De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Citaat van: John Wx op juni 25, 2013, 22:34:56
Sommige spullen kunnen ook een tik gehad hebben maar komt het verval/schade pas later aan het licht

Dankjewel John. Dat zeiden ze bij bet Univé kantoortje hier ook al.
Goed in de gaten houden dus. Maar verwacht dat het hierbij blijft.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Citaat van: lo op juni 20, 2013, 23:45:30
In het verleden diverse TV's gesneuveld tgv bliksem inslag. Dit soort elektrische apparaten schrijft 30% per jaar af, dus na 3 jaar en eventueel eigen risico..... niks, nada, noppes....! Na deze ervaringen trek ik altijd alles uit, zowel 220V als de CAI. Nadien nooit geen kapotte apparaten meer gehad  HB (Er zijn een heleboel mensen die beweren dat je niets uit de aansluitingen hoeft te halen...niet geloven dus)
Sorry voor dit offtopic verhaal, en heb je er nu niet veel meer aan.
Maar wil hier toch mijn ervaring delen met dit natuurverschijnsel.

Heb tijdens mijn storingsdienst in West-Brabant diverse telefoontjes gekregen van klanten die geen spanning meer hadden.
Bij aankomst bleek er in een netzekering defect te zijn in een ruimte.

Gelukkig hadden veel mensen weer spanning bij het vernieuwen van de netzekering, op een huis na.
Bij het betreden van dat huis bleek er veel defect te zijn.

De gehele meterkast was ontploft, plus alle plafonnieres.
Ook was er een gehele elektraleiding uit de muur geslagen, en de steen trips lagen door de gehele gang.

In de slaapkamer zat er een gat in de muur, waar je zo naar buiten kon kijken.
Hier zat vroeger de licht(trek)schakelaar.

Gelukkig komt dit maar weinig voor, maar toch doe ik net als Leo de stekkers eruit van waardevolle apparatuur.

@Niber, hopelijk komt alles weer goed.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

KeesKees

Citaat van: Niber op juni 25, 2013, 21:49:01
Eentje van de Praxis. Wellicht werkt een "echt merk" wel.

Dank voor de reactie. Als onze nieuwe meubels staan (ook audio), ga ik er verder mee.
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op juni 25, 2013, 23:55:06
Sorry voor dit offtopic verhaal, en heb je er nu niet veel meer aan.
Maar wil hier toch mijn ervaring delen met dit natuurverschijnsel.

Heb tijdens mijn storingsdienst in West-Brabant diverse telefoontjes gekregen van klanten die geen spanning meer hadden.
Bij aankomst bleek er in een netzekering defect te zijn in een ruimte.

Gelukkig hadden veel mensen weer spanning bij het vernieuwen van de netzekering, op een huis na.
Bij het betreden van dat huis bleek er veel defect te zijn.

De gehele meterkast was ontploft, plus alle plafonnieres.
Ook was er een gehele elektraleiding uit de muur geslagen, en de steen trips lagen door de gehele gang.

In de slaapkamer zat er een gat in de muur, waar je zo naar buiten kon kijken.
Hier zat vroeger de licht(trek)schakelaar.

Gelukkig komt dit maar weinig voor, maar toch doe ik net als Leo de stekkers eruit van waardevolle apparatuur.

@Niber, hopelijk komt alles weer goed.
Pfff, lekker dan.
Was het een oud huis (oftewel: oude bedrading)?

Ik moet er even niet aan denken  nopompom
Idd bij onweer wat dichtbij is gaat bij mij ook alles eruit.

@Niber: kan je je speakers niet preventief laten controleren door de importeur? Als dat controleren toch gedekt wordt...
Ik zou met mooie speakers wel willen weten of ze echt niet geleden hebben onder al dat geweld.

Succes!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Niber

HDMI-board van de SR6005 is kapot.
Kosten om te maken zijn 435 euro. Zal d'r mee naar de verzekering gaan en het voorleggen.

Nog geen bericht mbt de BD5004 en Squeezebox.


Wel ga ik vanavond een andere Squeezebox halen.
Ben sowieso dik tevreden met de Denon stereoversterker die nu (tijdelijk?) dienst doet als versterker.  HB
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pameijer

Citaat van: Niber op juli 11, 2013, 15:25:06
HDMI-board van de SR6005 is kapot.
Kosten om te maken zijn 435 euro. Zal d'r mee naar de verzekering gaan en het voorleggen.

Zo, da's duur! In feite is je receiver dan technisch total loss  :-(. Welke verzekering dekt zoiets eigenlijk?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Citaat van: pameijer op juli 11, 2013, 15:28:39
Zo, da's duur! In feite is je receiver dan technisch total loss  :-(. Welke verzekering dekt zoiets eigenlijk?
Ja zeker economisch total loss, heb hem voor slechts 15 euro meer aangeschaft.  :roll:

Nou ik heb geen idee welke verzekering dat vergoed, maar ik hoop je snel te kunnen vertellen of Univé dit wel/niet doet.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Paul

Wat was hun slogan ook al weer ?   :roll:

Univé, daar plukt u de vruchten van.  8-)
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

Citaat van: Paul op juli 11, 2013, 15:33:06
Wat was hun slogan ook al weer ?   :roll:

Univé, daar plukt u de vruchten van.  8-)
Niet alle fruit moet je eten, daar plukken wij al duizenden jaren nl. de vruchten van...  :wink:

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Exxar

Citaat van: pameijer op juli 11, 2013, 15:58:07
Niet alle fruit moet je eten, daar plukken wij al duizenden jaren nl. de vruchten van...  :wink:



En van sommige vruchten kun je ook maar 1 keer proeven zeker.... De giftige...

Niber

Morgen de troep (SR en BD) maar weer eens ophalen uit Groningen.
Zal dan ook even achter de onderzoeksbon van de Squeezebox aan bellen, kan ik alles naar de verzekering sturen.

Verder weinig op het forum actief, in de zomerperiode staat m'n hoofd er blijkbaar niet zo naar.  :lol:
Ook weinig bezig met muziek. Af en toe zet ik lekker wat op, echter puur als achtergrond en niet om serieus te luisteren.
Lekker beetje in de tuin aan het klooien en wat aanverwante klusjes hebben nu meer mijn aandacht.

Ipv over muziek lees ik opeens over veranda's, pergola's en andere tuindingen.  :-o
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Heel normaal, ik ben nu ook minder bezig met muziek, maar meer in de tuin.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

joep

#312

Ja nu gaat de aandacht even naar iets anders uit.

pameijer

Citaat van: joep op juli 25, 2013, 08:33:04


Ja nu gaat de aandacht even naar iets anders uit.
Mooie pergola heb jij hoor Joep....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

joep

Citaat van: pameijer op juli 25, 2013, 08:57:18
Mooie pergola heb jij hoor Joep....

Ja en wel eentje met een XLR aansluiting!