De set van Rexp

Gestart door rexp, januari 10, 2011, 19:42:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

drees62

Mooie speakers, nog altijd mijn oude liefde (Focal).
Heb zelf de 716W gehad, heel veel waar voor het geld.


rexp

#61
...

still life

wat een schitterende foto weer rex..



:kwijl:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

#63
...

drees62

Citaat van: rexp op juli 29, 2011, 16:51:41
De 1e reactie van mijn vrouw was: you ARE going to put the covers on, aren't you? Dus het zal er binnenkort iets anders uitzien. Ga ze ook weer op superspikes zetten.

Ze klinken wel veel beter zonder frontjes   :-P :-P

joep

Citaat van: rexp op juli 29, 2011, 16:51:41
De 1e reactie van mijn vrouw was: you ARE going to put the covers on, aren't you? Dus het zal er binnenkort iets anders uitzien. Ga ze ook weer op superspikes zetten.



Nu weten wij dat jij net als wij thuis niets te zegen hebt en wie de broek aan heeft.

lo

Heel mooi plaatje zo in zijn geheel, en zal zeker en vast ook erg goed klinken. Veel plezier d'r mee  pompom pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: rexp op juli 29, 2011, 16:51:41
De 1e reactie van mijn vrouw was: you ARE going to put the covers on, aren't you? Dus het zal er binnenkort iets anders uitzien. Ga ze ook weer op superspikes zetten.

terecht die horen er ook voor anders waren ze er niet bij gemaakt  :-P :-P :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Wii balance board beter verstoppen  :wink:


wel mooi meubel voor mooie monitoren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: John Wx op juli 29, 2011, 20:17:15
Citaat van: rexp op juli 29, 2011, 16:51:41
De 1e reactie van mijn vrouw was: you ARE going to put the covers on, aren't you? Dus het zal er binnenkort iets anders uitzien. Ga ze ook weer op superspikes zetten.

terecht die horen er ook voor anders waren ze er niet bij gemaakt  :-P :-P :-P

precies john
er wordt rekening gehouden bij het ontwerp met de frontjes erop

de meeste halen ze eraf voor meer mids/highs, als ze niet luider mogen draaien..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

#70
...

rexp

#71
...

still life

yo rex,  8-) dat je test met ADSY

je sub staat op -7.5 ? => denk dat je volume (knopje) te hoog stond bij inmeten..
maar het kan nog: target is +-6db

de fronts,  :yes: die focal tweeter zal goed gemeten zijn door de microfoon..  :-D
& de cross van 40Hz is ingemeten, dat zal correct zijn maar kan je liften naar 50Hz

dan bass mix => zou ik op both zetten
krijgen je fronts tot 40/50Hz & pakt je sub de rest (als het aanwezig is: vooral bij film)

bij het inmeten: ik blijf daar altijd lekker tss de fronts & voor de center
dan klinkt het daar alvast zoals het hoort  :angel:

teveel opzij of andere zitplaatsen opzij verstoren imho de meting: bvb onbalans tss je fronts  :no:
dan krijg je een mix van resultaten, waar het overal maar 'zozo' klinkt

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

drees62

Citaat van: still life op augustus 01, 2011, 12:37:15


bij het inmeten: ik blijf daar altijd lekker tss de fronts & voor de center
dan klinkt het daar alvast zoals het hoort  :angel:


Heb ergens gelezen (volgens mij op www.audyssey.eu) dat je bij het inmeten buiten de denkbeeldige buitenlijn, die de speakers vormen, moet blijven. Denk dat je dus opnieuw kunt gaan inmeten  :wink:

still life

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2011, 16:40:16
Citaat van: still life op augustus 01, 2011, 12:37:15


bij het inmeten: ik blijf daar altijd lekker tss de fronts & voor de center
dan klinkt het daar alvast zoals het hoort  :angel:


Heb ergens gelezen (volgens mij op www.audyssey.eu) dat je bij het inmeten buiten de denkbeeldige buitenlijn, die de speakers vormen, moet blijven. Denk dat je dus opnieuw kunt gaan inmeten  :wink:

mooie theorie allemaal..

ik meet rond 1 centrale positie (sweetspot) in, mijn luister/hang zetel.. 
klinkt goed genoeg (voor mij) .. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300