Krachtcentrale gebouwd voor audio :)

Gestart door thepioneer, juli 31, 2010, 23:30:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Goed idee Wim. Als ie dan een keer bij mij op visite komt, kan hij gelijk aan de slag. pompom
Zo Ronald, het eerste karwei zit al in de pocket. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Achter aansluiten Leo...Bij mij liggen hier en daar nog wat kabels die nog ergens op aangesloten moeten worden. Daarna mag jij.... byebye :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Zullen wij zijn agenda beheer maar gaan doen dan?
Lijkt me geweldig pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Goed bezig zeg:
eigenlijk binnen niet eens zo`n lange tijd van een redelijk basaal setje naar een prachtige installatie met niet de meest voor de handliggende merken componenten (geen doorsnee) en een daarop aangepaste stroomgroep etc.     :kwijl:.


Sander.

xander32

Hey kids: gedraag jullie  :-D.


Sander.
Citaat van: WimPeu op december 16, 2010, 23:25:07
Achter aansluiten Leo...Bij mij liggen hier en daar nog wat kabels die nog ergens op aangesloten moeten worden. Daarna mag jij.... byebye :-D

thepioneer

Ja er is veel veranderd sinds afgelopen juli. Toen is het upgraden een beetje begonnen. Veel luisterervaring op gedaan en veel componenten thuis gehad. Dit is echt een mooie combi vindt ik. Maar er zal vast wel eens weer wat veranderen aangezien het hele audio gebeuren een groot virus is.

Ik moet bij Wim nog een 3 groepenkast plaatsen, zijn aardlek verzetten en een hoofdschakelaar plaatsen. Dan is bij Wim ook alles klaar. Ik heb nu bij hem 3 stopcontakten gemaakt voor de audio alleen zitten ze in de meterkast opelkaar aangesloten. Nu er een stoppenkast en hoofdschakelaar voor is zal ik die er eens tussen maken.

Maar Lo je gaat nu verbouwen toch, heb je nu ook al een aparte audiogroep of niet? En waar ik wel benieuwd naar ben is hoe mensen hun kostbaarheden beschermen tegen blikseminslag ? Ik had eerder een monster stekkerblok met beveiliging. Maar heb nu een beveiliging in de meterkast geplaatst aangezien ik nu 3 groepen en 1 nul moet beschermen.

Wel goed dat de helelicht brom die de ongeaarde dvd speler gaf nu helemaal weg is. Ook de aarde schakelaars zijn nu omgezet achterop de vincent's. De meridian is geaard en de sa8003 is ook voorzien van een aardedraad.

Eerst dacht ik dat het kwam door de low budget marantz dvd speler maar het werd veroorzaakt door een vervuilde aarde. De dimmers, koelkast, diepvries wasmachine en droger werken ook niet mee aan een schone aarde natuurlijk. Een aparte aardpen voor de audio is echt een aanrader.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Citaat van: thepioneer op december 17, 2010, 08:28:42
Maar Lo je gaat nu verbouwen toch, heb je nu ook al een aparte audiogroep of niet? En waar ik wel benieuwd naar ben is hoe mensen hun kostbaarheden beschermen tegen blikseminslag ? Ik had eerder een monster stekkerblok met beveiliging. Maar heb nu een beveiliging in de meterkast geplaatst aangezien ik nu 3 groepen en 1 nul moet beschermen.

We gaan idd eea aanpassen in ons wooncomfort. Daar zit trouwens niet de MK bij inbegrepen, ik heb wel mijn set op 1 apparte groep zitten. Mbt bliksembeveiliging, ik trek nog steeds gewoon alles uit. Is zo gepiept alles zit naast elkaar in de MK.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Dat is wel lastig als je muziek wilt luisteren tijdens het onweer :)

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Ach, zo'n vaart loopt dat ook weer niet hoor. Het onweert per saldo nou ook weer niet zoveel, gelukkig.
En op deze manier heb ik in 1 klap ook alles te pakken, set + TV's. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Dat heb ik ook, en mijn magnetron, koelkast, oven en alle verlichting  stupid
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Tsja...... daar kan ik weer niet tegenop natuurlijk  notworthy :schater:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

#57
Heb ook een "krachtcentrale gebouwd voor audio", deze laat de kerstmolen draaien. Zo hard dat ik bang ben dat het kindeke Jezus misselijk wordt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jowa

 :schater:  notworthy Deze is goed, lekker weer down to earth (sh$t, heb ik het toch nog over aarde.... :angel:)

HiFi gek

Citaat van: thepioneer op december 17, 2010, 14:24:30
Dat is wel lastig als je muziek wilt luisteren tijdens het onweer :)

Maar wel de enige optie waarvan je ook met 100% zekerheid kan zeggen dat er niets kapot kan gaan .

Als je een netfilter heb staan met bliksum beveiliging , dan heb je het risico dat je dure netfilter opgeblazen wordt na een bliksum inslag .
De beste remedie blijft gewoon alle stekkers er uit .


Groeten  EDWIN  B