Versterkers als eindversterker

Gestart door OnkyoTrucker, januari 03, 2011, 21:10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

xander32

Weet niet zeker maar allicht is de source direct switch een soort van ht-pass-thru ??? De kenners gaan hierop wel reageren.


Sander.

Specs:
2x50w Power Output
Toroidal Transformer
Copper Plated Chassis
Tone Controls
WBT Speaker Terminals
D.Bus link and system remote control
Current feed amplification
Source direct switch
Linear drive power supply
Full record out selector

Citaat van: cz79 op januari 12, 2011, 07:22:18
Kan de Pm8200 ook aangesloten worden als Power amp op ene sr7500, en heeft iemand ervaring met deze versterker, ik zie hem staan op MP en daar wordt er nu 190 euro voor geboden, is dat een mooie prijs?

xander32

Nee dus  :no::

For critical listening, the PM8004 includes a "Source Direct" switch that bypasses balance and tone control circuits for pristine reproduction.

Sander.

Citaat van: xander32 op januari 12, 2011, 07:53:54
Weet niet zeker maar allicht is de source direct switch een soort van ht-pass-thru ??? De kenners gaan hierop wel reageren.


Sander.

Specs:
2x50w Power Output
Toroidal Transformer
Copper Plated Chassis
Tone Controls
WBT Speaker Terminals
D.Bus link and system remote control
Current feed amplification
Source direct switch
Linear drive power supply
Full record out selector

Deaddust

Heb net bij lokale hifi zaak hier een pm7004 gekocht voor het mooi bedrag van 519 euro. Ga hem zo een achter mijn sr5003 hangen om te kijken of ik mooier stereo beeld kan creƫren. Gelukkig mag ik hem teugbrengen als ik niet tevreden ben:)

Laat wel weten wat mijn ervaringen zijn en misschien moet ik toch ook maar eens een foto van mijn setup gaan maken.

Voor mense trouwens die nog een ud5005 willen hebben ik weet dat die hifi zaak Smits' in Arnhem binnenkort (als er weer voorraad is) een actie gaat doen voor waarschijnlijk 419 :) dus denk dat ik zelf ook maar eens ga kijken/proberen ipv een losse cd speler

Groeten mark

rexp

Ik ben benieuwd wat jij van de PM7004 vindt... mooie prijs ook.

thepioneer

Ik heb nog wel een mooie sa8003 in de aanbieding. Dat klinkt in ieder geval beter als alle andere spelers in de range serie.

Ben erg benieuwd wat jou ervaringen zijn met de pm7004. Ik had eerder de pm8003 achter een sr4003. Dat was echt een mega verschil.

Als je dan ook voor stereo de bron op de 7004 aansluit gaat het mega goed.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Nijntjeb

#50
Hallo iedereen
Heb me aangemeld op dit form. Omdat ik dit wel een intresant topic vind,
Met name ook uit mijn eigen ervaring

Als eerst moet er op de stereo versterker een power amp knop op zitten, die schakelt em om naar 2kanaals eindversterker.

En geloof mij het is een enorme upgrade voor als je beter stereo geluid zou willen uit je sr-versterker

Ik was namelijk zelf opzoek naar een goed upgrade voor beter stereo geluid.
Zelf had ik de sr-6003 en de mm-8003 als eindversterker , dat ik een heftig verschil met die mm-8003.
Maar wilde beter, en daarom viel mijn oog op de av-7005 met het idee als betere voorversterker.

Na een luisterafspraak voor de ki-pearl lite en de av7005+mm8003
Kwam ik er achter dat gewoon een stereo versterken beter meer gedetailleerd en rustiger ontspannender klinkt.
Vandaar uit ben ik verder gaan luisteren naar de pm15s2 toen was het klaar en was er geen twijfen meer voor al die mooie snufjes op de av7005.  De pm15s2 gewoon super.
Die staat nu achter mijn sr6003 en mis mijn mm8003 echt niet

Als je wat zoekt of wil zeg ik altijd dat je moet gaan luisteren
pm15S2
linn Sneaky DS
sr6003
Phonar veritas P5.5 edma cap+
Phonar veritas P3 edma

JohnWx

Dan hoef ik je ook niet geloven  :schater: als ik zelf moet luisteren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Barrett

Je moet zowiezo niet alles geloven wat hier verteld word  :schater: :schater:

Deaddust

Hoi mensen,

Hierbij alvast kort mijn ervaring met mijn nieuwe pm7004 die ik achter mijn sr5003 heb gehangen aangezien ik meer uit mijn luidsprekers wilde halen en naar een mooiere stereo geluid wilde...

In 1 woord geweldig.. Ik had wel enige verbetering verwacht maar als ik mijn cd nu afspeel  via de pm dan merk ik dat ik zoveel beter geluid er voor terug gekregen heb..dit kan ik iedereen aanbevelen. Het is als of ik geluid uit mijn speakers te horen krijg wat ze nooit eerder hebben kunne produceren.

Hetgeen wat me vooral opviel is dat het dynamische bereik veel groter is geworden en daardoor de stereo muziek echt een grote sprong voorwaards heeft gemaakt. Ook in surround lijkt het geluid een stuk beter te zijn geworden doordat de power vanuit 2 apparaten komt.

Nu denk ik alleen wel dat ik toch nog een keer een losse cd of cd/dvd (ud5005) wil hebben om de set compleet te maken.

Groeten mark

Eeg

Mooie prijs voor die pm7004. Waar is je dat gelukt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

JohnWx

Citaat van: Eeg op december 26, 2011, 09:32:48
Mooie prijs voor die pm7004. Waar is je dat gelukt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

bijna een jaar geleden zal wel niet meer actueel zijn de prijzen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Eeg

Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 12:32:54
Citaat van: Eeg op december 26, 2011, 09:32:48
Mooie prijs voor die pm7004. Waar is je dat gelukt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

bijna een jaar geleden zal wel niet meer actueel zijn de prijzen

Dat was me nog niet opgevallen. Gunstig voor mij. Wat zou tie nu mogen kosten John?


Sent from my iPhone using Tapatalk
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

JohnWx

Citaat van: Eeg op december 27, 2011, 09:00:11
Citaat van: John Wx op december 26, 2011, 12:32:54
Citaat van: Eeg op december 26, 2011, 09:32:48
Mooie prijs voor die pm7004. Waar is je dat gelukt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

bijna een jaar geleden zal wel niet meer actueel zijn de prijzen

Dat was me nog niet opgevallen. Gunstig voor mij. Wat zou tie nu mogen kosten John?


Sent from my iPhone using Tapatalk

geen idee als iemand iets echt wilt word het vaak de hoofdprijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject