Occasion stereo versterker voor bij de receiver

Gestart door the limp man, januari 13, 2011, 22:06:14

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

:-D  Ik probeer het wel maar het is allemaal zo mooi. Mag graag eens wat testen zeg maar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

snap wel wat je bedoelt wim ,maar jij hebt dan ook geen instap versterkertje

als je de 8000 serie neemt van marantz of verglijkbaar van een ander merk zul je zeker wel een goed stereo geluid kunnen hebben ,maar ja dan zijn recievers van om en na bij de 2000 euro

als je daar een stereo amp naast zet van 700 euro ,heb je hetzelfde of beter in stereo  byebye

ik heb een sr5002 gehad ,vondt ik echt slecht met stereo  nopompom

TurboMarco

Mwa ik denk dat je niet in knaken moet denken  :-D ,zo had ik op de Sr4300 een Krell KSA50,NAD218 aangesloten en dat bracht het ook niet ondanks de toch best wel hoge nieuwprijzen van die eindbakken .
Nu luister ik voornamelijk naar een redelijk betaalbare receiver in de 600,- klasse en heb nou niet bepaald het gevoel dat een stereo amp van 2000,- het zoveel beter doet .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

WimPeu

De ene receiver is de andere niet. Geloof gewoon wel dat stero overrated wordt. De handel wil graag spullen verkopen. Een alles in 1 /2 oplossing die gewoon zo goed als het zelfde presteerd als een losse componenten stapel is natuurlijk killing Business. Tuurlijk, er zijn wel degelijk verschillen. Afweging die ieder voor zich maakt is of je de vaak enorme investering die imho helemaal uit balans zijn er voor over hebt. Ik heb misschien liever ietjes minder detail, plaatsing en noem maar op en daar voor in de plaats een multi funcionele set. Daarmee doel ik op goede streaming (misschien Linn Majik :kwijl:) en multi funcionele dingen als de HDX & PS3 bv. Voorlopig heb ik nog alle 2 de oplossingen staan...... :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

the limp man

Door de laatste reacties ben ik weer gaan twijfelen over de versterker. Nu is een receiver weer net zo goed. Wat is het nou?

DAC dus om mee te beginnen.

De kandidaten:

MF V-DAC: Bas is absoluut niet strak en er is weinig punch, stemmen zijn erg mooi, met een rustig hoog.
RDAC:   Het laag is vol, strak maar niet overheersend. De RDAC zet een heel mooi vol geluidsbeeld neer met goede detaillering. Hoog is zacht, maar zeker niet wollig, instrumenten komen echt tot leven. Het midden is zeker niet teruggetrokken, maar heel zacht en vol. Erg is erg veel detail, ik heb alleen het idee dat ik wat pit mis.
MF-M1 DAC: Deze dac heb ik nog niet gehoord, maar hij is eigenlijk ook te duur en te groot.

Tenzij erg betere alternatieven zijn, gaat het de RDAC worden. Ik moet ergens beginnen en hij is beter dan de buildin dac van de Denon...

Marantz 81

DAC is ook het beste mee om te beginnen  :yes:

als je voor hetzelfde geld een voorversterker neemt met  7  kanalen die heeft div extra printen en processors , of 2 kanalen alleen gebouwd voor het weegeven van muziek

wat zou je zelf denken wat dan beter klinkt met muziek

Marantz 81

las denet dat je vroeg over een pm7001  i.p.v pm7004

je zou een 2de hands pm7001 kunnen aanschaffen en dat het verschil voor jezelf beoordelen ,staan er momenteel meerder op marktplaast ,deze zijn ook weer goed te verkopen  :wink:

dit is wel een prettig in het gehoor liggende versterker ,heb hem zelf 1,5 jaar gehad  :yes:

Nijntjeb

Citaat van: Maurice op januari 14, 2011, 19:11:05
En dat zou ik juist niet doen, dan zou ik eerder een losse eindversterker gebruiken. Of volledig stereo gaan, of de kabels switchen als je films wilt kijken.

Mmmm zelf heb ik mijn eindversterker mm8003 weggedaan omdat ik beter stereogeluid wilde
De ki pearl lite of de pm15s2 hebben een power amp knop.
Mijn streamer zit op de stereoversterker , en als ik een filmpje wil kijken druk ik op de poweramp knop ,suroundversterker aan en klaar. En zelfs de ki pearl lite klonk beter als de sr7005 met de mm8003 in stereo
Dus ik snap wel dat hij opzoek is
pm15S2
linn Sneaky DS
sr6003
Phonar veritas P5.5 edma cap+
Phonar veritas P3 edma

Marantz 81

Ja dat is hem  :-D 

is gewoon een goeie versterker ,heeft ook 2 jaar achter elkaar esia award gewoon voor sound quality in zijn prijsklasse  :wink:

the limp man

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een RDAC en ik ben er best tevreden mee, alleen de stemmen klinken nog niet helder, als of er een doek voor de microfoon hangt. Ik hoop dat dit weg gaat als de DAC ingespeeld is. Verder is het een grote verbetering op de DAC van de Denon.

Weet iemand hier hoe lang ik de RDAC moet laten inspelen voordat het allemaal een beetje los komt?

TurboMarco

Gewoon aanzetten lijkt mij wel voldoende ,of zitten er buizen in die eerst moeten voorgloeien ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

the limp man

nee, geen buizen. Klinkt wel gaaf hoor trouwens.

JohnWx

Citaat van: the limp man op januari 22, 2011, 23:43:54
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een RDAC en ik ben er best tevreden mee, alleen de stemmen klinken nog niet helder, als of er een doek voor de microfoon hangt. Ik hoop dat dit weg gaat als de DAC ingespeeld is. Verder is het een grote verbetering op de DAC van de Denon.

Weet iemand hier hoe lang ik de RDAC moet laten inspelen voordat het allemaal een beetje los komt?

inspelen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject