Vibrapods?

Gestart door Martin, december 28, 2010, 12:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin

Iemand ervaring met deze pod'jes of cons?



Wil ze gaan gebruiken voor mijn dvd-spelers, maar dan moet het wel zin hebben.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Whisper.nl

Wim Peu  heeft ze toch in gebruik  ??

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik heb ze3 onder mijn SA7001 en ze bevallen uitstekend, ik ga niet zeggen dat ik meer ruimte en mooier geluid hoor, maar het is in ieder geval een stuk stiller (zeker met SACD), het loopwerk hoor ik gewoon een stuk minder trillen en dat is wat mij betrft positief genoeg gezien de prijs.
Let wel op het gewicht van het apparaat en de klasse van de Vibrapods (1 t/m 5).

HiFi gek

Ik heb wel ervaring met diverse andere ontkoppelings producten .

Als je hier meer over wilt weten kun je mij een PM sturen .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

vind het wel erg vervelend alles via pm Edwin
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op december 28, 2010, 13:35:48
vind het wel erg vervelend alles via pm Edwin


John , je weet het toch inmiddels .

Alles wat ik hierover zou schrijven in het openbaar loopt toch weer op een discussie uit , daar heb ik inmiddles mee geleerd .
Ik zou dan de klankmatige verschillen graag willen beschrijven die ik waarneem tussen verschillende merken en soorten ontkoppelaars .

Zie je het al voor je als ik dat hier in het openbaar doe , voor je het weet heb je weer 6 pagina's vol met vervelende opmerkingen / verwijten e.d.

En nu ook graag geen opmerkingen meer plaatsen naar mij toe als ik iets per PM wil overleggen met iemand , dat is nou eenmaal mijn keuze .



Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op december 28, 2010, 14:06:31

John , je weet het toch inmiddels .

Alles wat ik hierover zou schrijven in het openbaar loopt toch weer op een discussie uit , daar heb ik inmiddles mee geleerd .
Ik zou dan de klankmatige verschillen graag willen beschrijven die ik waarneem tussen verschillende merken en soorten ontkoppelaars .

Zie je het al voor je als ik dat hier in het openbaar doe , voor je het weet heb je weer 6 pagina's vol met vervelende opmerkingen / verwijten e.d.

En nu ook graag geen opmerkingen meer plaatsen naar mij toe als ik iets per PM wil overleggen met iemand , dat is nou eenmaal mijn keuze .



Groeten  EDWIN  B

het is een forum Edwin
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

@JWX

ergens heeft HiFi gek wel een punt (hoe jammer ik dit ook vindt want ik hecht wel waarde aan zijn mening).
Het zijn iedere keer kansloze discussies waar niets uit voort komt behalve een slechte 'nasmaak', er heerst tijdens veel van deze discussies echt een rotsfeer waarbij de een de ander zoveel mogelijk van zijn ongelijk probeert te overtuigen.
Dus als iemand dan om die reden besluit niet meer dit soort 'voer' te posten dan begrijp ik dat.
De rest kan hier uiteraard gewoon mee doorgaan, maar het zou leuk zijn als dat niet altijd uitmondt in een welles/ nietes discussie waarbij je kant 'moet' kiezen.

renes59

#8
Het "voer" wat gepost wordt is dan ook wel een reden om tot een discussie te komen. Onderleggers, ander houten spul, koperen buizen om stekkers, dit soort dingen, dan heb je gelovers en niet gelovers. Het gaat dan niet over dat het apparaat stiller wordt maar dat het geluid verandert. Hoe gaat dat in de wereld?, daar voeren de gelovigen onderling discussie ( oorlog), daar heb je zelfs geen ongelovigen voor nodig om een discussie op te starten.
Dat hifi-gek z'n luidsprekers anders dempt, daar is geen discussies over.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Een gewone duscussie is prima, maar vaker dan eens monden dit soort discussies uit in iets wat verder gaat dan een discussie, believers en non believers...best, maar het is leuker om een nette discussie te houden zonder de strijd die hier vaker losbarst

MadVillain

Het was hier ooit eens anders.... :cry:

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Whisper.nl

En gaan we nu weer terug OT.

Wie heeft nog meer ervaring met Vibrapods.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Martin

Citaat van: cz79 op december 28, 2010, 12:45:01
Ik heb ze3 onder mijn SA7001 en ze bevallen uitstekend, ik ga niet zeggen dat ik meer ruimte en mooier geluid hoor, maar het is in ieder geval een stuk stiller (zeker met SACD), het loopwerk hoor ik gewoon een stuk minder trillen en dat is wat mij betrft positief genoeg gezien de prijs.
Let wel op het gewicht van het apparaat en de klasse van de Vibrapods (1 t/m 5).

Hoi, Bedankt voor je reactie.

Ik wil ze eigenlijk gewoon gebruiken voor demping, je hoort toch als het in de bios stil is wat zoemend geluid uit de speler komen (Denon) uit de sony speler komt minder geluid.

Kan natuurlijk ook gewoon een rubberenmat kopen bij de gamma en hier vierkantjes uit snijden en die eronder zetten.

Maar als de pods ook iets aan het beeld en geluid kan veranderen in positieve zin wil ik dat ook graag horen.

gr

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

Citaat van: renes59 op december 28, 2010, 19:37:56
Het "voer" wat gepost wordt is dan ook wel een reden om tot een discussie te komen.

Ben eigenlijk alleen benieuwd of hiermee het gezoem gedempt kan worden? op welles of nietes ben ik niet uit   :lol:
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok