Versterkers als eindversterker

Gestart door OnkyoTrucker, januari 03, 2011, 21:10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rexp

Citaat van: Deaddust op januari 09, 2011, 16:19:07
Ik zelf heb de SR5003 staat maar het is voor je stereo geluid dus best wel aan te raden om daar bijv. een PM5XXX of PM6XXX bij de zetten?
Als je ze aan elkaar wilt knopen, dan zijn de PM5XXX of PM6XXX niet geschikt. Je moet dan op zoek naar een PM700x of hoger met Power Amp Direct, of een aparte eindversterker. Of je receiver upgraden. Of je receiver de deur uit doen en een stereo versterker kopen. De meningen daarover verschillen nogal.

JohnWx

Citaat van: Deaddust op januari 09, 2011, 16:19:07
Ik zelf heb de SR5003 staat maar het is voor je stereo geluid dus best wel aan te raden om daar bijv. een PM5XXX of PM6XXX bij de zetten?

Vanmorgen heb ik voor het eerst mij Klipsch F3 eens bi-amp aangesloten en mijn cd's met pure direct functie aan eens zitten te luisten maar ik mis voor me gevoel toch nog net was lage tonen. Kan het zijn dat mijn receiver niet voldoende power kan leveren om lage tonen goed naar mijn speakers te sturen. Heb wel een sub staan maar via pure direct gebruikt hij deze niet (klopt dat???) en heb met puredirect wel het idee dat me geluidsbeeld wat voller is. (grote dynamisch bereik)

Kunnen mensen dit beamen en is het zo dat het misschien nog uit kan maken dat ik mijn cd's via mijn blu-ray speler afspeel..of ook wel is het verstandig om misschien een losse cd speler te kopen? Zit een beetje in dilemma.

Heb vanmorgen ook al wel mijn blu-ray speler met HDMI op de receiver en met een goede analoge aansluiting op de cd aansluiting van de receiver aangesloten. Heb wel het idee dat via de analoge aansluiting de cd voller en zuiverder klinkt...kan dit kloppen?

Alvast bedankt vor jullie reactie.

Groeten Mark


Het gaat erom Mark wat jij prettig vind klinken

Ik heb nu een Yamaha DSP-E800 als voorversterker en om digitale bronnen op aan te sluiten zoals wat stream dingen en de kabel tv en een QUAD 303 eindversterker en kan niet anders zeggen dat ik er zeer content mee ben en daar gaat het om
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: truckerwilco op januari 09, 2011, 18:51:02
Hij wil er zelf ook een versterker bij. Hij belde me gisteren en op +9 begint het allemaal te vervormen. Maar zijn speakers trokken het wel. Hij is wel gek want +9 is wel echt heel hard

da's f*cking loud indeed :-o ik schat dat boven 100db in, voor mij is dat het audiofiele voorbij
maakt me wel benieuwd naar zijn speakers & versterking..

heb de sr hier als test ooit eens tot -5db open gehad, mijn gehoor is me te lief om nog hoger te gaan..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op januari 09, 2011, 19:11:44
da's f*cking loud indeed :-o ik schat dat boven 100db in, voor mij is dat het audiofiele voorbij
maakt me wel benieuwd naar zijn speakers & versterking..

heb de sr hier als test ooit eens tot -5db open gehad, mijn gehoor is me te lief om nog hoger te gaan..

Concert beleving  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

OnkyoTrucker

Citaat van: still life op januari 09, 2011, 19:11:44
da's f*cking loud indeed :-o ik schat dat boven 100db in, voor mij is dat het audiofiele voorbij
maakt me wel benieuwd naar zijn speakers & versterking..

heb de sr hier als test ooit eens tot -5db open gehad, mijn gehoor is me te lief om nog hoger te gaan..

Hij heeft de SR7005 met Elac FS67.2.

Ik stond echt te klapperen met mijn oren toen ik ze hoorde. Wat een speaker voor dat geld. Ik heb hem zelf 1x op 0 gehad en dat kan je echt niet doen met wat stevigere muziek. Dat zij mijn zwager ook dat je dat absoluut niet moet doen met dance of house want dan sloop je toch je speakers. Maar met pop of niet al te harde rock kan het wel. Hij wil zelf de Rotel RB1582 erachter zetten. Als jij dan nog geen vermogen genoeg heeft weet ik het ook niet meer.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

WimPeu

#35
Citaat van: truckerwilco op januari 09, 2011, 18:51:02
Hij wil er zelf ook een versterker bij. Hij belde me gisteren en op +9 begint het allemaal te vervormen. Maar zijn speakers trokken het wel. Hij is wel gek want +9 is wel echt heel hard. Elke keur als we bij Raf of Hobo komen zeggen we weer tegen elkaar dat een stereo versterker toch beter klinkt dan een av receiver. Het blijft gewoon allemaal leuk speelgoed.

Valt mee hoor...

Gisteravond nog Meat Loaf 3 Bats Live DVD op 0 Db gehad met de Cambridge 840W achter mijn Onkyo. 2 keer 350 watt bij mijn 4 Ohm speakers en de Ushers gaven geen krimp.... :-D HB

+9 is idd niet goed voor welke speakers ook...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Citaat van: WimPeu op januari 09, 2011, 22:35:21
Valt mee hoor...

Gisteravond nog Meat Loaf 3 Bats Live DVD op 0 Db gehad met de Cambridge 840W achter mijn Onkyo. 2 keer 350 watt bij mijn 4 Ohm speakers en de Ushers gaven geen krimp.... :-D HB

+9 is idd niet goed voor welke speakers ook...

daarom hoor jij de kleine verschillen bij audio blijkbaar ook niet  :schater:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

still life

Citaat van: truckerwilco op januari 09, 2011, 20:54:49
Hij heeft de SR7005 met Elac FS67.2.

Ik stond echt te klapperen met mijn oren toen ik ze hoorde. Wat een speaker voor dat geld. ...... Hij wil zelf de Rotel RB1582 erachter zetten. Als jij dan nog geen vermogen genoeg heeft weet ik het ook niet meer.

daar staat die SR7005 dus.. clown1
blijf wel bij mijn mening dat jullie het eerder moeten zoeken in een speaker upgrade

de elac specs snel ff opgezocht:
CiteerSpecifications
(Specifications and design features are subject to change.)
Dimensions H × W × D 950 × 220 × 300 mm Details

Weight 14.5 kg Principle 2½-way, bass reflex
Woofers
Bass Ports 2 × 140 mm AS cone, (mag. shielded)
2 × 60 mm with Bass Control Plug

Tweeter 1 × 25 mm silk dome, (mag. shielded)
Recom. Amplifier Power at
Nominal Impedance 20-150 W / channel
Crossover Frequencies 500 / 2,200 Hz
Sensitivity 88 dB / 2.83 V / 1 m
Nominal Impedance
suitable for amplifiers (from ... to) 6 Ω
4 ... 8 Ω
Minimum Impedance 5.2 Ω at 220 Hz
Frequency Range
acc. to IEC 268-5 38 ··· 25,000 Hz
Nominal / Peak Power Handling 80 / 120 W

dit in combo met de geplande Rotel RB1582  :-o  (begint al op 2x200W in 8Ω)
maar goed, da's mijn gedacht..

thanks voor de info
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Het lijkt me ook wel aardig om dit eens een keer te proberen, puur om het stereo geluid te verbeteren en surround te behouden, werkt een Rotel ra930bx in combinatie met een SR7500?
Ofwel kan ik de SR gebruikten als power amp en de rotel in dit geval als een voorversterker?

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 10, 2011, 22:53:10
Het lijkt me ook wel aardig om dit eens een keer te proberen, puur om het stereo geluid te verbeteren en surround te behouden, werkt een Rotel ra930bx in combinatie met een SR7500?
Ofwel kan ik de SR gebruikten als power amp en de rotel in dit geval als een voorversterker?

Je kan het proberen alleen weet ik niet of het goed gaat werken
Er zit geen pre out op is dat niet zo heel erg je kan het via een tape doen maar je speakeruitgang kan niet uit volgens mij weet niet of het echt zo is kan dat problemen geven als er geen weerstand van een speaker op zit ?

Vond de 930 niet zo heel bijzonder wel de 935bx
Volgens mij ga je geen winst behalen met een versterker van 399 gulden nieuw toendertijd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Miischien dan toch eens kijken voor een Marantz PM7*** of en PM8***.

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 11, 2011, 05:31:02
Miischien dan toch eens kijken voor een Marantz PM7*** of en PM8***.

ik vind dit soort dingen altijd heel moeilijk of iets beter word als het in dezelfde prijsklasse/range zit


ik vind en denk dat Marantz een bepaalde sound heeft en dat er niet zoveel verschil in zit zou me ook verbazen als het wel zo zou zijn


weet wel als we wel is een receiver in een set plaatste en lieten horen in combinatie met duurdere prijsklasse speakers en cd spelers dat men gauw geneigd was om te zeggen dat de receiver wel erg goed was en als hij werd beluisterd met dezelfde prijsklasse speakers en cd spelers men gauw zei ja is een leuk ding maar blijft een receiver voor stereo

oftewel veel mensen hebben nog een idee dat receivers voor een beetje radio luisteren is


vroeger was ik altijd erg gecharmeerd van receivers zoals de MARANTZ SR-82 (afgeleid van de PM-80) een DENON DRA-1025 of een SONY ES STR-GX80 maar toen was er nog niet eens dvd

ik wil eigenlijk zeggen dat sommige receivers heden ten dage erg goed zijn voor stereo en dat er een soort van verhaal omheen hangt dat het niet voor stereo is

Wim PEU heeft ook positieve dingen met receivers DENON ONKYO mindere mate Marantz shutup


Probeer anders is een losse eindversterker daarvan vind ik wel dat het veel winst kan opleveren


oftewel of mijn getyp samen te vatten "proberen"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: jwx op januari 11, 2011, 09:05:50



weet wel als we wel is een receiver in een set plaatste en lieten horen in combinatie met duurdere prijsklasse speakers en cd spelers dat men gauw geneigd was om te zeggen dat de receiver wel erg goed was en als hij werd beluisterd met dezelfde prijsklasse speakers en cd spelers men gauw zei ja is een leuk ding maar blijft een receiver voor stereo

oftewel veel mensen hebben nog een idee dat receivers voor een beetje radio luisteren is




Dat idee van vele mensen vind ik dan weer onterecht ,maar die constatering die je maakte (ook al bevat die wat typfoutjes ?  :wink: ) kan ik mij wel grotendeels in vinden .

Mijn eerdere ervaring met een Marantz SR4300 receiver icm de Seas EX4 was geen succes ,er trad maar een hele kleine verbetering op met met een ev erachter ,dat was voornamelijk te horen op hoge volumes en helaas niet op een normaal luister niveau .
De Onkyo TX-SR406E doet het echter wel goed op diezelfde luidsprekers  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

Kan de Pm8200 ook aangesloten worden als Power amp op ene sr7500, en heeft iemand ervaring met deze versterker, ik zie hem staan op MP en daar wordt er nu 190 euro voor geboden, is dat een mooie prijs?