Citaat van: lo op september 05, 2010, 16:31:08
Mijn bewering is waarheid
Ik hoor over duidelijk verschil tussen RCA en XLR. Het verschil is zelfs erg groot te noemen
Misschien dat de interne opbouw van mijn componenten daar inderdaad mee te maken heeft, dat weet ik niet en kan ik ook niet over oordelen.
Martin heeft dezelfde ervaring als ik, en nog een aantal forummers meer
groet,
lo
LO , heb jij wel eens ter vergelijk 2 exact dezelfde kabels genomen van hetzelfde merk en type , de ene in RCA en de andere in XLR ?
Alleen zo kun je een juist vergelijk maken , als het 2 verschillende merken kabels betreft gaat het vergelijk al niet meer op tussen RCA en XLR .
Bij mij thuis vergeleken wij toen RCA en XLR van 2 verschillende kabelmerken , dat de XLR weldegelijk aardig in de buurd kwam van de vele malen duurdere RCA ben ik het 100% mee eens .
Maar dat neemt nog niet weg dat dit geen juist vergelijk was .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Even ter info voor overige lezers .
Het mooie is ook dat je met de afstands bediening van de versterker rechtstreeks kan overschakelen naar RCA of XLR zonder dat je eerst de kabels moet gaan wisselen , beide kabel varianten zijn dus tegelijkertijd naast elkaar aangesloten tussen de apparatuur .
Zo voorkom je geestelijke beïnvloeding , je hoord dus werkelijk of er iets veranderd als je overschakeld .
LO , dit stuk was niet voor jou bedoeld .
Groeten EDWIN B