Occasion stereo versterker voor bij de receiver

Gestart door the limp man, januari 13, 2011, 22:06:14

Vorige topic - Volgende topic

the limp man

Hallo,

Ik heb vanavond bezoek gehad van Stadium III om mij wat advies te geven over mijn zoektocht naar beter geluid. Het beste zou zijn als ik een tweedehands stereoversterker van het kaliber Denon1500R aanschaf en die versterker via HTpass-thrue aan mijn receiver hang. Daarom dit topic.

Huidige set:

Bron: PC (asus D2X Coaxiaal)
Receiver: Denon Avr-2105
Blu-ray speler: Panasonic DMP-BD80
Speakers: Dynaudio Excite X12

Ik heb een belangrijke eis aan deze versterker: Het middengebied (de stemmen) mogen absoluut niet te scherp zijn, ik ben hier namelijk nogal gevoelig voor.

rexp

Waarom een stereoversterker, en geen eindversterker? Zo te zien heb je alleen digitale bronnen die je op je receiver aansluit, en geen bronnen voor op de stereo versterker?

the limp man

Nou, omdat dat volgens stadium III de meeste winst geeft. Ik kan eventueel mijn Asus D2X analoog aansluiten.

Marantz 81

volgens mij als je HTpass-thrue gaat gebruiken

gebruik je dan alleen het eindversterker gedeelte van de geintegreerde stereo versterker die je er dan aan hangt

WimPeu

stupid
Niet om Rob af te vallen hoor maar als je een geintegreerde versterker met een HT doorlus functie op je receiver aansluit doe je in feite niks anders dan een eindversterker er op aansluiten. Met HT doorlus omzeilje de vv en daar zou nou net eventuele winst mee te behalen zijn. Eventuele winst tov een eind versterker ga je dan alleen krijgen als je analoge bronnen rechtstreeks op de geintegreerde versterker gaan aansluiten. In jouw geval een PC. Je gaat dan de DA conversie met je PC doen. Vraag me af of de DA converter in de PC beter is dan je die in je Denon. Waag dat zeer te betwijfelen. Kortom, in mijn ogen een omslachtig gedoe die geen winst gaat opleveren. Zou in dit geval naar CD speler of beter nog streamer/Dac combi kiezen. Die dan analoog op de geintegreerde versterker en je hebt waarschijnlijk iets van winst.

Als je echt je geluid wilt veranderden/verbeteren doe je dat trouwens imho niet met een versterker maar met je speakers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

wat wim zegt lijkt een duidelijk verhaal

je zou eventueel een cd speler kunnen aansluiten om het verschil te beluisteren

maar waarschijnlijk wil je de PC als bron blijven gebruiken

de Excite serie van dynaudio ken ik niet ,misschien een fellere speaker als de andere lijnen van dynaudio

the limp man

Citaat van: WimPeu op januari 14, 2011, 10:06:57
stupid
Niet om Rob af te vallen hoor maar als je een geintegreerde versterker met een HT doorlus functie op je receiver aansluit doe je in feite niks anders dan een eindversterker er op aansluiten. Met HT doorlus omzeilje de vv en daar zou nou net eventuele winst mee te behalen zijn. Eventuele winst tov een eind versterker ga je dan alleen krijgen als je analoge bronnen rechtstreeks op de geintegreerde versterker gaan aansluiten. In jouw geval een PC. Je gaat dan de DA conversie met je PC doen. Vraag me af of de DA converter in de PC beter is dan je die in je Denon. Waag dat zeer te betwijfelen. Kortom, in mijn ogen een omslachtig gedoe die geen winst gaat opleveren. Zou in dit geval naar CD speler of beter nog streamer/Dac combi kiezen. Die dan analoog op de geintegreerde versterker en je hebt waarschijnlijk iets van winst.

Als je echt je geluid wilt veranderden/verbeteren doe je dat trouwens imho niet met een versterker maar met je speakers.

Kan het niet op een andere manier dan? zodat ik toch 5.1 films kan kijken? Ik dacht juist dat de AV-receiver eindversterker werd en de evt stereo versterker voorversterker.

Marvin

Rob heeft toch een hele fijne Marantz in de verkoop?

the limp man

Marvin

Zoiets zou ik zelf eens bekijken, hoeft geen Marantz te zijn natuurlijk.

Stadium III

Zijn oogpunt is eigenlijk stereo dus zodoende zou een Stereo versterker voor hem mooier zijn
HT is een bijkomstigheid

Dus zodoende de PC en andere stereo bronnen eventueel aansluiten op de versterker
Dan eventueel de surround reciever pakken als er een keer een film gekeken word
Dan de versterker als eind versterker gebruiken

Maar dan toch omdat de film niet op 1 staat zal een stereo versterker voor een leuker buget makkelijker in zijn set te zetten zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Dat klopt wel, maar ik heb zelf een Denon 2309 gehad.
De stap naar een hogere receiver was behoorlijk te noemen, - en het werkt wat makkelijker als alles gewoon in 1 kastje verstopt zit. Heb zelf momenteel ook een eindversterker aangesloten, is toch een beetje onhandig twee van de aan/uit knoppen. Maar in princiepe is er niets mis met wat jij zegt natuurlijk.

the limp man

Citaat van: Stadium III op januari 14, 2011, 17:39:47
Zijn oogpunt is eigenlijk stereo dus zodoende zou een Stereo versterker voor hem mooier zijn
HT is een bijkomstigheid

Dus zodoende de PC en andere stereo bronnen eventueel aansluiten op de versterker
Dan eventueel de surround reciever pakken als er een keer een film gekeken word
Dan de versterker als eind versterker gebruiken

Maar dan toch omdat de film niet op 1 staat zal een stereo versterker voor een leuker buget makkelijker in zijn set te zetten zijn
lm of

Nu ben ik de weg even kwijt. Kan ik nu wel een stereo versterker kopen en de av receiver als eindversterking gebruiken bij film, of niet?

Stadium III

Bij een AV reciever kun je de stereo versterker als eindversterker gebruiken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op januari 14, 2011, 18:43:38
Bij een AV reciever kun je de stereo versterker als eindversterker gebruiken
En dat zou ik juist niet doen, dan zou ik eerder een losse eindversterker gebruiken. Of volledig stereo gaan, of de kabels switchen als je films wilt kijken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude