Powerblok met STS signature :-)

Gestart door Whisper.nl, augustus 15, 2010, 11:33:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op augustus 17, 2010, 11:38:56
Wow  :-o

8 kantjes over een stekkerblok ...

Wat mij bezig houd is dat dit steeds weer weles-nietes-discussies geeft: is deze energie niet op een 1 of andere manier anders in te zetten, in te vullen? Het geeft wel een hoop reacties meer het eindigd steevast weer bij hetzelfde. Iemand een goed idee?

In deze is m.i. de M&G van Rene en Whisper een mooi initiatief om wat verder te komen dan de gebruikelijke welles-nietes discussie. Ik ben echter wel weer nieuwsgierig wat het rendement daarvan zal zijn :yes:.


Sander.
Beste Sander,

Bedankt voor je reactie.
Tussen Rene en mij is het geen welles nietes spelletje (mijn idee) maar het delen van meningen.
Hij heeft een andere mening dan ik en daar heeft hij recht op.
Waar ik naartoe wil is dat je een mening kunt hebben maar die met het luisteren naar een meer dan hifi set bijgesteld kan worden. Zodoende heb ik hem uitgenodigd om onder het genot van een kop koffie (heb ook een hoop thee soorten) eens te komen luisteren.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Mooie actie de M&G.
En ik neem aan dat het bijstellen van een mening zal gelden voor alle betrokkenen  8-).

Sander.
Citaat van: Whisper.nl op augustus 17, 2010, 11:48:43
Beste Sander,

Bedankt voor je reactie.
Tussen Rene en mij is het geen welles nietes spelletje (mijn idee) maar het delen van meningen.
Hij heeft een andere mening dan ik en daar heeft hij recht op.
Waar ik naartoe wil is dat je een mening kunt hebben maar die met het luisteren naar een meer dan hifi set bijgesteld kan worden. Zodoende heb ik hem uitgenodigd om onder het genot van een kop koffie (heb ook een hoop thee soorten) eens te komen luisteren.

Groet Whisper.

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op augustus 17, 2010, 11:52:07
Mooie actie de M&G.
En ik neem aan dat het bijstellen van een mening zal gelden voor alle betrokkenen  8-).

Sander.

tuurlijk. als ik geen verschil hoor kun je mijn siltech overnemen tegen een mats prijsje.

Growt Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Hoezo geen verschil horen, jij hoort toch verschil. Dat zal op de luisterdag niet veranderen. Ik bedoel, mijn muziek zal jouw gedachte en gehoor toch niet veranderen?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#124
Citaat van: renes59 op augustus 17, 2010, 12:10:17
Hoezo geen verschil horen, jij hoort toch verschil. Dat zal op de luisterdag niet veranderen. Ik bedoel, mijn muziek zal jouw gedachte en gehoor toch niet veranderen?

Leuke aanvulling op het voorgaande gesprek wat we gaande houden.
Zoals andere al aangeven moet het zo zijn dat beide personen open staan.
Wat ik door de tijd heen heb gedaan is toevoegen.
Elke toevoeging gaf bij mij het gevoel dat het een verbetering was/is.

Het lijkt mij ook interressant om het verschil eens te horen en of anderen dat ook horen..

groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Bij mijn cd-keuze zitten een paar sacd, kunnen die afgespeeld worden?. Zoniet neem ik mijn speler mee. Kunnen er ook nog oude en nieuwe Marantzen vergeleken worden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#126
Heb ik eens ergens opgevangen >> volgens mij is het dat als de cd duallayer is de cd 11 hem wel kan afspelen . (kan het fout hebben hoor)

Indien niet te veel moeite neem je de cd speler toch gewoon mee.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Dat is een hybride,  een sacd laag en een cd laag. Ik heb erbij die zijn alleen sacd, met name die van Muddy Waters.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

#128
Ik heb even niets te zeggen. Maar vond wel dat ik hier ook tussen moest staan met een posting.

Whisper.nl

Citaat van: joep op augustus 17, 2010, 13:47:10
Ik heb even niets te zeggen. Maar vond wel dat ik hier ook tussen moest staan pet een posting.

ahem
Iemand met een mond vol tanden zoals het spreekwoord luid.
Wel even O.T. blijven he.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: renes59 op augustus 17, 2010, 13:13:42
Bij mijn cd-keuze zitten een paar sacd, kunnen die afgespeeld worden?. Zoniet neem ik mijn speler mee. Kunnen er ook nog oude en nieuwe Marantzen vergeleken worden.

Is goed maar dan neem je wel ff twee cd's minder mee :-)

gr Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op augustus 16, 2010, 23:03:30
Het heeft puur met de resolutie van je set te maken.
Dan merk je juist die microdetails op wat je op een supertech set niet kan horen.
Hoe beter je set kan weergeven, hoe beter je dus verschillen kunt waarnemen.

Zie het als een monitor van 20" of een monitor van 30". Als je een foto bekijkt op het kleinere scherm dan mis je dus details wat je op een groter scherm dus veel beter kunt zien.

Of je het kunt waarnemen heeft er deels ook mee te maken hoe getraind je oren/ogen zijn.


Exact , uitstekend verwoord zo .

Vooral ook hoe goed je jezelf hebt getraind om kleine verschillen waar te nemen speeld een zeer belangrijke rol hierbij .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: renes59 op augustus 17, 2010, 13:21:51
Dat is een hybride,  een sacd laag en een cd laag. Ik heb erbij die zijn alleen sacd, met name die van Muddy Waters.


Hybride SACD's met een sacd laag en een cd laag kunnen op alle cd spelers en sacd spelers worden weergegeven .
Geen enkel probleem dus om deze sacd's mee te nemen voor jullie luistersessie .



Groeten  EDWIN  B

Whisper.nl

Citaat van: HiFi gek op augustus 17, 2010, 14:46:24

Hybride SACD's met een sacd laag en een cd laag kunnen op alle cd spelers en sacd spelers worden weergegeven .
Geen enkel probleem dus om deze sacd's mee te nemen voor jullie luistersessie .



Groeten  EDWIN  B

Dank voor de aanvullende info.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

Muddy Waters is alleen SACD, moet dus op een sacd-speler draaien.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.