Krachtcentrale gebouwd voor audio :)

Gestart door thepioneer, juli 31, 2010, 23:30:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Ik heb voor mijn audio 3 aparte groepen gebouwd. Ik heb de  stopcontacten in de muur ge biwired  HB . Ik heb de kabels op het kritiekste punt afgeschermd met koperbuis, deze buizen liggen ook aan de aarde. In mijn hoofdzekeringkast van de woning heb ik een hoofdschakelaar bijgebouwd en daarachter dus mijn huisinstallatie en audiogroepen geplaatst zonder tussenkomst van een aardlekschakelaar. Vanaf de schakelaar ben ik naar een overspanningsbeveiliging gegaan en vanaf daar naar de zekeringen. Intern alles bedraad met 6mm2 en vanaf de stop het ik de fase en de nul met 2x 2,5m2 bedraad. De aarde is gewoon 2,5m2. Ik gebruik nu de oude aardpen nog voor de aarde omdat ik nog geen ohm meter ter beschikking heb. Over 2 week sla ik een aparte pen voor de audio groepenkast. Deze wordt waarschijnlijk 6 meter lang omdat ik onder de 1 ohm moet komen omdat ik zonder aardlekschakelaar werk.

De monoblokken krijgen elk hun eigen groep en de derde groep is voor de voorversterker en cdspeler

Hieronder even wat foto's van mijn nieuwe creatie :)


Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Barrett

Citaat van: thepioneer op juli 31, 2010, 23:30:03
Ik heb voor mijn audio 3 aparte groepen gebouwd. Ik heb de  stopcontacten in de muur ge biwired  HB . Ik heb de kabels op het kritiekste punt afgeschermd met koperbuis, deze buizen liggen ook aan de aarde. In mijn hoofdzekeringkast van de woning heb ik een hoofdschakelaar bijgebouwd en daarachter dus mijn huisinstallatie en audiogroepen geplaatst zonder tussenkomst van een aardlekschakelaar. Vanaf de schakelaar ben ik naar een overspanningsbeveiliging gegaan en vanaf daar naar de zekeringen. Intern alles bedraad met 6mm2 en vanaf de stop het ik de fase en de nul met 2x 2,5m2 bedraad. De aarde is gewoon 2,5m2. Ik gebruik nu de oude aardpen nog voor de aarde omdat ik nog geen ohm meter ter beschikking heb. Over 2 week sla ik een aparte pen voor de audio groepenkast. Deze wordt waarschijnlijk 6 meter lang omdat ik onder de 1 ohm moet komen omdat ik zonder aardlekschakelaar werk.

De monoblokken krijgen elk hun eigen groep en de derde groep is voor de voorversterker en cdspeler

Hieronder even wat foto's van mijn nieuwe creatie :)



Denk dat je iets verder moet gaan dan 6 meter aardpen.
Hou daar even rekening mee.

xander32

Behoorlijk constructief bezig hello.
Ben benieuwd naar het uiteindelijjke resultaat.


Sander.

thepioneer

Ik verwacht zelf niet veel meer als 6 meter. We zitten hier wel goed met de aarde. Ook gaat hij snel in het grondwater hier omdat we aan het vaarwater wonen. Maar goed het een dikke kangoo dus knal hem gerust 12 meter de grond in.

Gaat helemaal goed komen, over 2 week heb ik een meter ter beschikking en dan gaan we het zien :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

pg

gewoon ff vraagje mag dit zo met koperpijp en is dit dan nog volgens nen1010?

Marantz 81

Zo jij pakt het wel heel serieus aan  :-o  :wink:

over die koperpijp heb ik ook mijn twijfels , weet de wetgeving niet daarover normaal gebruik je gewoon gele pvc of grijze hosseliet (slagvast)

pg

ik heb er geen verstand van hoor.
weet wel dat de koperprijs lekker hoog is.
maar ziet er wel netjes uit zo.
wat voor zekeringen zijn er gebruikt??

thepioneer

Volgens mij mag dit gewoon mits het aan de aarde ligt. Ik heb alles geaard dus kan er niets gebeuren zo. zonder aarde zou ik het niet doen. Ik heb gelukkig een huis uit 1907 en hoef ik niet aan de nieuwe eisen voldoen :)

Ik heb alles met de grootste zorg aangesloten en gebouwd en weet zeker dat alles tip top in orde is.

Ik heb gewoon de standaard zekeringen erin gezet. Ik ga later wel eens kijken of ik andere zekeringen  ga proberen, maar als ik eerlijk ben geloof ik daar niet zo in. Dit is al een beetje over de top zo  clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

pg

zekering doen toch wel wat vraag me niet wat maar ik hoor verschil.
ook in de versterker en pas nog vergeleken in de winkel.
geloofde het ook allemaal niet zo maar voor paar euro's toch maar geprobeert.

HiFi gek

Mooi hoor , je pakt ook meteen serieus aan .


Groeten  EDWIN  B 

Tigger

Ziet er zeeeeeer netjes uit!!!! Heb je trouwens al kunnen luisteren over de nieuwe groep? En wat zijn eventuele verschillen?


Trouwens, ik weet niet of het feit dat je in een huis uit 1907 woont, reden genoeg is om niet aan bepaalde normen/eisen te hoeven voldoen..... Ik kan me namelijk voorstellen dat een nieuw gebouwde electriciteitsgroep toch wel ergens aan moet voldoen. Maar goed, ik heb er geen verstand van en ik denk dat je dat vantevoren wel zult hebben uitgezocht ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

thepioneer

Dat van dat oude huis heb ik zo snel even geroepen. Mijn installatie heb ik volledig vernieuwd en aangesloten zoals het hoort.

Officieel mag je nog gewoon stalen buizen toepassen zoals eerder toegepast werd in combinatie met canvas draden. De oude draden mogen niet meer maar de buizen wel mits deze geaard zijn. Of je nu dus koper gebruikt of staal dat is het verschil dus niet.

Alles voldoet aan de nieuwe normen. Om aan de normen te kunnen voldoen moest ik dus ook een hoofdschakelaar plaatsen omdat ik voor mijn audio geen aardlek gebruik. De nieuwe aardpen moet dan ook minder weerstand krijgen als de huidige omdat die alleen geschikt is voor een aardlek systeem.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

Ik heb nog niet kunnen luisteren naar de nieuwe groepen. Ik ga vandaag de plinten en kozijnen aflakken en dan kan alles weer terug geplaatst worden. Wel moet ik met deze monoblokken zorgen voor nieuwe interlinks want mijn huidige kabels zijn te kort.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550