FOCAL - Electra 1037 BE (Twaron Angel Hair + Siltech bekabeld inwendig )

Gestart door HiFi gek, november 15, 2010, 17:36:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pg

mag ik vragen waarom jullie niet de siltech naar alle speakers gedaan heb?
jullie zijn lekker bezig geweest zeg kom maar op met die film en foto's

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op november 19, 2010, 11:43:07
Prijs denk ik zo maar :-o


Precies wat LO hier zegt .

En de meeste winst valt ook te halen met de tweeter en de midrange , die bepalen grotendeels je geluid .



Groeten  EDWIN  B

lo

Maar....euhhhhhh Edwin, je zit niet op de ducati hoor :-D. Wat een snelheid in uitvoering van gedachte tot invoering in de praktijk. notworthy
Wel zorgen dat je niet te snel gaat hè. Een hele operatie geworden toch nog. Ik ben inderdaad benieuwd naar de klankmatige veranderingen die nog gaan plaats vinden tgv inspelen kabels, en natuurlijk van het fine-tunen van de hoeveelheid twarron.
Succes in ieder geval en veel plezier ermee en d'r van. pompom
Morgen de gelegenheid om nog effe bij te praten bij Arjan. Tot morgen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Inmiddels heeft Fritz mij net gebeld met de mededeling dat hij de geluids opname die hij maakte met zijn opname apparatuur op cd-r heeft gebrand .
Dit betekend dus dat ik nu de geluidsmatige verschillen rechtstreeks op mijn geluids installatie kan beluisteren en kan laten horen aan geintereseerden  i.p.v. via YouTube op een paar lullige computer speakertjes .

Hij stuurd uiteraard ook een cd-r hiervan naar mij toe .
Dit wordt dan in feite een historisch document bij mijn boxen , zo kan ik dan op de meest ideale manier aan iedereen die het wil horen het verschik tussen origineel en gemodificeerd laten horen .




Edwin  B

lo

Ik nodig me graag uit om weer een keer bij je te komen luisteren Edwin. :angel:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pg

die prijs snap ik.
maar er is daar toch ook wel wat winst te boeken.(later misschien dan?)
bij die simple speakers die ik heb was er een aardig verschil te merken tussen standaard en de gewoon betere 2,5 koper draad.
daar stond ik eigenlijk wel van te kijken want geloofde daar natuurlijk weer niet in.

HiFi gek

Hier volgen de foto's die ik gemaakt heb tijdens de modifcatie .






De aansluit terminal met de originele bedrading , dit is nu ook Siltech geworden .







Hier kun je de downfire basreflex poort mooi zien , is 130mm rond







Hier nog kompleet origineel op de grond liggend ter voorbereiding .








Hier volledig gestript , dus alles er uit zoals je ziet .









Hier is de Twaron Angel Hair toegevoegt aan de midrange kamer .








Hier het gedemonteerde filter , de lange draden gaan naar de 3 basspeakers en blijven behouden .
De afgeknipte draden zijn van de tweeter / midrange / aansluitterminal , en zijn nu vervangen door Siltech .








Hier is de Siltech gemonteerd naar de tweeter en midrange .











Fritz de With heeft nog veel meer interesante foto's gemaakt waarbij je mij o.a. aan het werk ziet .
En waarbij je de enorme zooi op de vloer ziet liggen aan gereedschappen en materiaal .
                                                                                                                                                                         Fritz als jij niet mocht weten hoe je jezelf gemaakte foto's moet plaatsen , wil je ze dan doorsturen per e-mail naar mij .
Dan plaats ik ze zelf .








Groeten  EDWIN  B








lo

Goede aanpassing Edwin, ik miste idd de twaron in de mid-range kamer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Ho Ed.

Lekker weer aan het "knutselen" geweest? :-D

Ik ben benieuwd hoe dit karwei jouw geluid (positief) heeft beinvloed.
Het Twaron werkt in veel systemen vaak beter dan het standaard materiaal.
Nu weet je zeker dat het goed zit en dat je niet beter kan.

Ook heel goed dat je (zover ik heb begrepen) de wooferkaners hebt aanpakt!!
De woofers zullen nu "ronder" klinken en je totaalspeaker voller.

Ik zou dit zelf niet zo snel gedaan hebben ter verbetering van het geluid en zeker niet met het losmaken van het filter.
Maar.......in jouw geval (en jou kennende) was dit 1 van de laatste tweaks die je nog niet had geprobeert. :-D

Ben benieuwt.....

Geniet ervan he!!


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Citaat van: Musicman op november 19, 2010, 13:09:53
Ho Ed.

Lekker weer aan het "knutselen" geweest? :-D

Ik ben benieuwd hoe dit karwei jouw geluid (positief) heeft beinvloed.
Het Twaron werkt in veel systemen vaak beter dan het standaard materiaal.
Nu weet je zeker dat het goed zit en dat je niet beter kan.

Ook heel goed dat je (zover ik heb begrepen) de wooferkaners hebt aanpakt!!
De woofers zullen nu "ronder" klinken en je totaalspeaker voller.

Ik zou dit zelf niet zo snel gedaan hebben ter verbetering van het geluid en zeker niet met het losmaken van het filter.
Maar.......in jouw geval (en jou kennende) was dit 1 van de laatste tweaks die je nog niet had geprobeert. :-D

Ben benieuwt.....

Geniet ervan he!!


Ik was eerst ook niet echt happig om het te doen .
Maar uiteindelijk toch die stap genomen met in het achterhoofd , als het niet doet wat ik verwacht dan plaats ik de originele bedrading weer terug .
Maar dat is gelukkig niet nodig zoals het nu op dit moment klinkt .
Eerst moet die nieuwe bekabeling eens goed inspelen de komende dagen , of zouden dat jaren zijn  :schater:

De nieuwe kabels laat ik nu 24 uur per dag inspelen door de tuner hiervoor te gebruiken , deze heeft immers geen loopwerk wat aan slijtage onderhevig is .


Over de werking van de Twaron kan ik nu weinig zeggen , misschien moet er meer of minder in voor het meest optimale resultaat   ?
Daar ga ik over een week of 2 pas mee aan de slag  :yes:




Groeten  EDWIN   B

Sander

Citaat van: HiFi gek op november 19, 2010, 12:52:37
Hier volgen de foto's die ik gemaakt heb tijdens de modifcatie .



Hier het gedemonteerde filter , de lange draden gaan naar de 3 basspeakers en blijven behouden .
De afgeknipte draden zijn van de tweeter / midrange / aansluitterminal , en zijn nu vervangen door Siltech .

Groeten  EDWIN  B

Ik zie dat jullie een klein restje hebben laten zitten van de oude bedrading?
Kan de nieuwe Siltech niet rechtstreeks op de print worden gesoldeerd?

Veel Plezier met je nieuwe configuratie :)

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

thepioneer

ik vindt het wel knap dat fritz een cd kan maken waarbij de gemodificeerde luidsprekers gaan klinken als ongemodificeerd  stupid

Wel mooie veranderingen zo, en hoop dat het je gaat bevallen
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

viceadmiraal61

allereerst...handen op elkaar voor edwin,hij heeft het maar aan gedurft,om een zeer mooie speaker
glans hout en aluminium open te maken...ik was blij met de rust en techniek van edwin,alles wel overwogen
en kleine stapjes het project uitvoeren,dat is een zegen voor het omvangrijke project geweest.
ik heb dan wel kijk op hoe het een en ander zou moeten gebeuren....maar doen is wat anders.
maar jongens wat hebben wij een resultaten geboekt,wat is er toch veel meer uit luidsprekers
te halen,middels kwaliteits kabels..siltech goud/zilver...en de twaron.
ook ben ik verbaasd hoe de fabriek zomaar een luidspreker over slaat met demping.en de zeer goedkope
installatie draad......filter en de kast is van grote klasse,netjes gemaakt.
ik kan nu van alles roepen maar op you tube komt het verschil naar voren..en wellicht is het leuk
als wij het volgende doen...ik stuur een cd,r copie van voor en na de verbouwing op naar edwin..
deze stuurd hij dan door naar de nu volgende die zich aanmeld....die luisterd en stuurd de cd,r door
naar de volgende ..verzendkosten o,80 cent..en zo het hele forum door......of ik zet de opname in
(special voor wim....ha ha..in waf.file op het net meld je met je email adres en hopa je bent in de
woonkamer van onze edwin.......dear got we go streaming..in stead of screaming...just a joke



thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550