De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Mocht je het bonnetje van de sr niet kunnen vinden, zou je het ook met een bankafschrift aan kunnen tonen...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Niber

Citaat van: Exxar op juni 21, 2013, 13:20:18
Ik weet niet hoe jouw verzekeringsagent dat allemaal regelt, maar ik moet van mijn agent voor waterschade in mijn ouderlijk huis alle toestellen laten controleren (werkuren mogen gewoon gefactureerd worden) en een schaderapport laten opstellen. Daarop moet staan of de toestellen werkend of defect zijn, herstelbaar of niet.

Ik moet alle apparatuur wat niet goed is of waar ik problemen verwacht op laten sturen (het liefst bij de zaak waar ik ze vandaan heb) ter beoordeling. Dan het schaderapport naar de verzekering sturen.
Vandaag contact gehad met hificorner. Ga er maandag of dinsdag even langs de spullen brengen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: pietjepc op juni 21, 2013, 13:29:11
Mocht je het bonnetje van de sr niet kunnen vinden, zou je het ook met een bankafschrift aan kunnen tonen...

hoeft niet voor de verzekering die hebben gewoon staffels dat komt uit dat jaar dat heeft nog zoveel rest waarde etc.



sommige spullen tot 3 4 jaar krijg je volledig terug of vervangend van deze tijd met dezelfde specs.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Exxar

In veel gevallen rekenen ze een waardevermindering van 10%

Niber

Morgenvroeg komt KPN nieuw spul brengen. Dat had vrouwlief meteen geregeld (op mijn verzoek).
Kwam er alleen net achter dat alles doorbrand is...Kabels zaten vast (gebrand?) in de apparaten en in modem.

Verdeeldoosje was opengeslagen. Helemaal doorgebrand!   :no:
Zal dus ook maar een afspraak maken om een monteur te laten komen die de boel opnieuw mag gaan aansluiten (dat hebben ze de vorige keer ook gedaan, dus mag nu ook weer). Tenminste ik ga er van uit dat de verzekering dat ook vergoed...


Huistelefoon blijkt ook nog dood. Morgen na m'n werk nog maar even een rondje door huis, alles goed checken!
Schade tot nu toe:
Receiver (Marantz SR6005), blu ray (Marantz BD5004), mediaplayer (AC Ryan), Logitech Squeezebox Touch, huistelefoon en alles van KPN (inclusief de bijbehorende bekabeling).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

AndreC

Ppppfffff wat rot voor je.
Zal uiteindelijk wel allemaal goed komen, maar het gedoe allemaal eromheen.
Hoop voor je dat financieel het ook netjes wordt opgelost.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zoldar

Ik hoop dat je alles goed af kunt handellen met de ver zekering. Rot hoor.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Sterkte. Da's weer een hele hoop achterna geloop en gedoe.

Heb je de luidsprekers al getest?

Chiel

Zo dan, hier ben je mooi klaar mee.. Ik kan altijd wel genieten van een mooie onweersbui maar als dit de gevolgen zijn is het minder leuk.

Sterkte met opknappen!

JohnWx

Heb je hulp nodig of vragen het Marantz helpdesk staat bijna 24 uur paraat, van product informatie tot juridisch advies


Alle clichés komen langs maar zoals de vorige op knap ze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

koloro

Hoi Niber,

flink balen allemaal, en een hoop gedoe allemaal. :-(

Ik heb het ooit meegemaakt, ongeveer 15 jaar geleden; het meeste werd vergoedt middels de inboedelverzekering. Het klopt dat er een afschrijvingsmodule voor bestaat, mijn tv destijds van 9 jaar werd niet meer vergoedt.
Let op, eventuele schade  aan vloer en muren (verven, laminiaat ed plus uurloon) komt vaak ook in aanmerking voor vergoeding. :wink:

Hopelijk ben je weer snel op volle oorlogssterkte.

gr. Koloro

KeesKees

@Niber: mag ik vragen welk merk stekkerdoos je had? Juist om niet altijd de stekkers eruit te hoeven trekken, zat ik te denken aan zoiets http://www.shopmania.nl/electronica-electrische-onderdelen/p-ixos-power-station-xhp-280-30148129
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Niber

Bedankt allemaal.

Vandaag de receiver + blu ray naar de winkel gebracht. Gisteren de Squeezebox al weggebracht.

Hoofdaansluiting van KPN was uit de muur gesprongen. Daar dus waarschijnlijk huis ingekomen. Vanuit daar naar de interactieve tv en zo via HDMI verder naar de receiver en de overige HDMI apparatuur...

Veel schade geweest in de buurt. Televisies die ontploften en een auto die vlak bij plek van inslag stond total loss.

Internet + telefoon heb ik weer voor elkaar kunnen maken, zat best logisch in elkaar.  clown1
Alleen interactieve tv moet nog klaar, moet alleen nog nieuwe stekkertjes op de kabel maken zo'n tangetje (kabel loopt door kruipruimte dus niet makkelijk te vervangen zoals de rest wel was).

Voor nu dus het geluid via de oude Denon versterker, PMA500ae, blijft het toch binnen D&M holdings.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Citaat van: Exxar op juni 22, 2013, 09:23:01
Sterkte. Da's weer een hele hoop achterna geloop en gedoe.

Heb je de luidsprekers al getest?

Werken nog super.  notworthy

Citaat van: KeesKees op juni 22, 2013, 22:35:43
@Niber: mag ik vragen welk merk stekkerdoos je had? Juist om niet altijd de stekkers eruit te hoeven trekken, zat ik te denken aan zoiets http://www.shopmania.nl/electronica-electrische-onderdelen/p-ixos-power-station-xhp-280-30148129

Eentje van de Praxis. Wellicht werkt een "echt merk" wel.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Sommige spullen kunnen ook een tik gehad hebben maar komt het verval/schade pas later aan het licht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject