CD speler klinkt scherp

Gestart door gm, november 26, 2010, 13:01:29

Vorige topic - Volgende topic

stone

Hoe heb je de cd6002 aangesloten, gm? digitaal of analoog?

Marantz 81

op welke apparatuur heb de Focal,s beluisterd voordat je ze hebt gekocht ?

JohnWx

Citaat van: stone op november 28, 2010, 21:04:26
Hoe heb je de cd6002 aangesloten, gm? digitaal of analoog?

Dat moet niet veel uit maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

@gm ,
Wat had je nou eerder ? de Focal's of de Marantz set ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Mexicaanse Hond

Gordijntjes voor die tweeters hangen, zeg ik.  :wink:
Maar het probleem lijkt me toch meer aan luidsprekers dan aan de elektronica te liggen.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 29, 2010, 08:56:21
Gordijntjes voor die tweeters hangen, zeg ik.  :wink:
Maar het probleem lijkt me toch meer aan luidsprekers dan aan de elektronica te liggen.

Zat meer aan Twaron Angel Hair te denken en intern met Siltech  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Wat je ook zou kunnen doen is een buizentrapje van Musical Fidelity ertussen zetten, maar het blijft allemaal lapwerk als de tweeters gewoon te fel zijn.

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 29, 2010, 09:43:56
Wat je ook zou kunnen doen is een buizentrapje van Musical Fidelity ertussen zetten, maar het blijft allemaal lapwerk als de tweeters gewoon te fel zijn.

Nee ik heb het forum er op na gelezen TWARON engelen haar

We hebben nog wat op zolder liggen vintage engelen haar

stone

Citaat van: jwx op november 28, 2010, 23:10:54
Dat moet niet veel uit maken

weet ik, maar ik vind het raar dat de cd weergave met de cd6002 te scherp is en met de bd7004 niet. Dat moet toch ergens aan liggen...

scanspeakman

Erg apart. Laatst heb ik het genoegen gehad een paar zelfbouwluidsprekers gehoord te hebben (Andromeda Mk2 van Tony Gee) waar een paar Focal TLR tweeters inzitten. Deze heb ik ook kunnen testen met mijn eigen versterker en CD6002. Paar uur geluisterd op fors volume maar geen scherp hoog. Lijkt mij dus dat het niet aan de speler ligt. Maar je gaf volgens mij zelf al aan dat het waarschijnlijk aan de combi versterker-luidsprekers ligt. Kan natuurlijk zijn dat die focals van je een prachtige badkuipvormige frequentie-curve heeft (dip in het midden en oplopend laag en hoog) zoals helaas veel speakers hebben.

Scanspeakman

TurboMarco

Citaat van: stone op november 29, 2010, 10:17:01
weet ik, maar ik vind het raar dat de cd weergave met de cd6002 te scherp is en met de bd7004 niet. Dat moet toch ergens aan liggen...
Je kan het ook omdraaien ,stel nou dat de BD7004 dof klinkt tov de CD6002  :wink:
Ik kan het verhaal van de ts ook niet helemaal begrijpen,had hij nou eerst de Dali's op de Marantz set aangesloten of heeft hij de Focal's tegelijk gekocht met de Marantz set ??
Ander dempingsmateriaal in de box stoppen zal bitter weinig uithalen wanneer het hoog aan de felle kant is ,je zou dan beter een andere weerstand waarde voor de tweeter kunnen toepassen of met wat andere kabels kunnen stoeien ,al denk ik dat een toonregeling op de versterker meer uit zal halen .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

gerard

Citaat van: scanspeakman op november 29, 2010, 11:38:17
Kan natuurlijk zijn dat die focals van je een prachtige badkuipvormige frequentie-curve heeft (dip in het midden en oplopend laag en hoog) zoals helaas veel speakers hebben.

Scanspeakman

klopt, zie      http://marantzforum.nl/forum/luidsprekers/bas-poort-afsluiten/
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Bovendien vond ik dat mijn SR4600 hetzelfde versterkte (badkuipkurve).
Ik weet niet of alle nieuwe receivers dat hebben, maar ik hoor de term "frisser"steeds vaker...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

De meting zegt eigenlijk meer dan genoeg ,de akoestiek kan dan de boel nog eens extra laten verslechteren .
Er is dan ook geen cd speler ter wereld die een dergelijk dip in het midden kan opheffen .

5.1.4

Philips 75PUS8303

scanspeakman

Citaat van: gerard op november 29, 2010, 11:53:03
Ik weet niet of alle nieuwe receivers dat hebben, maar ik hoor de term "frisser"steeds vaker...

Alles waarbij je binnen 10 seconden denkt "wat een lekker fris hoog" of "wat een lekker vol laag" moet je niet hebben. Garantie voor luistermoeheid en soms zelf hoofdpijn na een uur. Maar is wel waar veel fabrikanten op "voicen"; anders valt je speaker (of versterker) niet op in die batterij speakers bij de mediamarkt waar je met zo'n speaker-schakelpaneel gemiddeld 10 seconden naar een luidspreker luistert.

Zit op die receiver niet iets van een source-direct knop waarmee je alle dsp-bagger kan by-passen? En kijk ook naar de speakerkabels die je gebruikt. Bij mij klinkt zilver of verzilverd koper echt ontzettend scherp. Na van alles geprobeerd te hebben, ben ik bij een super goedkope oplossing uitgekomen; UTP kabel voor mid en hoog en solid core tuinverlichtingskabel voor laag. Gewoon doorordinair, vast niet zuurstofvrij, bouwmarktkoper, niet absurd dik (kabel laag is 2x2,5mm^2) en spotgoedkoop.

Scanspeakman