Beste versterker midden jaren 80 begin jaren 90?

Gestart door grendel, september 18, 2010, 19:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Ahem, dan ken ik nog wel een merk dat past.

Groet Wisper,
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

Daar zijn ze weer hoor de Accuphase Hooligans  :schater:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Mexicaanse Hond


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Och in een blinde test kan je onmogelijk het verschil zien tussen een Marantz en welke versterker dan ook  :-D

Maaaarrrrr je kan toch op z'n minst 1 Marantz versterker in huis hebben om er toch bij te horen  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Citaat van: Marco op oktober 11, 2010, 11:00:02
Och in een blinde test kan je onmogelijk het verschil zien tussen een Marantz en welke versterker dan ook  :-D

8-)

Citaat van: Marco op oktober 11, 2010, 11:00:02
Maaaarrrrr je kan toch op z'n minst 1 Marantz versterker in huis hebben om er toch bij te horen  clown1

Tuner en CD-spelertje ook goed :-P
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TIBOSCH

Naar mijn mening waren destijds de PM64MKII, PM84MKII en PM94MKII de mooiste en beste. Deze kwaliteit maken ze jammer genoeg niet meer. Zo verschrikkelijk veel vermogen en reserves. Heb zelf nog een PM64II gehad en verkocht, maar altijd spijt van gehad. Klonk eigenlijk beter dan huidige PM7001KI.
Marantz PM7001KI
Marantz CD6000OSE LE
Monitor Audio Gold GS20
Denon PMA1055R
Denon DCD1420
Phonar P200 UK MKII

mars

#24
Citaat van: TIBOSCH op oktober 18, 2010, 20:57:26
Naar mijn mening waren destijds de PM64MKII, PM84MKII en PM94MKII de mooiste en beste. Deze kwaliteit maken ze jammer genoeg niet meer. Zo verschrikkelijk veel vermogen en reserves. Heb zelf nog een PM64II gehad en verkocht, maar altijd spijt van gehad. Klonk eigenlijk beter dan huidige PM7001KI.


Oi

Nee dat is niet helemaal waar hoor, ze maken best nog wel kwaliteit op hoog niveau , kijk maar naar de premium en reference serie's

Maar daar bij voor wat het kost, zijn een heleboel ook al een hele lange tijd tevreden, met een model uit de range serie.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

Citaat van: TIBOSCH op oktober 18, 2010, 20:57:26
Naar mijn mening waren destijds de PM64MKII, PM84MKII en PM94MKII de mooiste en beste. Deze kwaliteit maken ze jammer genoeg niet meer. Zo verschrikkelijk veel vermogen en reserves. Heb zelf nog een PM64II gehad en verkocht, maar altijd spijt van gehad. Klonk eigenlijk beter dan huidige PM7001KI.

Zag laatst nog een Duitse test van deze oude rakkers. Naar de maatstaf van vandaag de dag bezitten ze amper 50% van de kwaliteit van de premium en reference serie's. ook het updaten voor veel geld brengt niet veel. De test ging voor een groot deel over bedrijven die dit deden. Gelukkig heeft de tijd niet stil gestaan en is ook Marantz sterk verbeterd. Wel is het zo dat als je jaren naar deze oude versterkers hebt geluisterd je gehoor gaat aannemen dat het ook zo moet klinken. Maar gelukkig is dat niet zo. Dat ze "Deze kwaliteit niet meer maken" is maar goed ook. Denk dat Marantz dan niet meer zou bestaan. Zo was s e x ook een heel ander gebeuren toen we nog geen vriendin hadden hé.

jowa


carbest

CiteerZag laatst nog een Duitse test van deze oude rakkers. Naar de maatstaf van vandaag de dag bezitten ze amper 50% van de kwaliteit van de premium en reference serie's. ook het updaten voor veel geld brengt niet veel. De test ging voor een groot deel over bedrijven die dit deden. Gelukkig heeft de tijd niet stil gestaan en is ook Marantz sterk verbeterd. Wel is het zo dat als je jaren naar deze oude versterkers hebt geluisterd je gehoor gaat aannemen dat het ook zo moet klinken. Maar gelukkig is dat niet zo. Dat ze "Deze kwaliteit niet meer maken" is maar goed ook. Denk dat Marantz dan niet meer zou bestaan. Zo was s e x ook een heel ander gebeuren toen we nog geen vriendin hadden hé.

Doel je hiermee op kwaliteit in de zin van 'betrouwbaarheid' of in de zin van 'geluidskwaliteit'?

Ik had namelijk een tijd terug een discussie met een verkoper van een audiozaak die beweerde dat een nieuwe instap marantz een beter geluid heeft dan mijn PM82. Bij een andere audiozaak beweerde de verkoper dat juist pas de duurdere serie kon tippen aan het geluid van de PM82. Ik weet dat 'een mooi geluid' persoonlijk is maar dit vond ik wel frappant! 
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

WimPeu

Betrouwbaarheid moet idd nog blijken, geluidskwaliteit is tot op zekere hoogte persoonlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

joep

Kwaliteit in de zin van 'geluidskwaliteit'. Denk niet dat er onderdelen zijn in een versterker die nog te vertrouwen zijn na zoveel jaar. Heb wel eens een Quad gezien waar de elco's waren gaan lekken. Die dingen zaten boven een printplaat dus dat was feest.

Denk dat de verkopers beide iets anders aan jou wilden verkopen.