Denon

Gestart door Taxus7, juni 25, 2010, 21:11:58

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Ik heb mijn Pre en eind + de CD speler ook met XLR aangesloten maar kan niet zeggen dat het beter is gaan klinken.

Ach ja kabels en discussie daar over zal altijd wel een issue blijven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Ben ik ook bang voor ja :-D
Het mooiste is dat we het hier kunnen delen en er zelf om kunnen lachen en vooral veel plezier van en mee hebben pompom
Geniet ervan Wim :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op september 05, 2010, 17:17:31
Ben ik ook bang voor ja :-D
Het mooiste is dat we het hier kunnen delen en er zelf om kunnen lachen en vooral veel plezier van en mee hebben pompom Geniet ervan Wim :yes: groet, lo

Beste Lo,
Ik begrijp dat je met een  XLR verbetering hoort tov een standaard interlink.
Mag ik weten of ze wat prijs bij mekaar in de buurt komen. ?

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Ik heb nu XLR kabels van monster, ik meen de M550i. Kosten 90 euro, relatief niets vergeleken met de goede dure RCA kabels. XLR speelt nagenoeg alle RCA's weg in welke prijsklasse dan ook. Kennelijk is de winst van een dure XLR tov een goedkope gering vandaar dat ik deze heb aangeschaft om eens mee te beginnen. Een tijdje geleden XLR's van Fritz mogen lenen. Dit waren siltechs en waren fractioneel beter. Ik wil in de toekomst nog wel eens experimenteren met duurdere kabels, misschien zelfs wel de bruine accuphase kabels. Heeft op dit moment niet de hoogste prioriteit.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op september 05, 2010, 22:34:45
Ik heb nu XLR kabels van monster, ik meen de M550i. Kosten 90 euro, relatief niets vergeleken met de goede dure RCA kabels. XLR speelt nagenoeg alle RCA's weg in welke prijsklasse dan ook. Kennelijk is de winst van een dure XLR tov een goedkope gering vandaar dat ik deze heb aangeschaft om eens mee te beginnen. Een tijdje geleden XLR's van Fritz mogen lenen. Dit waren siltechs en waren fractioneel beter. Ik wil in de toekomst nog wel eens experimenteren met duurdere kabels, misschien zelfs wel de bruine accuphase kabels. Heeft op dit moment niet de hoogste prioriteit.
groet,lo

Duidelijk verhaal. Ik lees uit je reactie een (relatief) goedkope XLR kan het opnemen tegen een veel duurdere standaard interlink.  Mijn huidige versterker heeft deze aansluiting niet dus ik blijf voorlopig nog even bij het "oude". Misschien in de toekomst nog eens om te overwegen.
Groet, Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

211

...
Zolang je maar geniet....

Marvin

Verschillende uitgangspanning zou er ook wel deel in kunnen zijn...

lo

Citaat van: 211 op september 08, 2010, 21:19:27
Oeps, enige nuancering graag... Jij hoort verschillen, accoord. Bij jou werkt XLR beter, ik geloof je direct.
Echter :  Ervaring leert dat dit zeer afhankelijk van de keten als geheel en de implementatie daarvan.  Het één is inherent niet beter dan het ander (behalve bij signaaloverdracht over lange afstanden, dan wint XLR).

XLR versus cinch discussies ontaarden vaak in geloofsovertuigingen, zoiets als jehova's. Zelf uitproberen lijkt mij doorslaggevend.

Groet...

Nee hoor, niks nuancering. Bij mij is het verschil overduidelijk en zelfs erg groot te noemen. Binnen dit forum zijn er nog een aantal meer die deze ervaring inmiddels hebben nav het uitproberen van cinch en xlr op hun set. Ik kan me voorstellen dat de kwalitiet van de set ook nog een duit in het zakje doet, maar deze discussies net als de xlr / cinch discussie zal altijd wel blijven. Wat ik een ieder die de mogelijkheid heeft om zowel cinch als XLR aan te sluiten aanraad is koop een goedkope XLR interlink net als ik en probeer het uit en laat je overtuigen.

Heb jij trouwens ervaring op jou set met cinch en XLR om dat je dit aanhaalt? Of is het van horen zeggen?

groet,

lo

WimPeu

Gaat dit nog over die mooie Denon produkten?? :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Shepherd Moon

damn, idd mooie producten.  :yes:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

HiFi gek

Citaat van: lo op september 05, 2010, 16:31:08
Mijn bewering is waarheid pompom
Ik hoor over duidelijk verschil tussen RCA en XLR. Het verschil is zelfs erg groot te noemen :yes:
Misschien dat de interne opbouw van mijn componenten daar inderdaad mee te maken heeft, dat weet ik niet en kan ik ook niet over oordelen.
Martin heeft dezelfde ervaring als ik, en nog een aantal forummers meer :yes:

groet,

lo

LO , heb jij wel eens ter vergelijk 2 exact dezelfde kabels genomen van hetzelfde merk en type , de ene in RCA en de andere in XLR ?
Alleen zo kun je een juist vergelijk maken , als het 2 verschillende merken kabels betreft gaat het vergelijk al niet meer op tussen RCA en XLR .

Bij mij thuis vergeleken wij toen RCA en XLR van 2 verschillende kabelmerken , dat de XLR weldegelijk aardig in de buurd kwam van de vele malen duurdere RCA ben ik het 100% mee eens .
Maar dat neemt nog niet weg dat dit geen juist vergelijk was .

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even ter info voor overige lezers .

Het mooie is ook dat je met de afstands bediening van de versterker rechtstreeks kan overschakelen naar RCA of XLR zonder dat je eerst de kabels moet gaan wisselen , beide kabel varianten zijn dus tegelijkertijd naast elkaar aangesloten tussen de apparatuur .
Zo voorkom je geestelijke beïnvloeding , je hoord dus werkelijk of er iets veranderd als je overschakeld .
LO , dit stuk was niet voor jou bedoeld .

Groeten  EDWIN  B

Marvin

En toch blijft dan de kans aanwezig dat je naar verschillende uitgangspanning zit te luisteren, niet dat ik er wakker van kan liggen. Maar toch, gewoon even ter info voor overige lezers.... :wink:

lo

Citaat van: HiFi gek op september 10, 2010, 14:26:04

LO , heb jij wel eens ter vergelijk 2 exact dezelfde kabels genomen van hetzelfde merk en type , de ene in RCA en de andere in XLR ?
Alleen zo kun je een juist vergelijk maken , als het 2 verschillende merken kabels betreft gaat het vergelijk al niet meer op tussen RCA en XLR .

:yes:
Heb ik gedaan, een XLR en RCA van het zelfde type van monster. Ik heb toen de monster XLR gehouden.

Citaat van: marvin op september 10, 2010, 15:10:33
En toch blijft dan de kans aanwezig dat je naar verschillende uitgangspanning zit te luisteren, niet dat ik er wakker van kan liggen. Maar toch, gewoon even ter info voor overige lezers.... :wink:

:yes:
Klopt daar heb je gelijk in. Dat was bij mij ook zo met de SA7-S1 die ik toen had, maar zoals ik al wel eens meer heb aangegeven kon ik daar goed op compenseren. Ik heb dat destijds getest toen ik de accuphase e-450 op auditie hier had. Ook toen was voor mij het verschil overduidelijk en groot te noemen. Bij mijn combi accuphase DP700 en e-450 heb ik hier geen problemen meer mee vanwege het feit dat de DP700 op beide aansluitingen dezelfde spanning uitstuurt.

Nu weer ontopic mbt Denon notworthy

groet,

lo

Marvin

Ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn werkloze Denon cd-speler, zal met een beetje pech dit weekend wel wat vaker gebruikt worden.
M'n computer start niet op, laat daar nu net alle muziek in verstopt zitten.
Zou eventueel wel de hardestijve eruit kunnen halen en die in de HDX proppen, of even in de USB-case frotten.
Maar ik hoop nog steeds op de wonderdokter, die ik ook weleens 'mijn broer' noem....  :-D