Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Hou toch eens op met die dooddoeners als;
Het schijnt op het forum nogal moeilijk te zijn, om uit te leggen (aan sommigen) dat je veranderingen (=verbeteringen) zou kunnen horen met een goede set.
Hoe beter de componenten, hoe meer er mogelijk is.......it's that simple.




Mexicaanse Hond

Inderdaad, maar dat wil er lang niet bij iedereen in. En dat hoeft ook helemaal niet.

lo

Citaat van: Musicman op augustus 17, 2010, 22:05:55
Leuk stukje LO!!

Het is leuk om te lezen hoe JIJ het met jouw blok (en set) hebt ervaren.
Het schijnt op het forum nogal moeilijk te zijn, om uit te leggen (aan sommigen) dat je veranderingen (=verbeteringen) zou kunnen horen met een goede set.
Hoe beter de componenten, hoe meer er mogelijk is.......it's that simple.

Maar ja.........we begeven ons inderdaad op glad ijs, want nu vinden ze weer een woordje waar men weer over valt. (jammer frusty )

Ik gun Whisper alle plezier met zijn nieuwe blok!!




Inderdaad ik wilde ook mijn ervaringen even neer schrijven.
Het zal ten eewige dagen wel zo blijven denk ik dat er mensen zijn die verschil horen en mensen die dat niet doen. Ik vind het allemaal prima als we elkaar maar in ons waarde laten. De discussies die in dit topic gevoerd worden vind ik bijzonder amusant en leuk om te volgen. Daarnaast vind ik dat eea met wederzijds respect wordt verwoordt en dat is wel eens anders.
Het mooiste vind ik dat Whisper.nl en renes59 een serieuze luisterafpraak hebben gemaakt. pompom

Het woordje van sander heb ik trouwens niet als kritiek ervaren maar meer als een leuke "break" binnen dit topic. Daarnaast was het inderdaad een slip van mijn vinger en gedachten.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Daarbij is Sander iemand die wel in dit soort dingen gelooft, beetje jammer dat je zo slecht geinformeerd bent....  :wink:

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op augustus 17, 2010, 22:17:53
Daarbij is Sander iemand die wel in dit soort dingen gelooft, beetje jammer dat je zo slecht geinformeerd bent....  :wink:
Misschien een kink in de kabel?  :-D

Marvin

En ik had mezelf nog zo aanbevolen om niet in dit topic te roeren....  :-D

Mexicaanse Hond

Ja, en jij hebt een PA met 117 dB.  :schater:

Marvin

Ja, verschil moet er zijn....
Dat heeft weinig met micro-detail te maken, gelukkig...  :-D

Mexicaanse Hond

#158
Maar je argumenten komen wel duidelijk door.  :evil: 
Volgens mij moeten we nu maar naar de Dikke Elco.  :roll:

lo

 stupid
Dan kan het weer on-topic verder :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: marvin op augustus 17, 2010, 22:12:49
Hou toch eens op met die dooddoeners als;
Het schijnt op het forum nogal moeilijk te zijn, om uit te leggen (aan sommigen) dat je veranderingen (=verbeteringen) zou kunnen horen met een goede set.
Hoe beter de componenten, hoe meer er mogelijk is.......it's that simple.


Het zijn geen (echte) dooddoeners.......

Sommigen denken dat ze met duurdere kabels e.d. een set kunnen maken.
Dat werkt niet zo,.......je componenten moeten het doen.
Maar met betere componenten is dan (wat betreft tweaken e.d.) meer mogelijk (en soms beter hoorbaar).

Ik val niemand aan (en zeker niet!!)af, al wordt het (weer) zo opgevat. :gaap:

Het blijft lachen....en waarschijnlijk ook voor Whisper.
Want die zit lekker te genieten van z'n aanwinst!!


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marvin

Vooral die gapende kop, dat doet het hem...
Daar dwing je alles behalve respect mee af hoor...

Barrett


Whisper.nl

Citaat van: Musicman op augustus 17, 2010, 22:05:55
Leuk stukje LO!!

Het is leuk om te lezen hoe JIJ het met jouw blok (en set) hebt ervaren.
Het schijnt op het forum nogal moeilijk te zijn, om uit te leggen (aan sommigen) dat je veranderingen (=verbeteringen) zou kunnen horen met een goede set.
Hoe beter de componenten, hoe meer er mogelijk is.......it's that simple.

Maar ja.........we begeven ons inderdaad op glad ijs, want nu vinden ze weer een woordje waar men weer over valt. (jammer frusty )

Ik gun Whisper alle plezier met zijn nieuwe blok!!

Dankje.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: lo op augustus 17, 2010, 21:42:43
Naar aanleiding van deze discussie en mijn topic over de coax voor mijn TV vandaag nog effe een testje gedaan.
Ik weet ik ga me hiermee ook op het bekende gladde ijs begeven, maar alla het zij zo :-D
Zoals jullie weten heb ik een STS stekkerblok (jawel dat houten ding van Fritz de With) Hij heeft zes gaten tbv zes stekkers. Ik had alleen mijn versterker en CD speler daar inzitten en de rest (tv, DVDR, tuner en wii) op een appart stekkerblokje van de gamma op een ander stopcontact. Op een gegeven moment had ik het lumineuze idee om alles in mijn STS stekkerblok te stoppen, ik had toch nog vier gaten over. Vandaag alles er weer uit getrokken en weer zoals voorheen aangesloten, en believe it or not (zal het laatste wel worden :-D). Breedte, diepte, ruimte, galm en ambiënce zijn duidelijk verbeterd. Zelfs ik was verrast. pompom
Feitelijk heb ik dus vastgesteld dat andere niet afgeschermde netsnoeren ook aanwezig in je geoptimaliseerde stekkerblok ook het geluidsbeeld en daarmee de muziek beleving weer negatief beïnvloeden. groet, lo

Lo, Lees ik het goed, sts blok met cd versterker = hier gaat ie goed.
sts blok met alles erin gaat het geluid achteruit.
Corrigeer me als ik verkeerd lees. Kan ik hier n.l. ook eens mee gaan speulen :-)

gr Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet