monster XLR versus accuphase (bruine variant) RCA

Gestart door lo, november 01, 2010, 13:45:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

lo

Ik durf het bijna niet te vertellen hier, maar ik doe het toch.
Ik heb nav alle huidige tweak verhalen mezelf weer eens getrakteerd op een vergelijk tussen mijn monster M550i XLR interlink en de bij de DP700 bijgeleverde (bruine) RCA interlink.
De hamvraag is natuurlijk of mijn beweringen van uit het verleden, dat de XLR altijd wint van RCA, worden bevestigd. Jullie begrijpen dat, om het spannend te houden, ik er wel een poosje over ga doen om het reslutaat bekend te maken.
Deze test heb ik eigenlijk in het leven geroepen nav een gesprek wat ik had met John van Gent (van de bekende JvG kabels) in hotel park Plaza vlak naast de av-nu beurs. Volgens mij maakt John hele mooie kabels die ik graag nog eens wil uitproberen. Vandaar mijn voorbereidingen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Als je over een paar weken langs komt, breng ze dan mee. Dan hebben we meer resultaten. En een gefundeerde conclusie.

JohnWx

uit principe altijd Accuphase kabels gebruiken als is het maar als statement voor het mooie merk


had vroeger die blauwe interlinks van ze die waren erg prettig gewoon een kabel die het geluid doorgaf niks meer niks minder en op die kabels word ook alles getest


koester ACCUPHASE en ga niet vreemd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Ik zweer bij deze kabels van meneer Philips (made by Monster Cable)


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep





Als niemand vreemd ging was het een saaie wereld.



lo

Citaat van: joep op november 01, 2010, 13:50:51
Als je over een paar weken langs komt, breng ze dan mee. Dan hebben we meer resultaten. En een gefundeerde conclusie.

Da's een goed plan Joep, ik breng beiden mee. Of er een gefundeerde conclusie voor het forum uitkomt waag ik te betwijfelen :schater:. Maar och als wij het maar naar ons zin hebben gehad pompom
Ik ben wel heel erg benieuwd naar jou niet misselijke marantz set op jou speakers :yes:.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: jwx op november 01, 2010, 13:50:59
uit principe altijd Accuphase kabels gebruiken als is het maar als statement voor het mooie merk


had vroeger die blauwe interlinks van ze die waren erg prettig gewoon een kabel die het geluid doorgaf niks meer niks minder en op die kabels word ook alles getest


koester ACCUPHASE en ga niet vreemd

Ik wil eigenlijk ook de bruine variant in XLR proberen. Binnenkort heeft Paul Hattink weer een schow in Buuren meen ik, misschien dat ik daar nog naar toe ga om eens te luisteren hoe of het bij hem in zijn show klinkt en te vragen hoe of ik aan die bruine XLR kan komen. Misschien heeft ie wel een setje liggen wat ik mag lenen clown1. Hij zit bij mij in de buurt dus daar kan het niet aan gaan liggen.
Zo zie je maar, dit topic is nog niet ten einde pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Tijdens mijn bezoek in Buuren nog met Paul gesproken over de "bruine variant" van een accuphase interlink. Indien Paul die zou willen leveren, moet hij een minimum bestel order van 500 stuks plaatsen bij accuphase :-o.
Dat vond hij toch te veel van het goede alleen voor mij. :-D Dus helaas die test kan ik niet uitvoeren. Tot op dit moment zijn beide interlinks nog steeds aangesloten en wissel ik regelmatig tussen beide. (Dat gaat zeer gemakkelijk via de AB kun je namelijk schakelen tussen CD XLR en RCA). Gehoormatig is de monster XLR wat "donkerder" van geluid. Iets meer bas en minder hoog detaillering. Bij de accuphase RCA interlink is dit precies andersom. De accuphase interlink speelt eigenlijk verassend goed, zelfs zo goed dat deze de laatste tijd mijn voorkeur krijgt. Ik weet niet wat die accuphase interlink nieuw kost daar deze standaard bij de DP700 wordt meegeleverd.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op december 01, 2010, 18:19:57
Gehoormatig is de monster XLR wat "donkerder" van geluid. Iets meer bas en minder hoog detaillering. Bij de accuphase RCA interlink is dit precies andersom. De accuphase interlink speelt eigenlijk verassend goed, zelfs zo goed dat deze de laatste tijd mijn voorkeur krijgt. Ik weet niet wat die accuphase interlink nieuw kost daar deze standaard bij de DP700 wordt meegeleverd.

groet,

lo
Dat is een typische monster klank, ik ervaar dat zelf eigenlijk ook altijd zo.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

 stupid

Oi, ja klopt en dan vooral de laatste 15 jaar ongeveer, sinds 19..4..5 of 96 hebben ze een heel eigen herken bare klank, wat ik op zich zonde vindt , (mede omdat ik meestal alleen maar lijnversterkers verkies) zijn ze voor mij daarom niet bruikbaar :no:.

En John heeft ook gelijk want uit de monster fabrieken , komen ook kabels ( vaak naar op maat bestelde specificatie).
En dan hoor je, zoals in het geval van bijv een philips interlink, van pak 'm beet 35 euro dat die WEL redelijk neutraal zijn.( duhus zuuuuh kenne het wel)


@LO
Zoals je weet heb ik heeeeel erg lang in de profesionele hoek van de muziek gezeten , en daar werdt XLR bij voorkeur vooral in gezet, als de kabel boven een bepaalde lengte kwam, en je had de mogelijkheid om je aansluiting te fixeren ( hufterproef).
Maar over de meer waarde, van XLR boven RCA bij een link van 1 meter ofzo , zou ik je weinig kunnen vertellen :|
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

 :-D

Ik denk dat @maurice daar een punt heeft. Ofwel karakter verschil tussen diverse types en merken interlinks.

Hey mars,

Ik heb zelf getest zoals je al wel eens ergens gelezen hebt tussen mijn oehlbach RCA en de monster XLR. De monster steekt daar met kop en schouders, en misschien nog wel meer, boven uit. Op zich interlinks uit een vergelijkbare prijsklasse. De accuphase RCA zit in een hoger segment en zal dus het verschil minimaliseren tav de eerder genoemde verschillen. Waarschijnlijk zal deze interlink in vergelijk met de oehlbach, aan mij dezelfde kreten ontlokken zoals ik destijds al wel eens heb beschreven. :-D Conclusie is imo dat de accuphase RCA een hele goede RCA is. (had ik ook al getest bij Edwin, hifigek, tov van zijn ook niet misselijke interlink)
Jammer dat ik niet aan een accuphase XLR bruin type kan komen. nopompom
Maar goed het is niet anders.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

 stupid


Oi,

Wat maakt dat uit dan, de kleur bedoel ik?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Bij een XLR-aansluiting worden elektrische storingen 'uitgenuld'. Dat wil zeggen dat het signaal in tegengestelde fase via twee verschillende geleiders naar de versterker wordt geleid. Daar worden de signalen omgekeerd en bij elkaar opgeteld. En zie daar, het signaal is ontdaan van eventuele storingen.
Of dat veel zin heeft bij zo'n klein stukje weet ik niet, maar het is wel een elegante oplossing bij lange einden.

lo

Citaat van: mars op december 01, 2010, 21:00:26
stupid


Oi,

Wat maakt dat uit dan, de kleur bedoel ik?

:-D

Helemaal niets, het gaat erom wat er binnen in zit. :yes:
Kijk maar eens hieronder, effe scrollen naar onderzijde pagina.

groet,

lo

Blauwe interlink:
http://www.accuphase.com/model/ofc_cable.html#xlr

Bruine interlink:
http://www.accuphase.com/model/sr_cable.html#xlr
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 01, 2010, 21:01:10
Bij een XLR-aansluiting worden elektrische storingen 'uitgenuld'. Dat wil zeggen dat het signaal in tegengestelde fase via twee verschillende geleiders naar de versterker wordt geleid. Daar worden de signalen omgekeerd en bij elkaar opgeteld. En zie daar, het signaal is ontdaan van eventuele storingen.
Of dat veel zin heeft bij zo'n klein stukje weet ik niet, maar het is wel een elegante oplossing bij lange einden.

Zo heeft de winkel, hobo hifi in Tilburg, mij dat ook een aantal keren uitgelegd. Ik kan het alleen niet onthouden. hulde dat jij dat wel verwoordt krijgt notworthy

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.