Beste versterker midden jaren 80 begin jaren 90?

Gestart door grendel, september 18, 2010, 19:24:34

Vorige topic - Volgende topic

grendel

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een versterker van Marantz uit de glorie jaren. Ik zoek een mooie versterker van Marantz die nog echt de warme analoge sound van Marantz kan produceren. Ik ben de laatste tijd steeds meer geinteresseerd in het zogenoemde buizengeluid en ik vroeg me af wat jullie mij zouden kunnen aanraden. Ik lees veel goede verhalen over de PM 94 bijvoorbeeld, maar die is niet zo makkelijk te krijgen in een goede staat. En daarnaast heb ik een budget van ongeveer 400 euro, dus dat speeltt ook een rol. Bij voorbaat dank!

OnkyoTrucker

Ik heb de PM78, echt een top versterker. De PM80 schijnt ook heel goed te zijn.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

carbest

Ik zal op zoek gaan naar een PM80. De PM78 is de opvolger daarvan als ik mij niet vergis en die komt uit midden jaren '90. Wellicht dan iets te jong.

Zoek een mooie PM80 en geef hem een goede servicebeurt. Die beurt kostte voor mijn PM82 €90,- bij audioservice in Elst. Ik denk dat je dan voor 300,- helemaal klaar bent. De modellen die daar boven zitten zijn zeldzaam en dus duurder.
De voorgangers van de PM80 zijn ouder en dus gevoeliger voor onderhoud. Daarnaast zijn ze schaars en dus duur.
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

MadVillain

De pm95 is echt een aanrader! Enorm veel power en erg detailleerd. Het geluid wordt echt vanuit de diepte opgebouwd.

Kan denk ik veel speakers onder controle houden. In de klasse a stand klinkt hij wel het mooiste en kan dacht ik dan zelfs 2x 50w @ 4 ohm leveren. Veel klasse a versterkers hebben vaak toch wel minder.
In deze stand klinkt hij nog ruimtelijker en gedetailleerder.

grendel

Bedankt voor jullie reakties zover. Ik ga eens kijken of een van de genoemde versterkers in mijn plaatje past. :wink:

grendel

Als alles goed gaat ben ik volgende week in het bezit van een Marantz PM80SE! Ik kan niet wachten. Denken jullie dat mijn CD17 Ki een goede match gaat geven of hebben jullie andere aanraders?

WimPeu

De CD80..dat was vroeger de complete set. Mooie bak hoor zo'n PM-80SE. Wel hopen dat de STK module goed is (en blijft). Maar aan de andere kant is dat ook nog wel voor niet al te veel geld te repareren.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: grendel op september 18, 2010, 19:24:34
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd steeds meer geinteresseerd in het zogenoemde buizengeluid.
Wat bedoel je dan precies met "buizen geluid" ?
Heb momenteel een Wembley buizen versterker uit 1967 in mijn set van 2x 12 watt draaien en ik hoor geen verschil.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

grendel

@Paul:

Met buizengeluid bedoel ik, warm geluid, niet dat strakke analytische geluid van tegenwoordig. Zoals het verschil tussen een originele Virgin/Charisma cd van Genesis en een geremasterde Definitive Edition. Zoals vinyl klinkt ten opzichte van hedendaagse cd's. Ik hoop dat dit het wat verduidelijkt.

@Wimpeu:

Ik heb inderdaad het hele topic over die module gelezen, en ik moet zeggen dat het me nog steeds een beetje doet twijfelen. Maar volgens mij is dit wel de versterker die het meeste aan mijn wensen zal voldoen. Het probleem is voor mij dat ik zelf geen techneut ben, dus dan probeer je vaak voor de makkelijkste weg te kiezen en in dit geval het dan maar niet te doen. Misschien kun jij mij overtuigen om het wel te doen? Ik ben een beetje voorzichtig omdat ik in het verleden te vaak een verkeerde keuze gemaakt heb. Ik hoop dat jullie dit een beetje begrijpen.

Paul

Ok, ik zou dan eerder voor een iets oudere Marantz kijken een 1060 of 1070 zijn leuke versterkers, goede kwaliteit printen wat je van de PM80 serie niet altijd kan zeggen.

Maar goed mijn smaak is niet de jouwe.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Mexicaanse Hond

Ik heb de PM-80 destijds geluisterd naast een Musical Fidelity A1. Ik vond de Musical Fidelity nóg mooier klinken dan de PM-80. Ik denk dat het MF-geluid je ook wel zou bekoren.

grendel

@Mexicaanse Hond:

Ja, dat is ook toevallig, over die versterker heb ik ook al nagedacht. Misschien toch eens gaan beluisteren. Het is alleen geen Marantz............. redface

WimPeu

Citaat van: grendel op oktober 09, 2010, 18:33:50
@Mexicaanse Hond:

Ja, dat is ook toevallig, over die versterker heb ik ook al nagedacht. Misschien toch eens gaan beluisteren. Het is alleen geen Marantz............. redface

Geet niks joh,je mag hier gewoon blijven posten hoor.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303