Nu we een week verder zijn hier mijn (korte recentie van de Rdac. Ten tijde van mijn vorige post was de RDAC nog niet ingespeeld. Even voor de duidelijkheid: Dit maakt echt wel verschi!
Als je de RDAC beluisterd valt meteen de rust en controle op ten opzichte van de DAC van mijn Denon die er nog weleens een rommeltje van wil maken. Het laag is strak en wordt met veel controle weergegeven, het laag lijkt via de COAX aansluiting minder strak te zijn dan de USB input. Je komt iniederegeval nooit laag tekort. De stemmen worden erg goed en met veel emotie weergegeven. Vooral vrouwelijke vocalen worden erg mooi weergegeven, terwijl het nooit scherp of kunstmatig aanvoelt. Het hoog is gedetailleerd en erg muziekaal (daar kan de dac van de Denon nog wat van leren). Smooth is hier het toverwoord. Alles wordt weergegeven zonder vermoeiend te worden. Erg gaaf. Stereobeeld is erg breed tov de Denon.
Maar er is ook een nadeel aan deze weergave, als de opname al rustig is, dan maakt de RDAC deze nog rustiger waardoor er details verloren gaan en daarmee voelt het allemaal wat oninteressant aan.
Kan ik met een versterker het mankement wat ik beschrijf enigszins wegnemen? Dat het geluid "een stap naar voren doet"?? Soms lijkt de denon meer detail te bieden, maar de weergave van de RDAC is gewoon laid-back, een beetje te voor mijn smaak nu.