Wat die warmte ontwikkeling betreft verschilt per product,zo word mijn Onkyo SR604E niet echt warm terwijl er in totaal 3x4 Ohm + 2x6 Ohm speakers op aangesloten zijn ,en er word echt wel op een behoorlijk volume mee gespeeld .
Dat met die hardware valt volgens mij ook wel mee mits het goed ontworpen is ,natuurlijk kan en mag je het niet verwachten dat het allemaal 20 jr mee gaat ,maar dat is nou ook niet bepaald de verwachting van de huidige stereo amp's .
Wat software betreft geef ik je helemaal gelijk in,dat wil dan wel zeggen als er nieuwe hardware uitkomt loopt de software daar achteraan,een mooi voorbeeld daarvan zijn computers en ik kan daar maar 1 ding over zeggen,wacht met de nieuwste hardware tot de software doorontwikkeld is wat tegenwoordig echt niet meer zo lang op zich laat wachten.
Maar laten we vooral realistisch blijven ,stereo is al tientallen jaren achterhaald en alle multichannels kunnen dat ook wel weergeven ,daarom hoef je echt niet een complexe aansluitmogelijkheid voor toe te passen .
Ik heb zelf jaren lang gekloot met verschillende pre's en ev's ,en ook met cd spelers en andere dac's om toch wel tot de conclusie te komen dat wanneer de basis niet goed is een extra component er tussen ook maar het halve werk blijkt te zijn .
edit: Met de basis bedoel ik de luidsprekers uiteraard .