CD speler klinkt scherp

Gestart door gm, november 26, 2010, 13:01:29

Vorige topic - Volgende topic

gm

Heb de SR 8002 reciever met de CD 6002 en de BD 7004 welke ik sinds kort combineer met de Focal Electra 1008 Be luidsprekers, had hier voor Dali luidsprekers.
Wat me erg op valt is dat als ik nu een cd afspeel in de CD 6002 deze heel erg scherp klinkt terwijl als ik hem in mijn  BD 7004 afspeel deze veel mooier is.
Of ik de Cd analoog of digitaal afspeel maakt niet uit, het gaat naar ongeveer 15 minuten zeer aan je oren doen.
Heb dus alleen problemen met het scherpe geluid als ik een cd afspeel.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of kan me vertellen waar ik het in moet zoeken.

thepioneer

gebruik je ook dezelfde interlinks ?

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Waarschijnlijk laat je CD 6002 horen wat er echt op de CD staat en zijn je Focals de boosdoener. Deze BE-tweeters staan bekend als zeer helder en analytisch. Als je set nog nieuw is kan het zijn dat het nog even moet "inbranden". Heb je de set niet vooraf (thuis) beluisterd? Misschien matched het voor geen meter?
Anders misschien eens gaan spelen met ls-kabels. Tips zijn dan bijv. W&M LS-01, Best-Wire The Transmission en Cardas crosslink. Dit zijn allemaal wat "warmere" kabels.
Wat ook kan natuurlijk is de CD 6002 verkopen, problem solved  :wink: Al denk ik dat je dan wel veel laat liggen wat die CD 6002 is echt een heel goed spelertje!

still life

de mens schreef
Citeerwelke ik sinds kort combineer met de Focal Electra 1008 Be luidsprekers
moet je niet verder zoeken..
als er verder niets veranderd is  :no: alles goed aangesloten (polariteit)  :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

output is hoger van de CD dan de BD ?

de volume regeling is die alleen voor de hoofdtelefoon ? of ook voor de output
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: drees62 op november 26, 2010, 19:32:58
Waarschijnlijk laat je CD 6002 horen wat er echt op de CD staat en zijn je Focals de boosdoener. Deze BE-tweeters staan bekend als zeer helder en analytisch. Als je set nog nieuw is kan het zijn dat het nog even moet "inbranden". Heb je de set niet vooraf (thuis) beluisterd? Misschien matched het voor geen meter?
Anders misschien eens gaan spelen met ls-kabels. Tips zijn dan bijv. W&M LS-01, Best-Wire The Transmission en Cardas crosslink. Dit zijn allemaal wat "warmere" kabels.
Wat ook kan natuurlijk is de CD 6002 verkopen, problem solved  :wink: Al denk ik dat je dan wel veel laat liggen wat die CD 6002 is echt een heel goed spelertje!

stupid

Sander.

JackieBrown

Ik ben dus niet de enige die scherpe geluiden kan registreren  :lol:
Het is zeer Irri om dan muziek te luisteren, ik ken dat heel goed. Ik heb dat ook met mijn set namelijk en overweeg om w&m kabels uit te proberen.

JackieBrown

Citaat van: jwx op november 27, 2010, 11:37:18

Wat wil je hiermee zeggen JWX, maakt dat wat uit dan?

JohnWx

Citaat van: JackieBrown op november 27, 2010, 16:34:51
Wat wil je hiermee zeggen JWX, maakt dat wat uit dan?

als het input signaal te hoog is kan het wat overstuurt klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gm

Ben vandaag terug gegaan waar ik mijn speakers heb gekocht en ben er tijdens het luisteren achter gekomen dat het scherpe geluid een combinatie is van de Marantz reciever en de Focal speakers.
Als ik de speakers combineer met een NAD reciever heb ik totaal geen last het scherpe geluid.
Heb daarom besloten om een weer  een NAD reciever te nemen (mijn vorige was ook een NAD) omdat last krijgen tijdens het luisteren ook geen optie is en ga daarom (helaas) deze week dan mijn SR 8002, CD 6002 en de BD 7004 te koop zetten.

MauriceV

Je kan toch ook overwegen die focal,s te verkopen en je mooie marantz spulletjes te houden. nopompom
zelf heb ik ook een cd 6002.
Er zijn toch vergelijkbare andere speakers voor die focals vinden

JohnWx

Ik zou ook de set verkopen

En een mooie versterker kopen

Je koopt voor zo weinig een veel betere een 2de handse cd speler

Zoals een Sony ES of een Integra of een Marantz SE of een Arcam

Vlearmoes

Citaat van: MauriceV op november 28, 2010, 01:34:36
Je kan toch ook overwegen die focal,s te verkopen en je mooie marantz spulletjes te houden. nopompom
zelf heb ik ook een cd 6002.
Er zijn toch vergelijkbare andere speakers voor die focals vinden

stupid
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Citaat van: jwx op november 27, 2010, 11:37:18

Alléén hoofdtelefoon!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Citaat van: gm op november 26, 2010, 13:01:29
Heb de SR 8002 reciever met de CD 6002 en de BD 7004 welke ik sinds kort combineer met de Focal Electra 1008 Be luidsprekers, had hier voor Dali luidsprekers.
Wat me erg op valt is dat als ik nu een cd afspeel in de CD 6002 deze heel erg scherp klinkt terwijl als ik hem in mijn  BD 7004 afspeel deze veel mooier is.
Of ik de Cd analoog of digitaal afspeel maakt niet uit, het gaat naar ongeveer 15 minuten zeer aan je oren doen.
Heb dus alleen problemen met het scherpe geluid als ik een cd afspeel.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of kan me vertellen waar ik het in moet zoeken.

Deze combi is idd bij sommigen hier ook niet helemaal goed gevallen   en zijn overgestapt naar andere speakers

Ook de keus naar W&M speakerkabel kan al veel doen  :yes: