Citaat van: gerard op november 29, 2010, 11:53:03
Ik weet niet of alle nieuwe receivers dat hebben, maar ik hoor de term "frisser"steeds vaker...
Alles waarbij je binnen 10 seconden denkt "wat een lekker fris hoog" of "wat een lekker vol laag" moet je niet hebben. Garantie voor luistermoeheid en soms zelf hoofdpijn na een uur. Maar is wel waar veel fabrikanten op "voicen"; anders valt je speaker (of versterker) niet op in die batterij speakers bij de mediamarkt waar je met zo'n speaker-schakelpaneel gemiddeld 10 seconden naar een luidspreker luistert.
Zit op die receiver niet iets van een source-direct knop waarmee je alle dsp-bagger kan by-passen? En kijk ook naar de speakerkabels die je gebruikt. Bij mij klinkt zilver of verzilverd koper echt ontzettend scherp. Na van alles geprobeerd te hebben, ben ik bij een super goedkope oplossing uitgekomen; UTP kabel voor mid en hoog en solid core tuinverlichtingskabel voor laag. Gewoon doorordinair, vast niet zuurstofvrij, bouwmarktkoper, niet absurd dik (kabel laag is 2x2,5mm^2) en spotgoedkoop.
Scanspeakman