De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Citaat van: Actionhost op juni 17, 2013, 21:00:38
Waar stond 'ze' eerst dan?

Op een tafeltje helemaal links in de hoek.
Nu nog even een beschermkap voor erover bestellen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op juni 11, 2013, 19:33:13
8-)Hartjes zijn inderdaad van de dame des huizes. Ik vind het prima. Zij zeurt niet over mijn speakers/apparatuur en ik niet over de versiersels (geven en nemen in een goed huwelijk vinden we beide).




Zijn klank schalen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

#272
Vrouwlief belde vanmiddag,blikseminslag...  nopompom

Geen beeld op tv, weet niet of het aan de tv of de SR6005 ligt.
Kan niet testen met de HDMI ingangen aangezien mediaplayer, KPN interactieve tv en BD5004 de geest hebben gegeven.   frusty

Morgen maar even een blu ray speler bij een kameraad weghalen om de verschillende HDMI ingangen te testen.
CD-speler doet het wel. Geluid vanaf de digitenne (even uit de slaapkamer gehaald) wel, maar ook geen beeld.

Squeezebox doet ook niets...

Morgen maar even langs het Univé kantoortje hier in het dorp als ik wat meer weet.

Mijn prachtige stekkerdoos die speciaal voor audio en video apparatuur in dit soort situaties is heeft in ieder geval gefaald. En hard ook...

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Exxar

Damn, da's een tegenvaller.
Wordt dat niet gedekt door je brandverzekering?

WilliamB

Citaat van: Niber op juni 20, 2013, 22:51:42
Vrouwlief belde vanmiddag,blikseminslag...  nopompom

Geen beeld op tv, weet niet of het aan de tv of de SR6005 ligt.
Kan niet testen met de HDMI ingangen aangezien mediaplayer, KPN interactieve tv en BD5004 de geest hebben gegeven.   frusty

Morgen maar even een blu ray speler bij een kameraad weghalen om de verschillende HDMI ingangen te testen.
CD-speler doet het wel. Geluid vanaf de digitenne (even uit de slaapkamer gehaald) wel, maar ook geen beeld.

Squeezebox doet ook niets...

Morgen maar even langs het Univé kantoortje hier in het dorp als ik wat meer weet.

Mijn prachtige stekkerdoos die speciaal voor audio en video apparatuur in dit soort situaties is heeft in ieder geval gefaald. En hard ook...

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?
Niet zo mooi. Hopelijk komt alles weer goed.

Nee geen ervaring, wel veel gezien ( schade ) ivm mijn werk.

Succes verder.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

AndreC

Citaat van: Niber op juni 20, 2013, 22:51:42
Vrouwlief belde vanmiddag,blikseminslag...  nopompom

Geen beeld op tv, weet niet of het aan de tv of de SR6005 ligt.
Kan niet testen met de HDMI ingangen aangezien mediaplayer, KPN interactieve tv en BD5004 de geest hebben gegeven.   frusty

Morgen maar even een blu ray speler bij een kameraad weghalen om de verschillende HDMI ingangen te testen.
CD-speler doet het wel. Geluid vanaf de digitenne (even uit de slaapkamer gehaald) wel, maar ook geen beeld.

Squeezebox doet ook niets...

Morgen maar even langs het Univé kantoortje hier in het dorp als ik wat meer weet.

Mijn prachtige stekkerdoos die speciaal voor audio en video apparatuur in dit soort situaties is heeft in ieder geval gefaald. En hard ook...

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?

Sterkte ermee.

Misschien leverancier aansprakelijk stellen van de stekkerdoos.
Wel extra geld in de zak steken maar werken doet het apparaat niet ?
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Niber

Citaat van: Exxar op juni 20, 2013, 22:53:51
Damn, da's een tegenvaller.
Wordt dat niet gedekt door je brandverzekering?

Geen idee. Heb nog nooit wat hoeven claimen bij de verzekering, dus heb geen idee hoe alles zit.
Ik geloof dat ik goed verzekerd ben, maar dat zal ik morgen nog eens nachecken dus..

William en André bedankt.

Ik zal eerst kijken wat de Univé voor me kan beteken, anders kan ik altijd nog eens achter het stekkerblok aan inderdaad. Maar daar verwacht ik niet te veel van eigenlijk...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

AndreC

Citaat van: Niber op juni 20, 2013, 23:17:03
Geen idee. Heb nog nooit wat hoeven claimen bij de verzekering, dus heb geen idee hoe alles zit.
Ik geloof dat ik goed verzekerd ben, maar dat zal ik morgen nog eens nachecken dus..

William en André bedankt.

Ik zal eerst kijken wat de Univé voor me kan beteken, anders kan ik altijd nog eens achter het stekkerblok aan inderdaad. Maar daar verwacht ik niet te veel van eigenlijk...

Succes dan morgen en hou ons maar op de hoogte.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: Niber op juni 20, 2013, 22:51:42
Vrouwlief belde vanmiddag,blikseminslag...  nopompom

Geen beeld op tv, weet niet of het aan de tv of de SR6005 ligt.
Kan niet testen met de HDMI ingangen aangezien mediaplayer, KPN interactieve tv en BD5004 de geest hebben gegeven.   frusty

Morgen maar even een blu ray speler bij een kameraad weghalen om de verschillende HDMI ingangen te testen.
CD-speler doet het wel. Geluid vanaf de digitenne (even uit de slaapkamer gehaald) wel, maar ook geen beeld.

Squeezebox doet ook niets...

Morgen maar even langs het Univé kantoortje hier in het dorp als ik wat meer weet.

Mijn prachtige stekkerdoos die speciaal voor audio en video apparatuur in dit soort situaties is heeft in ieder geval gefaald. En hard ook...

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?


Veel merken horen tot 1 miljoen uit te keren staat op de verpakking, zeker A merken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

In het verleden diverse TV's gesneuveld tgv bliksem inslag. Dit soort elektrische apparaten schrijft 30% per jaar af, dus na 3 jaar en eventueel eigen risico..... niks, nada, noppes....! Na deze ervaringen trek ik altijd alles uit, zowel 220V als de CAI. Nadien nooit geen kapotte apparaten meer gehad  HB (Er zijn een heleboel mensen die beweren dat je niets uit de aansluitingen hoeft te halen...niet geloven dus)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Citaat van: lo op juni 20, 2013, 23:45:30
In het verleden diverse TV's gesneuveld tgv bliksem inslag. Dit soort elektrische apparaten schrijft 30% per jaar af, dus na 3 jaar en eventueel eigen risico..... niks, nada, noppes....! Na deze ervaringen trek ik altijd alles uit, zowel 220V als de CAI. Nadien nooit geen kapotte apparaten meer gehad  HB (Er zijn een heleboel mensen die beweren dat je niets uit de aansluitingen hoeft te halen...niet geloven dus)
:yes: Hier idem, vertrouw niet op wat de fabrikant beloofd, neem geen risico, doe als Lo.
Maar goed, daar heb jij nu nu niets aan, Niber, het klinkt ook als mosterd na een toch al bittere maaltijd.  :|
Sterkte! Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Flippen, zeg. Succes vandaag!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Bah, dat zijn mindere berichten. Anderzijds blijft het gelukkig beperkt tot materiele schade.

Bij bllikseminslag kan je jou idd. wenden tot de verzekeraar. Al heb je dan wel weer met afschrijving van doen en aankoopbonnen zijn een pre/must.


Suc6 met de afwikkeling.

Niber

Inderdaad het is maar materiaal, dat kan vervangen worden.
Alleen jammer dat er altijd geld bij moet.

Eind van de morgen even langs kantoor van verzekering langsgereden, we waren niet de eerste uit onze straat die er waren...
Heb formulier meegekregen. Moet alles opsturen en verklaring voor reparatie of niet krijgen en dan gaat de Univé bepalen of ik überhaupt wat geld terug krijg.
Kan helaas het bonnetje van de SR niet vinden, ligt niet bij de rest. Nog maar even goed zoeken, anders hificorner maar even mailen.
Blu Ray is tweedehands aangeschaft, even kijken hoe ik dat moet doen. Misschien kan de hificorner wat voor me betekenen aangezien ik daar vaker Marantz heb gekocht (PM/CD/SR).

We zullen zien hoe lang alles gaat duren en of ik überhaupt geld van de verzekering terug krijg.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Exxar

Ik weet niet hoe jouw verzekeringsagent dat allemaal regelt, maar ik moet van mijn agent voor waterschade in mijn ouderlijk huis alle toestellen laten controleren (werkuren mogen gewoon gefactureerd worden) en een schaderapport laten opstellen. Daarop moet staan of de toestellen werkend of defect zijn, herstelbaar of niet.