Meet an greet op 30 oktober bij sts digital

Gestart door viceadmiraal61, september 02, 2010, 12:02:07

Vorige topic - Volgende topic

Eip

Ik was van middag ook van de partij, en ik heb er meer dan van genoten. Ik wist niet dat de muziek zo mooi kon klinken, en dat onder het genot van een kop heerlijke kippensoep.  :yes: Ik ben weer een ervaring rijker.

Bedankt Fritz voor de fijne middag.  pompom

Gr Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Whisper.nl

Hi Lo,

Bij mijn canon  Pixma IP 4300 (kost weinig) zit een stukje software waarmee ik de cd kan beprinten.
Zit bij de printer ook een (hoe zeg je dat) een slede waar je de cd in kan leggen.
Die stop je in de printer en gaan / printen met de banaan.

GRoet Whisper

ps F Karlsson is al een mooi plaatje op geprint.
Die andere mag ik van Fritz niet meer luisteren die ligt dus in de onderste la.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Fantastisch was het en wat een juweeltjes die Marantz apparatuur bij STS Digital.
Ik heb er enorm van genoten en ik ben weer een paar mooie cd's rijker.

Bedankt Fritz!

lo

Citaat van: Whisper.nl op oktober 30, 2010, 20:32:21
Hi Lo,

Bij mijn canon  Pixma IP 4300 (kost weinig) zit een stukje software waarmee ik de cd kan beprinten.
Zit bij de printer ook een (hoe zeg je dat) een slede waar je de cd in kan leggen.

GRoet Whisper

Ik heb een veel oudere HP deskjet printer. Hij doet het nog steeds maar heeft niet een mogelijkheid om CD in te leggen. Ik zal ook eens op zoek gaan. Wordt vast software bijgeleverd wat het label kan printen.

mbt die andere  :schater: :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

ik dacht zal is kijken wanneer het nu exact is bij Fritz

mmmmmmmmmmmmm lekker die medicatie tegenwoordig benul van tijd is weg

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Dat is jammer, had je wel eens life willen mee maken :-D
Wie weet een volgende keer.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Ik zou oppassen met het plakken van stickers op CD 's. Heb het in het verleden ook veel gedaan maar na verloop van tijd gingen al die CD's stuk. Heeft iets met de lijm van de sticker en de CD te maken. Het gaat invreten. Ook moeilijk om hem precies te centreren wat de balans ook zeker niet ten goede komt.

Just my 2 cents.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viceadmiraal61

ja heren...wat zeg ik zelfs een dame(met oog en oren voor hifi)wie wil deze dame graag hebben in de
luisterkamer?....jammer zij is al verbonden met the pioneer....ik heb nog niet eerder zoveel bezoekers gehad
dat begon rond 10 uur en het end was rond 10 uur s,avonds met jowa.
we hebben flink hard gedraaid ,vooral de kodo drums (nee niet de jongens uit japan klonk nergens na,
maar de mannen uit montfoort cricle percussion....
krijg ook veel lof voor mijn 13e edition van marantz.
nogmaals dank dat jullie tijd hebben vrij gemaakt om samen deze dag te beleven

HiFi gek

Citaat van: lo op oktober 30, 2010, 20:13:23
Verrassend hè, de invloed van dat CD label.
Zou je ze niet bij bijv. dynabite kunnen kopen. Is volgens mij iets waarmee je CDR's of CDRW's mee kunt labelen. Misschien dat er ook nog wel software bij zit om het label van de originele aanblik te voorzien?
Als je wat gevonden hebt dan hoor ik het wel.

groet,

lo

Dat belabelen werkt goed hé , ben er al een aantal maanden mee bezig , en heb al veel geéxperimenteerd wat het beste is .

Als je 2 labels op elkaar plakt krijg je het beste resultaat , het klinkt dan warmer en vloeiender dan waneer je maar 1 label plakt .
Met 2 labels op elkaar geplakt berijk je bijna hetzelfde resultaat als met de bekende : DE MAT VAN ART SPEAK , dit heb ik persoonlijk uitgetest allemaal .
DE MAT had ik geleend van een vriend en doet het nog iets beter dan 2 labels op elkaar , maar DE MAT weegt precies 60% van het gewicht van een cd .
Om die reden krijgt de servo sturing van het loopwerk het zwaar te verduren als je DE MAT mocht gaan gebruiken .
Ik heb hier ook over gesproken met AUDIO SERVIVE in ELST , die rade mij DE MAT dan ook beslist af om voornoemde reden van de servo sturing .

Als een cd niet volledig doorzichtig is heeft het een stuk minder resultaat .
Makkelijk te zien door een cd voor een lamp te houden , zie je dwars door de cd het licht heenschijnen , dan beplakken met 2 labels op elkaar .
Schijnt het licht total niet door de cd heen dan heeft het beplakken ook geen zin .

Ik zal wat foto's maken van mijn labelset , die kun je nog kopen bij  :  DIXONS .
Bij andere winkels zijn vrijwel geen cd / dvd labeling systemen meer te koop , alleen bij DIXONS dus nog .
Dit heb ik allemaal al haarfijn uitgezocht een paar maanden terug , doe daar julie voordeel mee .

Dit is de komplete labeling set en kost 24,99 euro

Dit is het label centreer apparaat en de bijgeleverde software .

Dit zijn de plaklabels die in de doos zitten , totaal 40 matte labels .

Labels zijn ook los te koop , 10 euro per pak , aantal = 50 matte labels .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Whisper.nl op oktober 30, 2010, 20:32:21
Hi Lo,

GRoet Whisper

Zo kan ik het ook doen , ik heb de printer : Canon MP630 , incl de cd inleg slede .

Heb het vorige week voor de 1e keer gedaan zo .

Groeten  EDWIN  B

lo

Hoi Edwin,

Ik had je CD labels en apparaat inderdaad al wel eens bij jou gezien. Wist niet dat jij er ook print software bij had. Ik zal nog eens een keer bij dixons langs gaan. Bedankt voor de tip.

groet,

lo

jowa

Kon gister niet overdag, was daardoor rond zes uur bij Frits waar ik welkom werd geheten in een behoorlijk warme ruimte. De rest was net weg,helaas gemist, komt wel bij een volgende M&G.

Voordeel was dat ik nu een privé demo kreeg van Frits zijn set  :-D

We hebben eerst geluisterd naar de nieuwste (SA)CD's van Frits.
Was ik bij mij thuis al zeer onder de indruk van de test cd nr 13 en de cd van Lils Mackintosh, op de set van Frits klonk het echt fenomenaal. De klankkleuren waren nog mooier aanwezig en een weldaad om naar te luisteren.

Over op de CD van de big-band, deze eerst doorgenomen. Bij mij thuis vond ik deze CD van de week na de andere twee kouder qua klank. Nu luisterend op de set van Frits is dat helemaal weg, je hebt voor dit soort muziek luidsprekers nodig die meer body hebben dan de mijne. En dat hebben de Wilson's.

Vervolgens nog zeer veel verschillende muziek beluisterd, waaronder een aantal van mijn eigen CD's.
Het ging vervolgens meer over de muziek dan over de set, lekker discussiëren over opnames en de vraag waarom moderne rock vaak zo plat en hard is opgenomen.

Voordat ik het wist was het over achten en moest ik weer op huis aan, eten stond te wachten.

Frits bedankt voor gastvrijheid en het fijne avondje muziek luisteren op die voortreffelijke set van je, die in mijn oren weer een pak beter klinkt dan begin van het jaar.

Tot de volgende M&G, je bent altijd welkom om weer naar mijn set te komen luisteren.

JoWa

thepioneer

Afgelopen zaterdag hebben we de auto gepakt en zijn we richting Amersfoort gereden. Na ongeveer twee uurtjes in de auto te hebben gezeten, zijn we gearriveerd. Na aangebeld te hebben, werd ik meteen herkend!! Jammer, dacht ik dat het aan mijn voorkomen lag maar kwam het toch door mijn vrouwtje. Ik had namelijk als enige aangegeven dat ze ook mee kwam luisteren. We konden buiten de Wilsons al horen.

Na het ontvangst zijn wij gelijk de luisterruimte binnen gegaan, waar al meer mensen aan het luisteren waren. Er waren nog geen luisteraars van het forum, maar "Lo" volgde al binnen een minuut.

We hebben verschillende muzieksoorten en opnames gehoord en vergeleken. Wat erg opvalt aan de set van Fritz is dat bij verschillende opnames de plaatsing van de instrumenten en zang, exact worden weergegeven zoals op de cd is opgenomen. Het valt erg op dat een slechte opname haast agressief overkomt. Hiermee bedoel ik dat het niet plezierig is om naar te luisteren omdat de muziek je als het ware aanvliegt. Op sommige momenten is het alsof de zanger/zangeres slechts 1,5 meter van je afstaat, zo ook de instrumenten, dit ervaar ik als zeer onprettig.

Wat opvalt aan Fritz zijn opnames en afgemixte cd's, dat alles veel natuurlijker klinkt en ook de plaatsing van de instrumenten en de zang op de plaats staat waar het hoort. Je hoort letterlijk het hele stereobeeld verder van je af, gedetailleerder en natuurlijker.

Wat ik deze middag ook heb ervaren, is dat je toch eigenlijk door het intensieve luisteren naar je eigen set, een bepaalde luisterstandaard hebt ontwikkeld. Nu je een andere set beluisterd, bemerk je heel duidelijk de verschillen met wat je gewend bent. De manier van luisteren is voor iedereen uniek, alsmede de interpretatie daarvan. Naar de set van Fritz kun je niet luisteren zoals je thuis luistert. De detaillering, plaatsing en de klankeigenschappen van deze set is totaal anders dan dat je gewend bent.

Het is super om te horen dat kleine dingen in deze set, hele grote gevolgen hebben voor de weergave van muziek. Ik waardeer de tijd en energie die in deze set is gestoken, ik vind de set echt super klinken! Ik moet alleen soms wel wennen doordat de plaatsing zo precies is, dat het stemgeluid kleiner doet overkomen als bij mij thuis. De stem wordt heel nauwkeurig weergegeven en bij mij thuis is de plaatsing van de stem breder, waardoor hij soms voller doet overkomen. Doordat ik op die manier thuis luister is dat voor mij meer vertrouwd en moest ik wennen aan de weergave bij Fritz.

Heerlijk om dit eens te beluisteren en deze manier van weergave met al zijn detailleringen en perfecte plaatsing te ervaren. Mocht de kans zich voordoen om nog eens te komen luisteren, dan zijn wij zeer zeker van de partij. We willen Fritz dan ook bedanken voor de gastvrijheid en de kans om deze mooie set te mogen beluisteren.

Groeten,
Ronald.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Whisper.nl

Citaat van: lo op oktober 31, 2010, 14:20:01
Hoi Edwin,
Ik had je CD labels en apparaat inderdaad al wel eens bij jou gezien. Wist niet dat jij er ook print software bij had. Ik zal nog eens een keer bij dixons langs gaan. Bedankt voor de tip.
groet,lo

Hoi Lo.,

Bij het aparaat zit ook een cd met print software. (dixons) Net vanmiddag opgehaald .
Mijn canon heeft deze software al "on board" dus die hoef ik niet de installeren.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

jullie echt genoten van frits zijn set als ik het zo lees  :yes: en het was ook nog eens gezzelig  pompom

ik ben paar keer bij hifi gek en bij Lo wezen luisteren ,dit zijn ook verschillende installatie,s met zo hun eigen kwaliteiten en charme,s bij Lo ligt de nadruk meer op heerlijk genieten van de mooie muziek die de set maakt ( mijn voorkeur ) en bij hifi gek  is het echt de precisie plaatsing/detail die ongekend goed en van hoog niveau is

ben toch ook wel heel benieuwd hoe frits zijn set zal klinken ,maar ik had geen tijd ben ook blij dat ik nu weer in wat rustiger vaarwater zit  :-)