Beste versterker midden jaren 80 begin jaren 90?

Gestart door grendel, september 18, 2010, 19:24:34

Vorige topic - Volgende topic

carbest

Joep, ik ben het ermee eens dat nieuwe versterker betrouwbaarder is. Een nieuwe auto is ook betrouwbaarder dan eentje van 10 jaar oud en 150.000 km.

Maar het geluidsbeeld tussen een PM80 en een nieuwe zeg PM8003? Is de PM8003 zoveel sterk beter dat hij een echt beter geluid geeft/heeft? (het is persoonlijk, maar niet voor de volle 100%.)

Verkoper één wilde mij wat verkopen, met verkoper 2 had ik een geamuseerd gesprek. Ik heb dezelfde vraag die ik nu weer stel aan beide heren voor gelegd en ik was verbaasd tussen de verschillen. Verkoper één vond de P82 prut, verkoper twee schaalde hem op geluidskwaliteit boven een 8003.

Ik ben benieuwd waar de winst zit in de afgelopen 20 jaar. Zijn de nieuwe versterkers betrouwbaarder dan 20 jaar geleden en hebben ze een beter geluid?       
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

bencher

Geen enkele nieuwe set verslaat een marantz 170DC/3250b met een mf v-dac en B&W dm12 speakerjes. :wink:

WimPeu

Citaat van: bencher op oktober 19, 2010, 21:46:06
Geen enkele nieuwe set verslaat een marantz 170DC/3250b met een mf v-dac en B&W dm12 speakerjes. :wink:

:schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Carbest als jij een versterker bezit uit de jaren 80 of 90 laat het dan weten. Dan zetten we hem naast die bij mij thuis.

carbest

lo

Kijk, dat wordt elkaar opzoeken. Leuk pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

15 en 16 november zou kunnen. Laten we Lo ook komen. Komen er straks mooie Accuphase spullen voor weinig 2e hands te koop.

lo

Citaat van: joep op oktober 20, 2010, 10:27:21
Laten we Lo ook komen.

pompom dan kan ik wel, de 15e of 16e november!

Citaat van: joep op oktober 20, 2010, 10:27:21
Komen er straks mooie Accuphase spullen voor weinig 2e hands te koop.

:no: Die van mij niet hoor, ik weet niet wie je nog meer op het oog hebt :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op oktober 20, 2010, 15:47:52
pompom dan kan ik wel, de 15e of 16e november!  :no: Die van mij niet hoor, ik weet niet wie je nog meer op het oog hebt :wink:
groet, lo

Dit roept wel wat op he. !

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Vind ik persoonlijk altijd heel erg leuk, bij elkaar gaan luisteren. Niet in de laatste plaats om elkaar eens te leren kennen pompom.
Die ervaring heb jij inmiddels ook op gedaan.

groet,

lo

carbest

Leuk idee! De 16e gaat hem niet worden maar de 15e wel. Als het niet aan de andere van het land is (Doetinchem) ben ik van de partij! Ik heb de set van Joep al bewonderd en ben zeer benieuwd hoe dat klinkt!

CiteerVind ik persoonlijk altijd heel erg leuk, bij elkaar gaan luisteren. Niet in de laatste plaats om elkaar eens te leren kennen pompom.
Die ervaring heb jij inmiddels ook op gedaan.

En daar gaat het inderdaadook om, dezelfde passie delen!

Groet,
Carbest   

Whisper.nl

Citaat van: carbest op oktober 20, 2010, 17:54:43
Leuk idee! De 16e gaat hem niet worden maar de 15e wel. Als het niet aan de andere van het land is (Doetinchem) ben ik van de partij! Ik heb de set van Joep al bewonderd en ben zeer benieuwd hoe dat klinkt!
En daar gaat het inderdaadook om, dezelfde passie delen! Groet,
Carbest   
Accoord.
Echter dit is het topic van Grendel en hij (zij ?) vraagt ons met hem onze mening te delen terzake een goede versterker van de jaren 80 en 90.
M.i. is de set van Joep geen jaren 80 a 90.

Groet Whisper.

ps dus ff weer on topic probereren te komen en een M.&.G in het andere topic weer oppakken. Toch ?
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep

Citaat van: Whisper.nl op oktober 20, 2010, 19:56:44

ps dus ff weer on topic probereren te komen en een M.&.G in het andere topic weer oppakken. Toch ?

Helemaal gelijk, sorry.

mars

Citaat van: bencher op oktober 19, 2010, 21:46:06

oi,

Goh ,......oké.  Heb ik het toch altijd verkeerd gedaan :lol: :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun