Krachtcentrale gebouwd voor audio :)

Gestart door thepioneer, juli 31, 2010, 23:30:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadfael

Mochten je heipalen het ooit begeven dan blijft je huis in iedergeval op de aarpennen overeindstaan  :-D
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

thepioneer

Ik ben blij dat je tegenwoordig het niet meer met een hamer de grond in hoeft te slaan  violent1 maar gewoon met een grote breekhamer met opzetstuk  hello

Ik heb de weerstand laten meten door een kameraad van me. Ik dacht ook zal wel een simpele meter zijn maar niet dus. Er kwam me daar een installatie aan te pas maar goed dan heb je ook wat.

Simpel zelf meten is helaas niet mogelijk en moet echt door een installateur gebeuren.

Ik hoop dat we de meter ook hebben als ik de pen ga slaan dan kan ik mooi meten hoeveel ohm elke pen meer aan weerstand geeft. Als je pech hebt en je zit in een grondlaag die geen weerstand bied dan kun je door blijven slaan of je moet 3 pennen slaan en met elkaar verbinden.

Het zal mij benieuwen  :roll:
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

is het allemaal gelukt en onder de  1 Ohm  ?

thepioneer

nou hij moet er nog in geslagen worden :( Normaal had ik hem er zelf al even in geslagen maar ja hij moet toch gemeten worden. Ik ga even weer een verzoekje indienen bij mijn kameraad.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Hey dat duurt inmiddels al best wel lang. Ik had inderdaad ook gedacht dat ie er al in zat. Zeker gezien de snelheid in het voortraject. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

ja ik had hem ook al klaar willen hebben. De rest heb ik zelf allemaal gadaan en ben nu even afhankelijk van anderen en dan zou het even kunnen duren.

Ik wil tijdens het slaan van de aarde de waarde graag meten van elke 3 meter dat hij de grond in gaat. Lijkt me gewoon interesant. Wil wel eens weten wanneer hij onder de 1 ohm zit. Waarschijnlijk gaan gewoon de volle 15 meter de grond in.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd ja hoe het weerstands verloop per diepte eenheid is. Kun je naderhand misschien een grafiekje van maken. Tsjee, ik wil je niet met werk opzadelen hoor :-D

Succes,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Niet ? nou het lijkt er anders wel op zo  violent1

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Zo vanavond even de aarde pen erin geslagen. Onder de 1 ohm is niet gelukt en gaat ook niet lukken.

Hier even het verloop van de aardpen.

3  meter diep 10.9 ohm
6  meter diep 7.97 ohm
9  meter diep 6.64 ohm
12 meter diep 5.88 ohm
15 meter diep 5,30 ohm

Zoals je ziet gaat het niet lukken. Waarschijnlijk is de grond hier niet geschikt om onder de 1 ohm te komen. Toen ik op 9 meter zat heb ik de nieuwe pen met de oude verbonden en vreemd genoeg nam de wwerstand toe. Ik ging van 6.64 naar 6.91 toe.

Wel heb ik nu een zuiver schone aarde nu. Dat is ook echt te merken. Nu heb ik nog geen muziek geluisterd maar ik heb achterop mijn vincent's eeen aarde schakelaar zitten. De schakelaar stond altijd op off omdat ik indien ik de vincent's aan de aarde legde ik storing hoorde als ik dichtbij de luidsprekers stond. Ook als ik de dvd speler gebruikte hoorde ik een klein beetje een aardlus. Dit omdat de dvdspeler niet geaard is.

Nu met de nieuwe pen is alles echt 100% voor elkaar. Zeker een aanwinst. Morgen maar eens luisteren of ik ook verschil hoor.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

jowa

Gefeliciteerd met het resultaat  pompom
Ik had niet verwacht dat schone aarde zoveel zou schelen  :-o

Onthouden voor later als ik een andere woning heb.

lo

Tegenwoordig heb je een "schone grond verklaring" nodig :-o en Ronald maakt het zo maar voor elkaar  pompom
Zeg maar dat is nog een klus geweest dan, met eigenlijk niet het beoogde resultaat. Maar goed ik denk dat de weerstand die je nu meet toch eigenlijk al wel te verwaarlozen klein is. Hoe heb je dit trouwens vastgesteld. (of had ik dat al wel eens gevraagd redface) Om de weerstand te meten zul je je meetpennen tegen twee te meten punten moeten aanleggen. Het ene is dan je aardpen.... maar waar is de andere? Of is hier een of ander slim meetapparaat voor?
Ben inderdaad ook benieuwd of je verschil hoort en waarin zich dat dan uit.
Succes in ieder geval met beluisteren.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Deze weerstand is zeker te verwaarlozen. De pen zat er nog niet zomaar in. Eigenlijk hadden we een te  kleine kangoo. Ik was ongeveer 20 minuten bezig met 3 meter pen. Dan even weer meten om het weerstandsverloop te meten.

De weerstand meet je met een speciale meter. Vrij apart ding. Je zet de ene meetpen tegen de aardedraad in de meterkast en de andere zet je op je fase. Zo kun je de weerstand meten. Je kunt het niet met een multimeter meten of iets dergelijks

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Aha...... dan zal die wel een "lek stroompje" meten (eigenlijk zoiets als een aardlekschakelaar) op basis waarvan hij dan de weerstand in het circuit berekend. Moet ook wel op deze manier want anders kun je geen representatieve reproduceerbare geijkte meting uit voeren. (Ook iets voor scrable?)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Goed bezig zo Ronald. Mooi dat de brom nu ook helemaal weg is. Niet dat het mij stoorde ofzo. Niks voor jou om voor je zelf te beginnen wbt audio stroom groepen aanleggen? De marges in die wereld zijn enorm.....

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES