Vibrapods?

Gestart door Martin, december 28, 2010, 12:00:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Ik heb ervaring met deze dingen. Klankmatig doen ze bij mij niks maar ze dienen bij mij als schokdempers. Vanwege mijn houten vloer en mijn zeer stijve kast constructie en het rennen van kindere over die vloer geef ik mijn spullen wat extra demping om schade aan printplaten ed te voor komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

#16
Citaat van: WimPeu op december 28, 2010, 22:13:06
Ik heb ervaring met deze dingen. Klankmatig doen ze bij mij niks maar ze dienen bij mij als schokdempers. Vanwege mijn houten vloer en mijn zeer stijve kast constructie en het rennen van kindere over die vloer geef ik mijn spullen wat extra demping om schade aan printplaten ed te voor komen.

Hoi Wim,

Heb je ze onder je alle apparatuur staan of alleen met bewegende onderdelen ( cd-dvd-platenspeler) ?

Martin

Ps, hoe werken die pods eigenlijk, een soort vering zodat het net lijkt of je speler zweeft?
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

renes59

#17
Citaat van: renes59 op december 28, 2010, 19:37:56
Het gaat dan niet over dat het apparaat stiller wordt maar dat het geluid verandert.
@ Martin: Dat probeer ik hier ook duidelijk te maken.
Ik heb stukken inloopmat onder mijn dvd-recorder omdat de ventilator zoemt en bromt, met deze stukken is het minder.
Mijn SA7001 is stil, daar heb ik geen demping nodig tegen storend geluid.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

#18
Hoi Martin,

Ik heb ze onder al mijn spullen staan (niet de squeezebox). Puur als schokdemper. Ik heb het idee dat ze helpen. Wel 2e hands gekocht want nieuw vind ik ze eigenlijk te duur.

Citaat van: Martin op december 28, 2010, 22:15:17

Ps, hoe werken die pods eigenlijk, een soort vering zodat het net lijkt of je speler zweeft?

:yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

Citaat van: WimPeu op december 28, 2010, 22:39:43
Hoi Martin,

Ik heb ze onder al mijn spullen staan (niet de squeezebox). Puur als schokdemper. Ik heb het idee dat ze helpen. Wel 2e hands gekocht want nieuw vind ik ze eigenlijk te duur.

:yes:

Ben ze al voor 33,- tegengekomen (nieuw)
Op marktplaats staat een setje model 4 te koop voor 19,-

Ik ga op jacht naar die dingen, model 2 zou perfect zijn liefst 2 setjes.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

TurboMarco

Citaat van: cz79 op december 28, 2010, 18:55:00
@JWX

ergens heeft HiFi gek wel een punt (hoe jammer ik dit ook vindt want ik hecht wel waarde aan zijn mening).
Het zijn iedere keer kansloze discussies waar niets uit voort komt behalve een slechte 'nasmaak', er heerst tijdens veel van deze discussies echt een rotsfeer waarbij de een de ander zoveel mogelijk van zijn ongelijk probeert te overtuigen.
Dus als iemand dan om die reden besluit niet meer dit soort 'voer' te posten dan begrijp ik dat.
De rest kan hier uiteraard gewoon mee doorgaan, maar het zou leuk zijn als dat niet altijd uitmondt in een welles/ nietes discussie waarbij je kant 'moet' kiezen.
Vervelend of niet dit hoort nu eenmaal bij een discussie platform ,indien men daar niet aan kan deelnemen is het wellicht verstandiger om een andere communicatievorm te kiezen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cz79

@Marco

zeker waar maar het is dan nog steeds de keuze of iemand hieraan WIL deelnemen.

HiFi gek

Citaat van: Martin op december 28, 2010, 22:12:34
Ben eigenlijk alleen benieuwd of hiermee het gezoem gedempt kan worden? op welles of nietes ben ik niet uit   :lol:


Je bedoeld zeker het gezoem wat door het loopwerk wordt veroorzaakt  ?

Geen idee of je dat oplost met vibrapot of met wat voor demping dan ook , leg eens om te testen iets van kurk of rubber onder het apparaat .
Dan hoor je gauw genoeg of het zoemen ophoud of minder wordt .



Groeten  EDWIN  B

Martin

Citaat van: HiFi gek op december 29, 2010, 12:51:41

Je bedoeld zeker het gezoem wat door het loopwerk wordt veroorzaakt  ?

Geen idee of je dat oplost met vibrapot of met wat voor demping dan ook , leg eens om te testen iets van kurk of rubber onder het apparaat .
Dan hoor je gauw genoeg of het zoemen ophoud of minder wordt .



Groeten  EDWIN  B

Ook een goede tip, ik heb een stapel rubber viltjes die ik kan uit proberen.

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Martin

Net uitgeprobeerd met rubber viltjes, het zoemen is gelijk een heel stuk minder. De harde houten ondergrond versterkt het geluid alleen maar.
Volgens mij is het de ventilator die ik hoor van de Denon 3800BD, bij de Sony S5000ES hoor ik dus echt helemaal niks.

Ben net op een forum 2 setjes vibrpods nr 2 tegen gekomen en een bod gedaan dus hopelijk voor een leuk prijsje  :kwijl:
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

mars

Citaat van: HiFi gek op december 28, 2010, 14:06:31

John , je weet het toch inmiddels .

Alles wat ik hierover zou schrijven in het openbaar loopt toch weer op een discussie uit , daar heb ik inmiddles mee geleerd .
Ik zou dan de klankmatige verschillen graag willen beschrijven die ik waarneem tussen verschillende merken en soorten ontkoppelaars .

Zie je het al voor je als ik dat hier in het openbaar doe , voor je het weet heb je weer 6 pagina's vol met vervelende opmerkingen / verwijten e.d.

En nu ook graag geen opmerkingen meer plaatsen naar mij toe als ik iets per PM wil overleggen met iemand , dat is nou eenmaal mijn keuze .



Groeten  EDWIN  B

oi,

Edwin , ik respecteer je besluit natuurlijk wel.

Maar toch wil ik mijn mening en gedachten hierover ook even kwijt.

Namelijk Edwin ; dit is een forum die gaat over alle wat met onze hobby te maken heeft, dus ook over tweaks , kabels enz enz.
Ik vind dat als een persoon , op een zuigende en rot manier reageerd op jouw postings , je jezelf iets aan moet leren .
Heel simpel ( en vooral als figuren zo reageren waar je het kan verwachtten) , als er weer een neerbuigende opmerking op een posting''betreft tweaks enz enz'' van jou verschijnt. Dan je mijnsinsziens twee dingen al snel je zelf eigen maken , de eerste is de reactie van;  helemaaaaaaaaaaaaaal geen aandacht aanschenken , en eventueel sterker nog , gewoon als je die persoon in een ander topic weer tegenkomt , juist heeeeeeeeeel aardig doen :wink: :evil: (techniek van het doodknuffelen 8-))

De andere standaard reactie die je zou kunnen overwegen is; alleen maar terug reageren ( 1keer) met ; JA HOOR NATUUUUUUUUUUUUURLIJK , JIJ HEBT GELIJK :yes:)

Waarom ik jou dit aangeef? Omdat ik juist wel met veel belangstelling jouw ''altijd in progressie en verbetering zijnde set graag volg notworthy,  Ook al ben ik wat het meettechnishe gedeelte een non-believer, ik kan niet om het feit heen dat ik pas bijvoorbeeld een wel erg groot verschil in weergave bemerkte tussen twee set's interlinks ( en die op de meettafel allbei exact hetzelfde lieten zien , maar bij luisteren echt totaal vershillend waren.)
Zo ben ik ook overstag gegaan met voedings kabels, als je er nuchter over nadenkt , zou je denken het kan helemaal niet in de muren zitten zo wie zo standaar kabeltjes,,,,,,, totdat ik zelf ook toch maar ens ging pielen met kabels en wat denk je? ondanks dat ik het nog niet wilde geloven moest ik wel kleur bekennen.







grtz  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Martin

oi,

Heb net 2 setjes vibrapods besteld de nr 2 voor een hele leuke prijs.

Zodra ik ze heb zal ik een klein verslagje schrijven. De hoofdzaak dat ik ze besteld heb is alleen om van dat gezoem af te komen, mocht het zo zijn dat het beeld en geluid hierdoor ook op vooruit gaat zal ik dat ook laten weten. Al betwijvel ik dat omdat met surround dit niet zo snel merkbaar zal zijn als met een stereo set.

Kan natuurlijk wel dat ik een setje onder mijn SA-11S2 plaats en ga luisteren, ook dit zal ik laten weten.

bedankt alvast voor de belangstelling en a.u.b geen verwijten naar elkaar plaatsen.

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WimPeu

Waarom denk je dat de winst sneller bij stereo merkbaar zou zijn?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Martin

Omdat het geluid bij surround verdeeld wordt over 5 of 7 speakers, de term "Plaatsing" wat dan gebruikt wordt bij stereo is dan over die 5 of 7 speakers ver te zoeken.

Met stereo weet je vaak hoe cd's klinken en hoe ze dan "met" of "zonder" de vibrapods het geluid beinvloeden, met films is dit niet te doen.

Misschien dat het wel iets doet met details?

Hopelijk morgen binnen.

Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

HiFi gek

Citaat van: mars op december 29, 2010, 17:01:02


Waarom ik jou dit aangeef? Omdat ik juist wel met veel belangstelling jouw ''altijd in progressie en verbetering zijnde set graag volg notworthy,  Ook al ben ik wat het meettechnishe gedeelte een non-believer, ik kan niet om het feit heen dat ik pas bijvoorbeeld een wel erg groot verschil in weergave bemerkte tussen twee set's interlinks ( en die op de meettafel allbei exact hetzelfde lieten zien , maar bij luisteren echt totaal vershillend waren.)
Zo ben ik ook overstag gegaan met voedings kabels, als je er nuchter over nadenkt , zou je denken het kan helemaal niet in de muren zitten zo wie zo standaar kabeltjes,,,,,,, totdat ik zelf ook toch maar ens ging pielen met kabels en wat denk je? ondanks dat ik het nog niet wilde geloven moest ik wel kleur bekennen.







grtz  mars


Heel mooi toch dat je de verschillen met hoogwaardige bekabeling zo goed kunt waarnemen op jouw set  :yes:

Zo ben ik nu zelf druk bezig om het beste uit mijn beeldweergave van mijn tv / blue ray speler / upc hd decoder te halen .

En ik kan je zeggen dat de behaalde resultaten tot nog toe voldoen aan wat ik verwacht had  .
Al is een beeld van een tv beoordelen in het begin voor mij wel lastig geweest omdat ik niet goed wist waar ik op letten moest .



Groeten  EDWIN  B