receiver met neutrale speakers, mij lijkt dit niet de beste combinatie...