De set van Rexp

Gestart door rexp, januari 10, 2011, 19:42:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Perfect_audio

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 16:40:16
Citaat van: still life op augustus 01, 2011, 12:37:15


bij het inmeten: ik blijf daar altijd lekker tss de fronts & voor de center
dan klinkt het daar alvast zoals het hoort  :angel:


Heb ergens gelezen (volgens mij op www.audyssey.eu) dat je bij het inmeten buiten binnen de denkbeeldige buitenlijn, die de speakers vormen, moet blijven. Denk dat je dus opnieuw kunt gaan inmeten  :wink:

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

 :yes:

dacht ik eigenlijk ook meteen.. (imaginaire/mooie sound-bubble)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

#77
...

Marantz 81

mooi plaatje zo  :kwijl:

succes met het inregelen ,moet de focal center nog volgen ?

rexp

#79
...

Perfect_audio

Citaat van: rexp op augustus 02, 2011, 10:57:30
Maar even serieus nu, met een afwijkende center heb je nooit een mooie bubbel. Zeker in dit geval, de KEF center levert zoveel minder hoog dat Audyssey wanhopig probeert om de geluidssterkte op 16 kHz gelijk te trekken: center +6, fronts -4. Er wordt niet gemeten wat het beste klinkt, maar wat de vlakste respons geeft op een zo breed mogelijk spectrum. Dat daarbij allerlei informatie in het hoog verloren gaat doet er niet toe.

Dat is een veronderstelling van je neem ik aan? Want de praktijk is anders.

Apparatuur wordt zodanig gemaakt dat (minimaal) in het gebied 20-20kHz er een zo gelijkmatige weergave is. Ook opnames worden (als het goed is) zorgvuldig gemaakt en gemixt/teruggeluisterd in een 'neutrale' ruimte. Ook luidsprekers worden zodanig ontwikkeld dat ze een gelijkmatige weergave hebben in het audiogebied. Tot zover is alles onder controle.
Maar wat niet onder controle is, is de luisterruimte van de consumenten (op een handjevol na die een dedicated HT hebben gemaakt).
Onze kamer reflecteert, absorbeert en veroorzaakt staande golven.
Nu komt Audyssey in actie: door precies te meten welke invloed de kamer op het geluid heeft, kun je dat corrigeren. Het is dus niet een kwestie van 'vlaktrekken'.
Door intelligent te corrigeren, wordt dus juist wel het beste geluid verkregen, of eigenlijk teruggekregen. Dat zich dat grafisch vertaalt in een vlakke grafiek is een manier om het weer te geven.
Er gaat dus geen geluid verloren, maar juist herwonnen.

En dat alles levert een geweldige luisterervaring op, getuige de diverse verslagen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

rexp

#81
...

WimPeu

#82
Heb zelf al vaak Audyssey geprobeerd op voor gaande Receiver modellen. Nooit gebruik van gemaakt. Vorig jaar een nieuwe Onkyo gekocht en gewoon weer proberen. Toen was het goed. De techniek staat niet stil. Gebruik Audyssey alleen voor film. Zeker een enorme meerwaarde. Daarvoor ben ik de halleyluja van de fora niet voor nodig. Vond ik al toen iedereen hier de het hele Audyssey gebeuren nog niks vond. Stereo afstellen is nog wel te doen. Alle toonregeling uit en dan idd afhankelijk van je akoestiek genieten. Maar bij een 5.1 opstelling komt er toch wel wat meer om de hoek kijken. Een Hollywood spektakelstuk in je kamer creƫren is wel even wat anders dan een singer songwriter met 1 gitaarje. Heb al vaak bij mensen gehoord hoor die het zelf ook zo goed konden. knetterharde center, sub en sourrounds totaal geen evenwicht maar oh wat hebben ze het goed voor elkaar. Jij wilt zonder center..prima maar dan zou ik om te beginnen je fronts wat meer in gaan draaien want zonder ooit bij jou geluisterd te hebben durf ik te stellen dat jij never nooit niet de dialogen mooi in het midden hebt....om maar eens wat te noemen. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rexp

#83
...

still life

je bent er precies niet zo 'wild' van, rex  :-D

denk dat je een bepaald klank/geluidsbeeld in mind hebt wat je graag hoort/wil horen
& dat behaalt zonder computer/audio-chip (zo zijn er idd wel meer)
=> dat ADSY je daarin teleurstelt, al dan niet goed uitgevoerd, kan perfect..

indien je het zelf kan tweaken & instellen naar je smaak, I say: go 4 it & genieten maar..   :yes:


wim reageert imho gewoon inlichtend op je ADSY avontuur/test-case..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Citaat van: rexp op augustus 02, 2011, 14:18:14
Wat is dat nou weer voor uitspraak? Nee, ik heb de stemmen liever niet helemaal in het midden. Ik hou ervan als ze iets links en rechts van de TV zweven. Dat is persoonlijke voorkeur. En dat kan ik bereiken door mijn set in te stellen zoals ik dat wil. En de speakers zo in te draaien als ik wil.

Maar ik heb geen enkele behoefte aan kinderachtige reacties zoals de jouwe. Bah.

Jammer dat je zo reageet op de opbouwende opmerkingen van Wim, heeft toch redelijk wat ervaring.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

#86
Citaat van: lo op augustus 02, 2011, 15:41:14
Citaat van: rexp op augustus 02, 2011, 14:18:14
Wat is dat nou weer voor uitspraak? Nee, ik heb de stemmen liever niet helemaal in het midden. Ik hou ervan als ze iets links en rechts van de TV zweven. Dat is persoonlijke voorkeur. En dat kan ik bereiken door mijn set in te stellen zoals ik dat wil. En de speakers zo in te draaien als ik wil.

Maar ik heb geen enkele behoefte aan kinderachtige reacties zoals de jouwe. Bah.

Jammer dat je zo reageet op de opbouwende opmerkingen van Wim, heeft toch redelijk wat ervaring.

Precies, beetje rare reactie. Een center is nu eenmaal heel belangrijk ik een HT-setup, zoniet het allerbelangrijkste. Het grootste deel van een film (dialoog) komt tot je via de center.
En Audyssey wordt hier echt niet alleen de hemel ingeprezen, er zijn er genoeg die met gezond verstand dit fenomeen proberen, beluisteren en beoordelen.

Maar wat het leuk maakt is juist het uitwisselen van de ervaringen, zodat we een bredere kijk op bijv. Audyssey krijgen. Ik merk zelf bijvoorbeeld dat, nu mijn kamer akoestisch is aangepast en Audyssey niet meer van die gekke waarden produceert (+ 9 dB bij 16k bijv.), het toch wel lekker klinkt. Wel veel hoog en of ik het zo laat zal de tijd leren, we zijn hier zo veranderlijk als het weer  :-D

Dus Rex, relax en geniet van al het moois dat Marantz en Audyssey je kan brengen  :wink:

rexp

#87
...

Stadium III

Waarom deze omslag?7

Voel je je eigen op je tenen getrapt of is de krietiek te hevig

Ik vind dat hier niks ergs gebeurt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Als je reactie wil Rob moet je het topic eerst weer unlocken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES