Versterkers als eindversterker

Gestart door OnkyoTrucker, januari 03, 2011, 21:10:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Is een andere receiver dan geen betere oplossing ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

rexp

Die verouderen veel sneller dan de gemiddelde versterker.

TurboMarco

Citaat van: rexp op januari 07, 2011, 16:13:57
Die verouderen veel sneller dan de gemiddelde versterker.
Dat waag ik te betwijfelen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Stel dat je een integrated amp koopt en je bent er niet tevreden over en je lost het op door nog een integrated amp te kopen om die aan te sluiten op de andere dan is dat toch ook wel vreemd  :-P
Kijk het word anders als je denkt vermogen tekort te komen en dan een eindbak met 2x zoveel power aan gaat sluiten op de integrated met pre out ,dan komt het mij logisch over  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

Ik kan mij hellemaal vinden in voorgaande post betreft de meerwaarde van een integrated stereo versterker achter een receiver: dit betekende destijds in mijn set een grote stap voorwaards betreft stereo. Dat zat hem in een betere voorversterking (m.n.). Daarnaast verouderen receivers sneller: zowel hardware- als m.n. software matig. Receivers zijn in het algemeen krappe behuizingen die volgepropt zitten met a) hardware om 5 of meer kanalen van stroom te kunnen voorzien, waardoor het geheel veel warmte ontwikkelt, hetgeen nadelig is voor de levensduur en b) software om alle verschillende formats te kunnen decorderen, welke snel weer achterhaald is.


Sander.

Citaat van: Marco op januari 07, 2011, 16:21:33
Stel dat je een integrated amp koopt en je bent er niet tevreden over en je lost het op door nog een integrated amp te kopen om die aan te sluiten op de andere dan is dat toch ook wel vreemd  :-P
Kijk het word anders als je denkt vermogen tekort te komen en dan een eindbak met 2x zoveel power aan gaat sluiten op de integrated met pre out ,dan komt het mij logisch over  :-D

TurboMarco

#20
Wat die warmte ontwikkeling betreft verschilt per product,zo word mijn Onkyo SR604E niet echt warm terwijl er in totaal 3x4 Ohm + 2x6 Ohm speakers op aangesloten zijn ,en er word echt wel op een behoorlijk volume mee gespeeld .
Dat met die hardware valt volgens mij ook wel mee mits het goed ontworpen is ,natuurlijk kan en mag je het niet verwachten dat het allemaal 20 jr mee gaat ,maar dat is nou ook niet bepaald de verwachting van de huidige stereo amp's .
Wat software betreft geef ik je helemaal gelijk in,dat wil dan wel zeggen als er nieuwe hardware uitkomt loopt de software daar achteraan,een mooi voorbeeld daarvan zijn computers en ik kan daar maar 1 ding over zeggen,wacht met de nieuwste hardware tot de software doorontwikkeld is wat tegenwoordig echt niet meer zo lang op zich laat wachten.
Maar laten we vooral realistisch blijven ,stereo is al tientallen jaren achterhaald en alle multichannels kunnen dat ook wel weergeven ,daarom hoef je echt niet een complexe aansluitmogelijkheid voor toe te passen .
Ik heb zelf jaren lang gekloot met verschillende pre's en ev's ,en ook met cd spelers en andere dac's om toch wel tot de conclusie te komen dat wanneer de basis niet goed is een extra component er tussen ook maar het halve werk blijkt te zijn .

edit: Met de basis bedoel ik de luidsprekers uiteraard .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op januari 07, 2011, 17:48:24
Wat die warmte ontwikkeling betreft verschilt per product,zo word mijn Onkyo SR604E niet echt warm terwijl er in totaal 3x4 Ohm + 2x6 Ohm speakers op aangesloten zijn ,en er word echt wel op een behoorlijk volume mee gespeeld .
Dat met die hardware valt volgens mij ook wel mee mits het goed ontworpen is ,natuurlijk kan en mag je het niet verwachten dat het allemaal 20 jr mee gaat ,maar dat is nou ook niet bepaald de verwachting van de huidige stereo amp's .
Wat software betreft geef ik je helemaal gelijk in,dat wil dan wel zeggen als er nieuwe hardware uitkomt loopt de software daar achteraan,een mooi voorbeeld daarvan zijn computers en ik kan daar maar 1 ding over zeggen,wacht met de nieuwste hardware tot de software doorontwikkeld is wat tegenwoordig echt niet meer zo lang op zich laat wachten.
Maar laten we vooral realistisch blijven ,stereo is al tientallen jaren achterhaald en alle multichannels kunnen dat ook wel weergeven ,daarom hoef je echt niet een complexe aansluitmogelijkheid voor toe te passen .
Ik heb zelf jaren lang gekloot met verschillende pre's en ev's ,en ook met cd spelers en andere dac's om toch wel tot de conclusie te komen dat wanneer de basis niet goed is een extra component er tussen ook maar het halve werk blijkt te zijn .

edit: Met de basis bedoel ik de luidsprekers uiteraard .

:yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

 stupid
dergelijke setup is mij ook al meermaals aangeraden, (vanalles achter de sr gaan zetten via de pre outs)
die heeft m.i. behoorlijke eindtrappen aan boord, waarom zou ik deze uitschakelen om dan te gaan versterken met een andere toestel

doorgaans wil men zo mooiere stereo bekomen, de surrounds liggen dus ook al af waardoor de avr erbij komt te staan voor joker, of veredelde voorversterker
het stereobeeld wordt hier naar analogie reeds verneukt, dat soepje wordt dus aangeboden aan die mooie ev of whatever die het dan allemaal weer op orde zet?


als het zo nodig puur moet gaan: zou ik de boel gewoon scheiden, (is hier wel eens overwogen)
dus een HT set en aparte stereo set met super speakers naar keuze

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

Citaat van: still life op januari 08, 2011, 12:57:21
als het zo nodig puur moet gaan: zou ik de boel gewoon scheiden, (is hier wel eens overwogen)
dus een HT set en aparte stereo set met super speakers naar keuze

Dit is toch precies wat er in deze situatie gebeurt: stereo bronnen op de stereo versterker. Daaraan een stel goede luidsprekers. Door de receiver aan de versterker te koppelen kun je diezelfde goede luidsprekers ook voor surround gebruiken.

still life

mooie oplossing idd, mits pass through anders moeten beiden als met ev steeds aanliggen
m.i. is die extra stap overbodig: als het voor film ook al te weinig is heb je gewoon een miskoop gedaan

de TS draait met een SR7005, vraag me gewoon af of de verbetering niet elders te zoeken is..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

OnkyoTrucker

Citaat van: still life op januari 08, 2011, 13:49:42
mooie oplossing idd, mits pass through anders moeten beiden als met ev steeds aanliggen
m.i. is die extra stap overbodig: als het voor film ook al te weinig is heb je gewoon een miskoop gedaan

de TS draait met een SR7005, vraag me gewoon af of de verbetering niet elders te zoeken is..

Ik speel nu met een SR6005. Als er bij mij wat bij komt dan begrijp ik uit de laatste paar reacties dat voor muziek ik er het beter een stereo versterker met pass tru aan kan hangen dan een eindversterker.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

thepioneer

Ik heb eerder met de volgende setup gedraaid

dv4003 op sr4003  /  sa8003 op pm8003

Het enigste probleem was dat ik niet 4 luidsprekers als front wou hebben. Dus gebruik je in deze situatie de power amp functie en je surround front kanalen lopen gewoon via je stereo setup.

En zoals hier aangegeven moet je al je bronnen t.b.v. stereo op je pm aansluiten om zo het "slechtere" voorversterker gedeelte van de sr te omzeilen.

Ik heb deze setup thuis gehad en de pm8003 heeft ook nog eens 10 watt per kanaal minder als de sr4003 maar geloof me, een wereld van verschil.

grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

still life

Citaat van: truckerwilco op januari 09, 2011, 02:22:05
Ik speel nu met een SR6005. Als er bij mij wat bij komt dan begrijp ik uit de laatste paar reacties dat voor muziek ik er het beter een stereo versterker met pass tru aan kan hangen dan een eindversterker.

lastig reageren op aangepaste postings,
maar ik had gezien dat je zwager een mooie setup heeft of dat je diens sound ook in huis wil halen?

kijk mss eerst eens wat je huidige speakers op zijn set doen?

Citaat van: Marco op januari 07, 2011, 17:48:24
....
Maar laten we vooral realistisch blijven ,stereo is al tientallen jaren achterhaald en alle multichannels kunnen dat ook wel weergeven ,daarom hoef je echt niet een complexe aansluitmogelijkheid voor toe te passen .
Ik heb zelf jaren lang gekloot met verschillende pre's en ev's ,en ook met cd spelers en andere dac's om toch wel tot de conclusie te komen dat wanneer de basis niet goed is een extra component er tussen ook maar het halve werk blijkt te zijn .

edit: Met de basis bedoel ik de luidsprekers uiteraard .
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Deaddust

Ik zelf heb de SR5003 staat maar het is voor je stereo geluid dus best wel aan te raden om daar bijv. een PM5XXX of PM6XXX bij de zetten?

Vanmorgen heb ik voor het eerst mij Klipsch F3 eens bi-amp aangesloten en mijn cd's met pure direct functie aan eens zitten te luisten maar ik mis voor me gevoel toch nog net was lage tonen. Kan het zijn dat mijn receiver niet voldoende power kan leveren om lage tonen goed naar mijn speakers te sturen. Heb wel een sub staan maar via pure direct gebruikt hij deze niet (klopt dat???) en heb met puredirect wel het idee dat me geluidsbeeld wat voller is. (grote dynamisch bereik)

Kunnen mensen dit beamen en is het zo dat het misschien nog uit kan maken dat ik mijn cd's via mijn blu-ray speler afspeel..of ook wel is het verstandig om misschien een losse cd speler te kopen? Zit een beetje in dilemma.

Heb vanmorgen ook al wel mijn blu-ray speler met HDMI op de receiver en met een goede analoge aansluiting op de cd aansluiting van de receiver aangesloten. Heb wel het idee dat via de analoge aansluiting de cd voller en zuiverder klinkt...kan dit kloppen?

Alvast bedankt vor jullie reactie.

Groeten Mark

OnkyoTrucker

Citaat van: still life op januari 09, 2011, 14:36:04
lastig reageren op aangepaste postings,
maar ik had gezien dat je zwager een mooie setup heeft of dat je diens sound ook in huis wil halen?

kijk mss eerst eens wat je huidige speakers op zijn set doen?

Hij wil er zelf ook een versterker bij. Hij belde me gisteren en op +9 begint het allemaal te vervormen. Maar zijn speakers trokken het wel. Hij is wel gek want +9 is wel echt heel hard. Elke keur als we bij Raf of Hobo komen zeggen we weer tegen elkaar dat een stereo versterker toch beter klinkt dan een av receiver. Het blijft gewoon allemaal leuk speelgoed.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3